کد خبر : 10005

لوازم خانگی گران نمی‌شود ولی سبزی گران شد

لوازم خانگی گران نمی‌شود ولی سبزی گران شد

نوسانات قیمتی کالاها همچنان ادامه دارد؛ در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از منتفی بودن افزایش قیمت لوازم خانگی در پایان سال خبر داد که رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت سبزی و صیفی 25 درصد افزایش داشته که صادرات در این گرانی نقش موثر داشته البته سیلاب اخیر هم در کمبود و گرانی این محوصلات بی‌تاثیر نبوده است!

نوسانات قیمتی کالاها همچنان ادامه دارد؛ در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از منتفی بودن افزایش قیمت لوازم خانگی در پایان سال خبر داد که رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت سبزی و صیفی 25 درصد افزایش داشته که صادرات در این گرانی نقش موثر داشته البته سیلاب اخیر هم در کمبود و گرانی این محصولات بی‌تاثیر نبوده است!

محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از منتفی بودن افزایش قیمت لوازم خانگی به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت: باتوجه به اینکه طی چند ماه اخیر، لوازم خانگی افزایش قیمت بالایی داشته است انتظار نمی‌رود که مجدد قیمت‌ها در بازار شب عید افزایش یابد.

لوازم خانگی فعلا گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم، لوازم خانگی مورد نیاز خود را از هر فروشگاه و مغازه‌ای تأمین نکنند و حتما قبل از خرید پروانه فروشنده را چک کنند. حتی خریداران می توانند قبل از خرید، لیست قیمت رسمی و شرکتی را با سربرگ، مهر و امضای رسمی از فروشنده درخواست کنند.

طحان پور یادآوری کرد: زمانی که در اقتصاد، قیمت تمامی اقلام افزایش می‌یابد و از طرفی واردات به سبب نوسان نرخ ارز انجام نمی‌شود بدیهی است که این موضوع بر تولید داخل اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان گفت: برخی کارشناسان معتقدند در صورت حصول رونق در بازار لوازم خانگی، شاهد دستیابی به موفقیت‌های اقتصادی قابل توجهی در سطح بازار اقتصادی کشور خواهیم بود.

صادرات، سبزی و صیفی‌جات را گران کرد

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در خصوص افزایش قیمت سبزی و صیفی در بازار به «ایلنا» گفت: مشکل این روزهای بازار میوه و سبزی گرانی محصول بوده و گرانفروشی اتفاق نیفتاده بلکه سبزی و صیفی در این دو هفته از مبدأ گران شده است.

وی افزود: قیمت‌ها در صیفی‌جات بسیار بالا رفته است و سبزی هم با وجود چهار فصل بودن کشور افزایش قیمت داشته که در دید مردم دور از انتظار است. سبزی، چغندر، پیاز، هویج و کاهو حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت داشته که صادرات در این گرانی موثر بوده است البته سیلاب اخیر هم در کمبود و گرانی این محصولات بی‌تاثیر نیست.

لوازم خانگی فعلا گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تامین کننده عمده سبزی و صیفی از جنوب کشور است و بخش کوچکی از آن از شمال و اصفهان توزیع می‌شود. سیلاب جنوب بخشی از محصول را از بین برد البته خرید و فروش این محصولات با ارز در مرزها برای تولیدکننده و کشاورز مقرون به صرفه بوده و صادرات آن رونق یافته است.

کارگر در رابطه با قیمت مرکبات اذعان داشت: ما در مرکبات شرایط خوبی داریم و کمبودی در آن احساس نمی‌شود اما قیمت آن حدود 10 درصد افزایش یافته است که دلیل آن ذخیره‌سازی برای شب عید است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت میوه‌های وارداتی خاطرنشان کرد: قیمت میوه‌های وارداتی وابسته به دلار است و موز از 9 تا 11 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، آناناس کارتنی 200 هزار تومان تا 300 هزار تومان است که بسته به تعداد موجود در کارتن و کیفیت محصول قیمت‌گذاری شده است.

لوازم خانگی فعلا گران نمی‌شود

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها