کد خبر : 9219

راهنمای خرید صندلی مخصوص کودک برای خودرو

راهنمای خرید صندلی مخصوص کودک برای خودرو

در این نوشتار می‌کوشیم اندکی از سختی این کار برای شما بکاهیم و اطلاعات مناسبی را در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش خودروتک، صندلی کودک خوب از آن مورادی است که برای خرید آن باید وقت ویژه صرف کنید تا ایمنی و نیازهای فرزند دلبندتان را حین نشستن درون خودرو پوشش دهد. پس ضرر نمی‌کنید اگر برای یافتن صندلی مناسب با سن، قد و وزن فرزند و صندلی اتومبیل‌تان زمان قابل توجهی صرف کنید.

اما پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که کودک شما تا ۱۲ سالگی فقط و فقط باید از صندلی عقب خودرو استفاده کند، چه با صندلی کودک و چه بدون آن!

بر اساس قوانین اروپا (ECE R44)، صندلی‌های کودک (سیستم محافظ کودک) به ۵ گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

توجه

هنگام خرید صندلی کودک در مورد نوع صندلی کودک متناسب با خودرو و مشخصات فیزیکی کودک خود حتما از مشاوره فروشنده و نماینده شرکت سازنده بهره بگیرید.

(برای کشورهای دیگر):

لطفاً جهت خرید و نصب صندلی ایمنی کودک به قوانین ایمنی کشور خود توجه داشته باشید.

یک رده‌بندی کاربردی

  • تولد تا ۱۲ ماهگی

کودک شما از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی باید روی صندلی کودک از نوع رو به عقب بنشیند. این نوع از صندلی‌ها ۲ گونه دارند. یکی صندلی‌های نوزادان که تنها به‌صورت رو به عقب قابل استفاده هستند و دیگری سقف بازشو و All in one که از نظر تحمل وزن و قد محدودیت کمتری دارند و می‌توان از آنها در زمان طولانی تری به صورت روبه عقب بهره گرفت.

  • یک تا ۳ سالگی

در این رده سنی تا آنجا که می‌توانید صندلی کودک خود را به صورت رو به عقب تنظیم کنید. زمانی که کودک شما در این رده سنی به استاندارد قدی مناسب رسید می‌توان او را روی صندلی رو به جلو نشاند البته به شرط بستن کمربند ایمنی مخصوص او روی صندلی اش.

صندلی کودک رو به عقب با سقف بازشو

 

  • ۴ تا ۷ سالگی

تا زمانی که کودک شما به قد مجاز و استاندارد از سوی سازندگان صندلی کودک نرسیده باید از صندلی کودک رو به جلو همراه با کمربند ایمنی استفاده کند اما پس از رسیدن به قد استاندارد می تواند روی صندلی های حامی مخصوص اما باز هم صندلی عقب بنشیند.

صندلی کودک رو به جلو

 

  • ۸ تا ۱۲ سالگی

تا زمانی که جایگاه فرزند شما به درستی با بستن کمربند ایمنی روی صندلی عقب خودرو محکم نشده است باید برای نشستن او در خودرو از صندلی های حامی کمک بگیرید. برای اینکه درک درستی از محکم شدن جایگاه فرزندتان روی صندلی عقب خودرو پیدا کنید باید بگوییم این موضوع زمانی محقق می‌شود که کمربند خودرو از بالای ران کودک عبور کند نه شکم‌اش. همچنین بخش بالایی کمربند باید میان شانه و سینه او قرار بگیرد نه صورت و گردن‌اش.

صندلی حامی

منبع: رگلاژ
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها