کد خبر : 10034

آیا خریدهای جنجالی استقلال به خاطر فشار هواداران بود؟

آیا خریدهای جنجالی استقلال به خاطر فشار هواداران بود؟

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که در ادامه فصل می‌توان فهمید که خریدهای جدید استقلال به خاطر فشار هواداران بوده یا با چشم باز انجام شده‌اند.

استقلال در آغاز نیم فصل دوم توانست با رونمایی از خریدهای جدیدی که داشت و بازگشت مصدومانش، نتیجه خوبی مقابل پیکان کسب کند و با چهار گل این تیم را شکست دهد.

علی موسوی، پیشکسوت و مهاجم پیشین استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد استقلال در آغاز نیم‌فصل دوم اظهار کرد: استقلال قبل از اینکه نیم فصل تمام شود در چهار، پنج بازی آخر روند صعودی داشت و بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. خوشبختانه استقلال در تعطیلات نیم فصل توانست نقطه ضعف‌هایش را پوشش دهد و با یارگیری و تمرین‌هایی که داشته نقاط ضعف نیم فصل اول را بپوشاند. در بازی دیروز هم با اینکه هم بازی در خانه حریف بود و بازی اول نیم‌فصل هم سخت است، استارت خوبی داشت و یک برد روحیه بخش، خودش را برای ادامه لیگ آماده نشان داد.

او درباره عملکرد خریدهای جدید استقلال و مصدومانی که به ترکیب اصلی تیم بازگشته بودند، بیان کرد: داریوش شجاعیان پس از مصدومیت سنگینی که داشت امیدوار کننده ظاهر شد. در مورد خریدهای استقلال فقط می‌توانم درباره منشا صحبت کنم. من به شخصه بازی منشا را در پرسپولیس با اینکه بگیر و نگیر داشت دوست داشتم چون همیشه، خصوصاً در لیگ قهرمانان آسیا مثمر ثمر بود. منشا بهترین خرید استقلال است. درباره آن دو بازیکن آفریقایی دیگر سخت است که نظر بدهیم. یک فشاری از سوی هواداران درباره جذب بازیکنان جدید وجود داشت، به همین دلیل بعداً مشخص می‌شود که این بازیکنان به خاطر فشار هواداران جذب شدند یا با آنالیز کامل و با چشم باز به استقلال آمده‌اند.

مهاجم پیشین باشگاه استقلال در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ترافیک در خط حمله استقلال برای این تیم حاشیه‌ساز می‌شود یا رقابت خوبی در این خط ایجاد می‌کند، توضیح داد: اگر بازیکنان حرفه‌ای باشند، می‌توانند در این شرایط تمرین بیشتری داشته باشند و جایی در ترکیب اصلی پیدا کنند. با شناختی که هم من و هم بازیکنان از شفر داریم، او توجهی به نام افراد ندارد و ملاک بازی دادن به بازیکنانش، عملکرد آن‌ها در تمرینات است و فرد شایسته را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد.

موسوی درباره عملکردی که استقلال می‌تواند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد، اظهار کرد: رقابت در لیگ قهرمانان آسیا خیلی سخت است و ما هر چند سال یک بار، شاید به صورت شانسی بتوانیم به جمع چهار تیم برویم. ما نمی‌توانیم جزو چهار تیم آسیا باشیم و نمی‌توانیم با دو بازیکن در حد حرفه‌ای هواداران را امیدوار کنیم که در لیگ قهرمانان به قهرمانی یا چهار تیم برسیم ولی تیمی که استقلال در حال حاضر در اختیار دارد در حد قهرمانی در لیگ برتر است. باید به این موضوع توجه کنیم، تیم‌هایی که همیشه جزو چهار تیم برتر آسیا هستند می‌توانند تیمشان را حفظ کنند اما تیم‌های ایرانی این توانایی را ندارند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که شانس استقلال را برای کسب قهرمانی در لیگ برتر چقدر می‌داند، گفت: استقلال کارش را دیر شروع کرد و دیر جا افتاد اما امیدوارکننده عمل کرده است. استقلال باید امیدوار به لغزش تیم‌های بالای جدول باشد. آن‌ها باید با روحیه ادامه دهند و امیدوار باشند، همان امتیازاتی که در نیم فصل اول از دست دادند، حریفان در نیم فصل دوم از دست بدهند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها