کد خبر : 9081

11 روش حیاتی برای جلوگیری از سرقت خودرو

11 روش حیاتی برای جلوگیری از سرقت خودرو

احتمالا با وجود شبکه های اجتماعی می دانید که که یک سارق ماهر می تواند ماشینتان را در کمتر از 20 ثانیه به سرقت ببرد. او و شرکایش باید خیلی سریع عمل کنند، چون در ذهن دارند که از زمانی که شیشۀ یک ماشین را می شکنند حتی اگر آزیر هم از کار انداخته باشند، هر آن ممکن است شخصی دست به چماغ یا تلفن همراه با پلیس آنجا باشد.

به گزارش خودروتک، آنها نه تنها اتومبیل هایی که برای مدت طولانی در یک جا پارک شده است را هدف قرار می دهند، بلکه ماشین هایی که صاحبانشان فقط چند دقیقه یا حتی چند ثانیه برای انجام کاری آنها را پارک کرده اند هم از دید سارقان اتومبیل غافل نمی ماند. آنها چنان سرعتی دارند که می توان گفت هیچ کس از دستشان در امان نیست.

هاو کن یو در این مقاله می خواهد دربارۀ برخی از چیزهایی که ماشینتان را از ربوده شدن حفظ می کند به شما هشدار دهد. این موارد از قول یک سارق سابقه دار تذکر داده شده اند.

1با ارزش ترین وسایلتان را در صندوق عقب بگذارید

 

در ابتدا وسایل با ارزش را در صورت امکان از داخل خودرو قرار ندهید. اما اگر پچاره ای ندارید صندوق عقب بهترین گزینه است. قرار دادن وسایل با ارزش روی صندلی و یا داشبور باعث جذب سارقان به خودروی شما می شود.

 از سوی دیگر مدت زمانی که سارقان برای انجام کارهایشان دارند آنقدر کم است که فرصت نمی کنند درب صندوق عقب را باز کنند. آنها هر چیزی که ارزشمند به نظر برسد را از داخل ماشین بر می دارند اما به سراغ صندوق عقب نمی روند. به همین خاطر است که می گوییم این هوشمندی شماست که هر گونه وسیلۀ قیمتی اعم از چمدان، کت، یا حتی کیف دستی تان را در صندوق عقب بگذارید.

2همیشه ماشینتان را در منطقه های پر نور پارک کنید

 

با مشاهدۀ این عکس ها کاملا واضح است که چرا پارک کردن ماشین در نقاط تاریک می تواند خطرناک باشد. همان سارق سابق اتومبیل می گوید که او و همکاران محترمشان هرگز به سراغ ماشین هایی که در نواحی روشن پارک شده بودند نرفته اند، بلکه ماشین هایی که در تاریکی پارک شده بودن را هدف می گرفته اند. برای پارک ماشین همیشه باید نقطه ای را در نظر بگیرید که کمی نور اطراف آن باشد تا مطمئن شوید هر نوع جرمی می تواند توسط دیگران دیده شود.

3پنل یا صفحۀ ضبط ماشینتان را بردارید

 

دزدهایی هستند که به نظر می رسد امتیاز سرقت سیستم ضبط صوت ماشین ها را انحصاراً به نام خودشان زده اند. اینکه صفحۀ جلوی ماشینتان را بردارید و در جای دیگری در خود ماشین پنهان کنید قطعا آنها را ناکام می گذارد.

آنها با دیدن اینکه صفحۀ ضبط سر جایش نیست نه تنها از دستبرد زدن به ماشین منصرف می شوند بلکه هیچ چیز دیگری را هم با خودشان نمی برند. همانطور که در بالا گفتیم اگر هم فرصتی برای گشتن و جستجو کردن ماشین را دارند، پس احتمالا به سراغ ماشین بعدی می روند.

4وسایل با ارزشتان را زیر صندلی ماشین پنهان کنید

 

در استفاده های روزمره از خودرو که معمولا توقف های کوتاه چند دقیقه ای در مکان های مختلف دارید اگر نمی خواهید کیف دستی تان  به راحتی آب خوردن از داخل خودرو سرقت شود آن را به راحتی زیر صندلی تان پنهان کنید.

اکثر سارقان قبل از اینکه بخواهند به ماشین دستبرد بزنند نگاه دزدکی به داخل می اندازند و اگر چیزی که دوست دارند را نبینند احتمالا از ماشینتان رد می شوند. آنها با توجه به فرصت محدودی که دارند ریسک این را نمی پذیرند که ببینند آیا چیز با ارزشی را زیر صندلی ماشینتان پنهان کرده اید یا نه.

اگر ماشین خوبی سوار می شوید دودی کردن شیشه ها می تواند کار مفیدی باشد. البته مسئله فقط شیک کردن ظاهر اتومبیلتان نیست. انتخاب این نوع شیشه ها می تواند مانع دستبرد زدن سارقان اتومبیل به ماشینتان شود، زیرا نمی توانند ببینند که چه چیز داخل ماشینتان است و همان فرصت کمی که دارند ریسک اینکه به امید هیچ چیز اقدام به سرقت بکنند را بالا می برد.

قبل از اینکه اقدام به انجام این کار کنید یا از یک متخصص بخواهید این کار را برایتان انجام دهد، از محدودیت هایی که در مورد میزان ضخامت شیشه های دودی وجود دارد مطمئن شوید.

5مطمئن شوید که ردیاب GPS روی ماشینتان نصب نشده باشد

 

شاید کمی داستان پلیس شده است ولی این کار در کشور ما برای سرقت ههای بزرگ بار های به کار گرفته شده است. این اقدام می تواند تنها بر علیه افرادمتموّل انجام گیرد که ماشین های فوق العاده گران قیمتی سوار می شوند، اما توصیه ای است که بهتر است هر کسی در موردش بداند.

گاهی سارقان حرفه ای برای مدتی کارهای روزمرۀ شما را زیر نظر می گیرند تا ببینند زمان و مکان مناسب برای سرقت اتومبیل شما چه موقعی است. حتی شاید بخواند بدانند که کجا زندگی می کنید و وارد خانه تان شده و به آنجا دستبرد بزنند. این موضوع باید شما را نسبت به اینکه ممکن است یک ردیاب GPS زیر ماشینتان باشد هوشیارتر کند و باعث شود هر بار زیر ماشینتان را چک کنید. چک کردن دور تا دور و زیر ماشین هر چند وقت یکبار چند دقیقه بیش تر از وقت شما را نمی گیرد.

6هرگز اسنادی که حاوی اطلاعات شخصی تان هستند را در ماشینتان نگذارید

 

اگر دزدی به ماشینتان راه پیدا کرد و چیزی جز کاغذهایی که نام و آدرستان روی آن نوشته شده عایدش نشد، ممکن است به این فکر کنند که حالا که می دانند شما در خانه نیستید سری به آنجا بزنند. حتی اگر کس دیگری در خانه با شما زندگی می کند باز هم ممکن است هدف سرقت سارقانی قرار بگیرید که منتظر می مانند همۀ افراد محل را ترک کنند تا آنها وارد عمل شوند.

7در مورد سیستم امنیتی ماشینتان اطلاع دهید

 

اکثر دزدها زمانی که برچسبی حاوی هشدارهایی در  مورد استفاده از ماشین و چراغ های چشمک زن می خوانند از ماشین فاصله می گیرند. حتی اگر واقعا چنین سیستم امنیتی روی ماشینتان نصب نیست می توانید فقط برچسب مربوطه را بچسبانید.

اما باید بدانید که دزدان واقعی اگر واقعا ماشینتان را بخواهند راهی برای غیر فعال کردن هشدار سیستم امنیتی پیدا می کنند. کاری که انجام می دهند این است که کابل باطری که به زنگ هشدار وصل است را قطع می کنند.

اگر ماشین گران قیمتی دارید و ترس رخ دادن این اتفاق را دارید، می توانید باطری دوم را برای اتصال کابل سیستم امنیتی نصب کنید و کسی باشید که لبخند پیروزمندانۀ آخر را می زند.

8برخی از برندها نسبت به سایر برندها برتری دارند

 

بر اساس گزارش دیوان ملی جرائم بیمۀ ایالات متحده برندهای اتومبیلی هستند که بیشتر هدف سارقان قرار می گیرند و برندهایی هم هستند که سارقان اصلا به آنها دقت نمی کنند. به عنوان مثال در سال 2016، 16,732 دستگاه تویوتا کمری فقط در آمریکا به سرقت رفته است. ( در ایران داستان کمی متفوت است و خودرو هایی همچون پریاد، 206، 405 و … جایگا های بالا را دارند) این بخش از اطلاعات ضروری هستند و باید شما را بر آن دارند تا نگاهی به آمار سالیانۀ ماشین های به سرقت رفته بیاندازید. به این ترتیب مطمئن می شوید که اگر ماشینتان در اوایل لیست بود محافظت لازم را از آن به عمل می آورید.

سرچ کنید که دلیل سرقت زیاد خودروهای مشابه شما چیست و سعی کنید نواقص امنیتی را خودتان برطرف کنید.

9هیچ گاه کلید های اضافه را داخل ماشین قرار ندهید

 

بعضی ها کلیدهای زاپاس ماشین و خانه شان را در ماشین نگهداری می کنند. یکی از همان سارقان سابق می گوید کلیدهای زاپاس را در جعبۀ داشبورد، میز فرمان میانی، یا درب خودرو پیدا کرده است و با ماشین مسروقه مانند یک جنتلمن رانندگی کرده است. حالا که می بینید عملی این چنینی تا چه حد آشکار است باید همیشه کلیدهای زاپاس را در خانه و در جای بسیار امنی که حتی سارقان خانه هم نمی توانند آن را پیدا کنند، نگهداری کنید.

10لامپ هایی که دارای سنسورهای حرکتی هستند را بیرون از خانه نصب کنید

درست است که با نصب این لامپ ها قبض برقتان بیشتر از قبل می آید اما واقعا اثر بخش هستند. اکثر سارقان وقتی می بینند لامپ هایی از این نوع بیرون از خانه نصب هستند و درست روی ماشینی که بیرون از خانه پارک است نور می اندازند، بدون اینکه فکر سرقت خودرویتان به سرشان بزند به راهشان ادامه می دهند.

اما باید مطمئن شوید که لامپ ها در ارتفاع مناسب نصب شده اند و سارقان امکان دسترسی به آنها را ندارند. وقتی این لامپ ها در نقطۀ خیلی پایینی نصب شده باشند سارقان می توانند حباب لامپ ها را باز کرده و همراه با بقیۀ جرائمشان با خود ببرند.

11پولی را داخل ماشین نگه ندارید

اکثر افراد دوست دارند کمی پول برای مواقع اورژانسی در ماشینشان نگهداری کنند. وقتی پول در دیدرس باشد مثل این است که از سارقان خودرو دعوت می کنید که به ماشینتان دستبرد بزنند. اگر میخواهید پولی را در ماشین نگهداری کنید جایی امن تر و مبهم تر را در ماشینتان برای این کار در نظر بگیرید. زیرسیگاری ماشین و آینۀ بالای سر راننده 2 مکان عالی برای این کار هستند.

منبع: هاو کن یو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها