کد خبر : 10506

روز سرگیجه گرفتن برانکو در ورزشگاه آزادی!

روز سرگیجه گرفتن برانکو در ورزشگاه آزادی!

تیم پرسپولیس درحالی استقلال خوزستان را شکست داد که هافبک های این تیم عملکرد خوبی در زمین داشتند.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در دوران برانکو ایوانکوویچ همواره از خط میانی قدرتمندی بهره مند بوده است. سرخپوشان پایتخت در لیگ پانزدهم با محسن مسلمان، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی روزهای خوبی را برای هوادارانشان رقم زدند و حالا از آن لیست ۴ نفره، سه نفر در تیم پرسپولیس هستند و علاوه بر آن ها، هافبک های توانمند دیگری هم به لیست تیم اضافه شده اند.

بشار رسن، سروش رفیعی، مهدی ترابی و سیامک نعمتی ۴ هافبک دیگری هستند که با حضورشان پرسپولیس را به یکی از قدرتمندترین و پرمهره ترین تیم ها در این زمینه تبدیل کرده اند. نکته ای که باعث کارآمدی بیشتری آن ها شده، قابلیت چند پسته بودنشان است که اغلب زیر نظر برانکو ایوانکوویچ به وجود آمده است.

به طور مثال سیامک نعمتی که تنها توانایی بازی در هافبک کناری را داشت، اکنون هم پشت مهاجم بازی میکند و هم در خط حمله مهره قابل اتکایی به حساب می‌آید. بشار رسن، امید عالیشاه، احمد نوراللهی و سروش رفیعی نیز چنین وضعیتی دارند و البته مهدی ترابی به صورت پیش فرض از قابلیت بازی در تمام پست های خط میانی و هجومی بهره مند است.

در نیم فصل اول که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بود، آن ها وضعیت خوبی در خط هافبک داشتند و حتی از یک بازیکن ذخیره نیز بهره می‌بردند. اما حالا با اضافه شدن عناصر جدید، بسیار پرمهره تر شده اند و نمایش خوب هافبک ها نیز سبب شده تا برانکو به نوعی سرگیجه دچار شود.

در بازی روز گذشته پس از نمایش متوسط سروش و نعمتی در مقابل فولاد، برانکو این دو را روی نیمکت نشاند و باتوجه به محرومیت احمد نوراللهی، از کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه و بشار رسن در این پست استفاده کرد. ترابی که برای اولین بار در ورزشگاه آزادی با پیراهن پرسپولیس به میدان می‌رفت، بسیار پرتلاش ظاهر شد و پشت سر دو مهاجم این تیم دوندگی زیادی را انجام داد تا موثر ظاهر شود.

بشار رسن عراقی نیز عملکرد ویژه ای از خود ارائه کرد. او در نیمه نخست خیلی خوب نبود اما در نیمه دوم نمایش بهتری از خود ارائه کرد و با جبران مافات، به یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس تبدیل شد. حرکت های انفجاری این بازیکن و عبور از چند مهره باعث می‌شد تا او فضای خوبی را در محوطه جریمه حریف به وجود بیاورد و زمینه ساز موقعیت های گلزنی شود. ستاره عراقی در دقیقه ۶۱ با سانتری ماهرانه سیدجلال را در موقعیت گلزنی قرارداد و باعث شد تا قفل دروازه استقلال خوزستان شکسته شود. اما همین پاس طلایی هم باعث نشد تا برانکو او را ۹۰ دقیقه در زمین قرار دهد و سرانجام او در دقیقه ۶۸ جایش را به سیامک نعمتی بدهد.

جانشین رسن هم عملکرد بسیار خوبی را ارائه کرد. نعمتی پس از یک روز نه چندان خوب در اهواز، این بار برابر تیم اهوازی تمام تلاش خود را کرد تا بار دیگر اعتماد برانکو را به خود جلب کند. سرانجام در دقیقه ۸۸ با فراری زیبا و دریافت پاس علی علیپور و با انجام یک دوی زیبا، یک پاس گل دیگر هم داد تا نمایش خوبش تکمیل شود. نکته دیگر درباره نعمتی سرعت بالایش بود که در چند صحنه به کار تیم آمد و باعث شد تا توپ در زمین حفظ شود.

سروش و عالیشاه نیز جزو مهره هایی هستند که برانکو نمی‌تواند به سادگی از نام آن ها بگذرد. رفیعی تکنیکی در نیم ساعتی که دیروز بازی کرد، نشان داد که همچنان می‌تواند در ترکیب اصلی باشد و عالیشاه هم که آقای پاس گل لیگ است و جزو قدیمی های تیم به حساب می‌آید.

سرگیجه شیرین برانکو حالا با بازگشت نوراللهی شدیدتر هم می‌شود. نوراللهی که تنها هافبک پرسپولیسی حاضر در جام ملت ها بود (از لیست نیم فصل اول این تیم) حالا در فرم بسیار خوبی قرار دارد و باید دید تصمیم برانکو راجع به او چه خواهد بود.

در بازی بعدی مقابل نفت مسجد سلیمان، برانکو کار سختی برای انتخاب خط میانی تیمش خواهد داشت و احتمال دارد یکی از هافبک های خود را در خط حمله کنار علیپور قرار دهد و ۲ بازیکن را هم روی نیمکت بنشاند؛ اما نیمکت نشین ها کدام بازیکنان خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها