کد خبر : 10662

پسر شفر در متن یک جنجال باورنکردنی !

پسر شفر در متن یک جنجال باورنکردنی !

پسر وینفرد شفر در نشست خبری سرمربی استقلال پس از بازی با تراکتورسازی، حضوری پررنگ داشت و با یک حرکت عجیب اعتراض خبرنگاران حاضر در سالن را کلید زد.

تیم استقلال مقابل تراکتورسازی شکست خورد و همین موضوع باعث شد تا وینفرد شفر با ناراحتی خاصی در میان خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی سوالات شود.  حدود 30 دقیقه پس از بازی، در لحظاتی که فیلم‌برداران تلویزیونی مشغول تنظیم دوربین بودند و خبرنگاران نیز بایکدیگر صحبت می کردند، وینفرد شفر به همراه مدیررسانه ای استقلال که همزمان مترجم او هست و ساشا شفر پسرش وارد اتاق کنفرانس خبری ورزشگاه یادگار امام شد.

او صحبت هایش را درباره بازی آغاز کرد و با تُن صدای پایین درخصوص این مسابقه نظرش را گفت. این که شفر تفاوت تراکتور و استقلال را فقط اشکان دژاگه می دانست، باعث طرح پرسش هایی از سوی خبرنگاران شد اما این موضوع خیلی زود به باد فراموشی سپرده شد چرا که وینفرد شفر گفت داور مسابقه در پایان اشتباه هایش از من عذرخواهی کرد. این جمله از سوی سرمربی آلمانی آبی ها باعث شد تا صدای برخی از خبرنگاران که مشخصا هوادار تیم تراکتورسازی هم بودند، در بیاید و در این خصوص شفر را به چالش بکشند.

اما بازهم بحث به موضوع قبلی یعنی اشکان دژاگه بازگشت. خبرنگاری که در ردیف اول کنار ساشا شفر نشسته بود (تا آن زمان کسی متوجه حضور پسر شفر در اتاق کنفرانس نبود)، دست خود را بالا برد و پس از اجازه زرندی، به شفر گفت: شما از ابتدای فصل 22 بازیکن خریده اید و تیم خوبی دارید اما چرا این نتیجه را تنها به اشکان دژاگه یا اشتباه داوری ربط می دهید؟ شما همیشه راجع به آینده صحبت می کنید اما حالا باید پاسخگوی این شکست باشید.»

زرندی که صحبت های خبرنگار را ترجمه نکرده بود، به او گفت من متوجه سوال شما نشدم و ترجمه نمی کنم. یکی از حاضران گفت «وظیفه شما ترجمه صحبت های خبرنگاران است.» سپس همان خبرنگار قبلی گفت لطفا شما صحبت های من را ترجمه کنید. در اینجا ساشا شفر وارد شد و از زرندی خواست تا سوال خبرنگار را ترجمه کند. سپس شفر شروع به صحبت کرد، در همان لحظه یکی از خبرنگاران خواست به سرمربی استقلال چیزی بگوید که شفر به او گفت: «به من احترام بگذار، می دانی احترام چیست؟»

بعد زرندی بخشی از صحبت های خبرنگار اولی را برای شفر ترجمه کرد که او برای لحظاتی ساکت ماند تا این چنین به این خبرنگار کنایه بزند. بعد ساشا شفر با دست دو ضربه (شاید به شوخی) به پشت سر خبرنگار سوال کننده زد و از واژه ای ناشایست استفاده کرد و پس از آن هم سالن را ترک کرد.

همین موضوع که به زعم خبرنگاران تبریزی دخالت در نشست خبری بود، باعث شد تا آن ها خشمگینانه از زرندی در این باره توضیح بخواهند. البته به نظر آنجا کمتر کسی واژه «...»را شنید اما وقتی چند خبرنگار به مدیر رسانه ای استقلال گفتند که استفاده از چنین ادبیاتی ای کاملا توهین امیز است زرندی گفت که ساشا شفر تنها می خواست که من زودتر ترجمه کنم.

( ویدئوی این صحنه و صحبت های طرفین موجود است).

منبع: ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها