کد خبر : 10722

به پیامک قطع یارانه و سهام عدالت اعتنا نکنید

به پیامک قطع یارانه و سهام عدالت اعتنا نکنید

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور درباره ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان درباره قطع یارانه و سهام عدالت توضیحاتی داد.

جاویدنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، در خصوص ارسال پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت به اشخاص و هدایت آن‌ها به سایت‌هایی برای ثبت نام اظهار کرد: متاسفانه جرائم رایانه در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: بخشی از این کلاهبرداری‌ها مربوط به حساب بانکی و اطلاعات شخصی افراد است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: متاسفانه در روز‌های گذشته پیامک‌هایی به برخی افراد ارسال شده که در آن‌ها آمده این پیامک‌ها از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت است.

جاویدنیا ادامه داد: در این پیامک‌ها نوشته شده که یارانه یا سهام عدالت افراد قطع خواهد شد و مردم را به مراجعه به یک سایت خاص و ثبت اطلاعات خود تحریک می‌کنند.

وی افزود: اینگونه پیامک‌ها قطعا جعلی هستند و اگر ارگان‌های دولتی قرار باشد در خصوص مسائلی مانند یارانه و یا سهام عدالت مطلبی را اطلاع رسانی کنند، حتما از رسانه‌هایی مانند صدا و سیما استفاده خواهند کرد و اینگونه نیست که به یکباره اشخاص از یک موضوع اجتماعی محروم شوند.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه این پیامک‌ها افراد را به سایت‌های فیشینگ هدایت و پس از گرفتن اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص، حساب آن‌ها را خالی می‌کنند، گفت: اگر کارت بانکی افراد خالی باشد از آن برای کلاهبراری‌های آینده خود استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم به پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت اعتنا نکنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها