کد خبر : 9907

چرا از اگزوز خودرو آب بیرون می آید؟

چرا از اگزوز خودرو آب بیرون می آید؟

یکی از سوالات متداول رانندگان این است که دلایل خروج آب از اگزوز خودرو چیست و چه عواملی در این مورد موثرند. به طور کلی چکه کردن آب از اگزوز خودرو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که در این مطلب می توانید با دو مورد از دلایل عمده خروج آب از اگزوز ماشین آشنا شوید.

به گزارش خودروتک، ابتدا بهتر است بدانید منظور از خروج آب از اگزوز خودرو ، خروج مقداری زیادی آب به شکلی واضح نیست. یعنی منظور از خروج آب از اگزوز را می توان همان چکه کردن آب در نظر گرفت که در برخی موارد همین چکه کردن آب می تواند آسیب های زیادی را به خودرو وارد نماید و نشانگر خرابی برخی از قطعه های موتور خودرو باشد.

علت اصلی خروج آب از اگزوز خودرو چیست؟

گفتنی است در مواقعی که هوا سرد است و بخار از اگزوز خودرو خارج می شود، بع دلیل دمای بالای بخار و برخورد با جداره سرد اگزوز ، عمل میعان رخ می دهد. یعنی همان تبدیل بخار به آب. در این حالت بخار خروجی بسیار داغ است و این عمل میعان کاملا طبیعی در نظر گرفته می شود و طبیعتا این امر نباید منجر به ایجاد نگرانی در مورد مسائل فنی خودرو شود و این امر کاملا عادی است.

پس اگر چکه کردن آب و خروج آب از اگزوز خودرو در فصل گرما و هوای گرم را مشاهده نمودید حق دارید که نسبت به بخش فنی خودروی خود شک کنید. اصولا زمانی که در هوای گرم شاهد این اتفاق هستیم باید دو علت عمده را در نظر داشته باشیم. اولین مورد و مهمترین مورد، بحث وضعیت واشر سرسیلندر خودرو است که در صورت خراب بودن ان باید تعمیر یا تعویض شود. معمولا در صورت تعویض واشر سرسیلندر ، مشکل خروج آب از اگزوز ماشین رفع می شود. اما دلیل مهم دیگر این اتفاق باز هم به واشر سرسیلندر خودرو بر می گردد. در این مورد اگر این قطعه ترک خورده باشد و یا تاب برداشته باشد باید برای تعمیر واشر سرسیلندر آن را به تراشکاری برد و آن را تعمیر نمود. همچنین سوختن واشر سرسیلندر و ترک خوردن سیلندر هم می توانند منجر به چکه کردن آب از اگزوز خودرو باشند. گفتنی است در این شرایط دمای موتور بسیار افزایش می یابد و منجر به جوش آوردن خودرو می شود.

خروج آب از اگزوز

خروج آب از اگزوز می تواند به علت خرابی واشر سرسیلندر خودرو باشد

پس نتیجه ای که از این بحث می توان گرفت این است که چکه کردن آب از اگزوز خودرو در زمانی که هوا سرد است (زمستان) نباید منجر به ایجاد نگرانی شود و عیبی ندارد و تنها زمانی که این اتفاق در هوای گرم رخ می دهد باید دلایل ان را بررسی نمود که همانطور که گفتیم بیشتر مربوط به وضعیت واشر سرسیلندر خودرو می شود.

از دیگر مواردی که مربوط به اگزوز خودرو می شود می توان به خروج دود سیاه و آبی از اگزوز خودرو اشاره نمود که اینها هم نشانگر وجود مشکلاتی در سیستم فنی خودرو می باشند.


منبع: اسمارت کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها