کد خبر : 9161

آموزش نگهداری از رنگ خودرو در فصل سرما

آموزش نگهداری از رنگ خودرو  در فصل سرما

برف و بارندگی در فصل زمستان تاثیر زیادی در خرابی و تغییر رنگ بدنه خودرو دارد اما ترفندهایی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن ها از رنگ خودرو محافظت کنید.

به گزارش خودروتک، در فصل زمستان قطعات کرومی ممکن است پس از رانندگی در جاده هایی که نمک بر آنها پاشیده شده بیشتر عامل خرابی رنگ خودرو شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دارندگان خودرو باید در فصل سرما بیش از هر فصل دیگری از سال از رنگ و بدنه خودرو مراقبت کنند چرا که عوامل محیطی در این فصل عامل مهمی در خرابی رنگ خودروها محسوب می شود.

رنگ خودرو

روش های محافظت از رنگ خودرو

در فصل سرما خودرو خود را به طور منظم بشویید

توصیه بسیاری از کارشناسان این است که در فصل سرما خودرو خود را به طور مرتب بشویید؛ زیرا فضولات پرندگان باعث خراب شدن رنگ خودرو و برجای ماندن لک می شود . همچنین در فصل زمستان رانندگی بر روی نمک هایی که در این فصل برای آب شدن برف ها و جلوگیری از یخبندان در جاده ها می پاشند سبب خراب شدن رنگ خودرو می شود اگر در این شرایط خودرو شسته نشود، رنگ به دلیل خوردگی آسیب می ببیند. پس باید تمام جاهای ممکن را که کثیفی و نمک در آن جمع شده مانند داخل گلگیرها، زیر سپرها را بشویید زیرا باقی ماندن نمک فرآیند خوردگی را سرعت می بخشد.

اگر در این فصل خودرو خود را بشویید ، تمام رطوبت سریع خشک، اما وقتی که خودرو را نشویید و کثیف باقی بگذارید ، رطوبت در نواحی کثیف جمع شده و سبب خوردگی می شود.

تمام کثیفی ونمک روی شیشه جلو خودرو را پاک کنید ، اگر شما نمک روی شیشه را درست پاک نکنید ، این نمک توسط تیغه های برف پاک کن گرفته شده و وقتی برف پاکن ها عمل می کنند روی شیشه خش می اندازند.

مرتب برگ ها و خس و خاشاک جمع شده در زیر شیشه جلو یا کانال های آب در زیر در موتور خودرو و صندوق عقب را تمیز کنید. چون وجود این برگ ها جاری شدن آب را مسدود می کند و موجب جمع شدن رطوبت در خود جمع می شوند و بوی نم در داخل خودرو ایجاد می کنند و سبب خوردگی می شوند.

مراقب از رنگ خودرو

نکات مهم برای جلوگیری از تغییر رنگ خودرو

بعد از بارش باران یا برف خودرو را در اولین فرصت بشویید

برف و باران ، به هنگام بارش آلودگی های محیطی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک که توسط کارخانه ها، اگزوز کامیون ها و خودروهای سواری ایجاد می شود را در خود جمع می کنند و بر روی خودرو می نشینند . هنگامی که این آلاینده ها بر روی سطح خودرو می نشینند و با رنگ آن در تماس هستند . وقتی خورشید بر این قطرات می تابد آب آنها بخار می شود و اسید غلیظ شده و رد و اثر آن روی رنگ خودرو باقی می ماند.بنابراین توصیه می شود که بعد از بارش باران یا برف در اولین فرصت خودرو را بشویید.

جای مناسب پارک کنیم!

جای پارک بر روی وضعیت ظاهری خودرو تاثیر دارد؛ اگر پارکینگ برای پارک خودرویتان ندارید و باید خودرویتان را در کوچه پارک کنید ، دقت داشته باشید هیچ گاه اتومبیلتان را زیر تابلو و یا درختی پارک نکنید چرا که ممکن است در طول زمستان آلودگی های روی سطح تابلو ها و درختان همراه با آب شدن برف و یا بارش باران بر روی سطح بدنه خودرو بریزد و اتومبیلتان کثیف شود و رنگ بدنه آن آسیب بیند.

پارک کردن خودرو

بعد از بارش باران اتومبیل را خشک کنید

اگر برای شستن خودرویتان وقت کافی نداید بهتر است حتما بدنه آن را بعد از بارش باران خشک کنید زیرا باران ها در فصل زمستان حاوی مواد اسیدی هستند و قادرند به رنگ و قطعات آلومینیومی اتومبیل آسیب های جدی وارد کنند.

واکس و پولیش مناسب برای محافظت بیشتر از بدنه اتومبیل

برای محافظت بیشتر از بدنه اتومبیل از واکس و پولیش مناسب در طول زمستان استفاده کنید؛ قبل از شروع زمستان بدنه اتومبیل را با واکس های حاوی مواد نانو تکنولوژی، واکس بزنید تا یک لایه محافظتی از بدنه خودرو در مقابل مواد اسیدی در طول زمستان محافظت کند.

محافظت از بدنه خودرو

اصول درست شستن خودرو

شما باید در هر فصلی ماشین خود را بشوئید و این شستشو فقط منوط به فصل خاصی نباشد اما برای شستشو حتما باید اصولی را رعایت کنید.

خودرویتان را با مایع ظرفشویی نشویید زیرا موجب خراب شدن قطعات لاستیکی، پلاستیکی و رنگ می شود. مایع ظرفشویی به راحتی واکس محافظ رنگ را لخته می کند زیرا برای پاک کردن چربی و روغن ساخته شده است و این مواد رطوبت موجود در قطعات لاستیکی و پلاستیکی را از بین می برند.

مواد شوینده برای حفاظت لایه شفاف از خط و خش و اثرات مارپیچی باید از روان کنندگی خوب برخوردار باشد همچنین قلیایی باشد تا مواد اسیدی سطح جاده را خنثی کند. مواد شوینده باید از موادی که پس از خشک شدن روی خودرو اثر می گذارند ، عاری باشد .

از آب با فشار برای تمیز کردن کثیفی هایی که به سختی به بدنه خودرو چسبیده اند ، استفاده کنید اما آن را نزدیک به بدنه نگیرید زیرا به رنگ بدنه آسیب می زند.

نکات شستن خودرو

نکاتی را در مورد شستن خودرو

ابتدا برای شستشوی خودرو از لاستیک ها شروع کنید و در مرحله بعد پس از عوض کردن دستمال و ظرف آب بقیه قسمت های خودرو را بشویید زیرا غبارهای ترمز بسیار خورنده اند.

هنگامی که خودرو گرم است آن را نشوئید زیرا سطح گرم خودرو سبب تبخیر سریع آب و باقی ماندن املاح موجود روی رنگ می شود. برای شستشو خودرو را در سایه قرار دهید و آن را بشویید.

شتشو را از بالا به پایین بعد از شستن چرخ و تعویض آب و دستمال انجام دهید.

تمام خودرو را با آب بشویید و آن ا خشک نمایید .

برای خشک کردن خودرو از حوله ای با الیاف ریز و متراکم استفاده نمایید و برای کاهش اثر مارپیچی در سطح لایه شفاف ، دستمال را روی سطح ماشین پهن کرده و به سمت خود بکشید و پس از جمع کردن، آبگیری کنید.

به غیر از شست و شوی خودرو، سالی یک یا دو مرتبه برای زدودن اکسید و حفظ براقیت، سطح لایه شفاف باید پولیش بخورد و واکس زده شود.

از محلول های پایه آبی قلیایی ضعیف ویا محلول های مخصوص با برندهای معتبر و اصلی برای تمیز کردن تجهیزات داخلی آلفارومئو از جمله روکش صندلی و داشبوراستفاده کنید.

برای تمیز نمودن محفظه پیشرانه تنها از اسپری های مربوط به شستشوی موتور به صورت خشک شویی استفاده کنید و برای جلوگیری ازوارد شدن آسیب به تجهیزات الکترونیکی موتور ، آن را با آب نشوئید وهمچنین از شستن آن با واترجت های کارواش ها بپرهیزید.


منبع: نمناک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها