کد خبر : 10014

قیمت طلا امروز کاهشی شد

قیمت طلا امروز کاهشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱ دلار کاهش نسبت به روز قبل به ۱۳۰۹ دلار رسید.

به گزارش رویترز، تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم خود در طی بیش از یک هفته اخیر برسد، اما نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و نگرانی از احتمال تعطیلی مجدد دولت آمریکا موجب شد تا قیمت فلز زرد در بالای 1300 دلار باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1 دلار کاهش نسبت به روز قبل به 1309 دلار رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا رقم 1302 دلار و 84 سنت پایین آمده بود. قیمت طلا در جلسه قبل 0.7 درصد افت داشت که بیشترین افت یک روزه از 18 ژانویه تاکنون بود.

کاهش احتمالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرده و ارزش دلار آمریکا به دلیل افزایش سرمایه گذاری ها بالا رفته که این عوامل در افت قیمت طلا موثر بوده است.

بانک مرکزی استرالیا روز چهارشنبه با تایید بالا رفتن ریسک های اقتصادی، ضمن تغییر سیاست انقباضی قبلی خود از احتمال کاهش نرخ بهره سخن گفت.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر در نوسان بود.

تقویت ارزش دلار موجب می شود طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود. هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده بود که تا افزایش مجدد نرخ بهره دست نگه می دارد. ظاهرا بانک مرکزی اروپا هم چندان مطمئن نیست که بتواند در اواخر امسال سیاست انقباضی خود را آغاز کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها