کد خبر : 11824

بازار مسکن دیگر برای افزایش بیشتر قیمت جا ندارد

بازار مسکن دیگر برای افزایش بیشتر قیمت جا ندارد

رئیس اتحادیه املاک گفت: بازار مسکن سال آینده ظرفیت جهش قیمت مسکن را ندارد و همگام سازی مشاروان با حوزه آی تی ضروری است.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک در حاشیه ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات ایران با بیان اینکه چهار مولفه اصلی از جمله بورس، طلا، حامل‌های انرژی و ارز نقش موثری در ایجاد نوسانات اقتصادی کشور و همچنین بازار مسکن داشته است، گفت‌: بازار مسکن در سال آینده جایی برای افزایش و جهش قیمتی ندارد و از سوی دیگر افزایش قیمت مسکن زیر شاخص تورم است.

وی با بیان اینکه در ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات قیمت‌های مسکن در برخی از مناطق تهران ۸ تا ۱۰ درصد برای ایجاد رونق اقتصادی در بخش مسکن عرضه می‌شود، گفت: بنده مخالف همگام سازی مشاوران املاک با تکنولوژی نیستم و تقاضا دارم سایت‌های اینترنتی املاک از ریشه اصلی خود که مشاوران املاک هستند جدا نشوند.

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

رئیس اتحادیه املاک اظهار کرد: اتحادیه املاک کشور  با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مسکنی که زمینه ساز نابسامانی در بخش مسکن و همچنین قیمت‌ها می‌شوند، برخورد جدی می‌کند.

خسروی گفت: متأسفانه برخی از سایت‌های اینترنتی املاک مرجع افزایش قیمت شده‌اند به طوری که قیمت اصلی یک واحد مسکونی ۱۲ میلیون تومان است، اما برخی از سایت‌ها قیمت مسکن را به ۱۷ میلیون تومان افزایش داده‌اند و با تخفیف جزئی ملک را به یک فرد ناآگاه می‌فروشند و همین امر باعث شکایت شده است.

وی افزود: سایت‌های اینترنتی در بخش مسکن باید به طور قطع ارتباط جدی با مشاوران املاک داشته باشند و از سوی دیگر تمام قراردا‌های ملکی خود را در بنگاه‌های املاک منعقد کنند.

رئیس اتحادیه املاک بیان کرد: ارتباط بین سایت‌های اینترنتی و مشاوران املاک باعث ایجاد امنیت در معامله می‌شود و با نظارت جدی از سوی وزارت صمت باید امنیت در این بخش افزایش یابد.

خسروی اظهار کرد: مشارکت مشاوران املاک در حوزه آی تی باید افزایش یابد تا بتوانند به عنوان یک رابط نیاز‌های اصلی مردم را در بخش مسکن برآورده کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به آنکه بالاترین سایت‌های آی تی و اینترنتی در کشور هند قرار دارد، با این حال مشاوران املاک نقش اصلی را در بازار املاک دارند.

رئیس اتحادیه املاک ادامه داد: هرگز نمی‌توانیم با قوی‌ترین ابزار‌های اینترنتی بدون مشاوران املاک متقاضیان خرید و فروش مسکن را به یکدیگر پیوند دهیم.

وی با اشاره به اینکه سایت‌های اینترنتی مسکن باید عقل اقتصادی داشته باشند و زمینه ساز افزایش، اشتغال باشند، گفت: اگر سایت‌های اینترنتی بدون همکاری با مشاوران املاک اقدام به معامله کنند خودشان متضرر می‌شوند و از سوی دیگر نظارت بر سایت‌های اینترنتی بر عهده سازمان فناوری اطلاعات است که آنها باید رصد خودشان را افزایش دهند.

خسروی گفت: ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات مسکن امسال بسیار متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شد و در این نمایشگاه ۴۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی به روز‌ترین ساخت و ساز‌های نوین در عرصه مسکن را عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه متقاضیان مسکن در کشور‌های خارجی با دقت بیشتر ملک خود را انتخاب کنند، گفت: برخی از متقاضیان در سال‌های گذشته در دبی و گرجستان اقدام به خرید ملک کرده‌اند و هم اکنون با زیان بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند.

وی بیان کرد: طی صحبتی که با یک هلدینگ انجام داده‌ایم کسانی که قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارند، می‌توانند به جای خروج ارز، مصالح ساختمانی ساخت ایران را به آن کشور صادر کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها