کد خبر : 11090

شایعه همکاری فدراسیون با استقلال برای دور زدن قانون به نفع پاتوسی

شایعه همکاری فدراسیون با استقلال برای دور زدن قانون به نفع پاتوسی

انتقال و نحوه استعلام از فدراسیون فوتبال آفریقایی جنوبی برای صدور کارت بازی بازیکن استقلال حواشی زیادی را برای آبی پوشان پایتخت در برداشته است.

آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته پس از ماجرا‌هایی که در راه ثبت قرارداد و صدور کارت بازی اش به وجود آمد برای نخستین بار در ترکیب آبی پوشان پایتخت به میدان رفت و با به ثمر رساندن یک گل و ارسال یک پاس گل کیفیت بالای خود را به اثبات رساند.

باشگاه استقلال در طول هفته‌های اخیر برای دریافت مجوز بازی پاتوسی دردسر‌های زیادی را تحمل کرده و در نهایت با استعلام مثبت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی درباره تعداد بازی‌های این بازیکن در سه سال اخیر، کمیته مسابقات سازمان لیگ مجوز بازی پاتوسی را صادر کرد.

یکی از سایت‌های آفریقایی روز گذشته طبق گزارشی شرایط انتقال پاتوسی به استقلال را بررسی کرد که ادعا‌های این سایت بلافاصله از سوی مسئولان استقلال و فدراسیون فوتبال رد شد.

در این گزارش سایت آفریقایی اعلام شده که باشگاه استقلال برای اخذ مجوز بازی پاتوسی ۴ میلیارد تومان هزینه کرده که یکی از مدیران باشگاه استقلال با تکذیب چنین موضوعی گفت: ما پولی برای دریافت مجوز پاتوسی ندادیم و تا به امروز ۴ میلیارد که هیچ چهار هزار تومان هم برای دریافت مجوز او هزینه نکرده ایم. پاتوسی قرضی به استقلال آمده و ما برای این بازیکن هیچ پولی را پرداخت نکردیم و صرفا او برای ما یک نیم فصل بازی خواهد کرد. وارد معامله پولی با باشگاه این بازیکن نشدیم و پاتوسی را به صورت قرضی در اختیار گرفتیم.

نکته جالب دیگری که در گزارش سایت آفریقایی به آن اشاره شده این است که مسئولان فوتبال ایران از مربی وقت آفریقای جنوبی خواسته‌اند که نامه‌ای بنویسد و بگوید قصد داشته برای بازی مقابل آنگولا و گینه بیسائو که در بازه ۲ سال اخیر قرار می‌گیرد از پاتوسی برای بازی به تیم ملی دعوت به عمل بیاورد، اما پاتوسی به خاطر مصدومیت امکان بازی نداشته است. در ادامه این سایت نوشت "اوون داگاما" که این روز‌ها مربی "هایلند پارک" است تأیید کرده این نامه را نوشته است.

شایعه همکاری فدراسیون با استقلال برای دور زدن قانون/ پرونده‌ای که یک سایت آفریقایی برای فوتبال ما باز کرد

برای پیگیری این ادعای مربی آفریقایی با حامد مومنی (کارشناس امور بین الملل فدراسیون فوتبال) و فریبرز محمودزاده (رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ) گفتگو کردیم که آن‌ها هم چنین موضوعی را تکذیب کردند.

مومنی در این باره اظهار داشت: برای گرفتن استعلام از فدراسیون آفریقای جنوبی به صورت مستقیم با این فدراسیون نامه نگاری کردیم و به هیچ وجه این مربی را نمی‌شناسم که بخواهیم از او چنین درخواستی داشته باشیم. ضمن اینکه فدراسیون آفریقای جنوبی هم کاملا قانونی به استعلام ما پاسخ مثبت داده و هیچ گونه تخلفی در زمینه انتقال پاتوسی به استقلال انجام نشده است.

محمودزاده در این‌باره گفت: فدراسیون ایران برای دریافت مجوز پاتوسی از طرف آفریقایی استعلام گرفته و نه تنها درباره این بازیکن بلکه برای هیچ یک از بازیکنان خارجی که به ایران آمده اند با یک مربی نامه نگاری نمی‌کند. فدراسیون آفریقای جنوبی هم تعداد بازی‌هایی که پاتوسی طبق آن می‌تواند مجوز بازی در لیگ ایران را بگیرد تائید کرده است. ضمن اینکه از نظر سازمان لیگ تعداد بازی‌های ملی ملاک است و ما به این موضوع که او چند بار به اردوی تیم ملی آفریقای جنوبی دعوت شده است توجهی نداریم.

یکی از مدیران باشگاه استقلال هم با تائید اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بار دیگر تایید کرد هیچگونه تخلفی درباره انتقال پاتوسی انجام نشده است و به هیچ وجه فدراسیون فوتبال حتی از مدیران فدراسیون آفریقای جنوبی هم درخواست نکرده که از مربی سابق تیم ملی این کشور بخواهند برای فراهم شدن شرایط بازی پاتوسی در لیگ ایران چنین نامه‌ای بزند. فدراسیون ایران به حرف مربی آفریقایی استناد نمی‌کند و تنها تاییدیه فدراسیون این کشور را ملاک قرار می‌دهد.

در نهایت امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال هم تمام این موارد مطرح شده را کذب و بی اساس خواند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها