کد خبر : 8710

آموزش تمیز کردن رینگ های آلومینیومی

آموزش تمیز کردن رینگ های آلومینیومی

رینگ های آلومینیومی (آلیاژی) گرد و غبار و آلودگی را خیلی سریع به خود جذب می کنند. در این مقاله با چگونگی تمیز نگه داشتن آنها توسط پاک کننده های مخصوص آشنا خواهیم شد.

به گزارش خودروتک، اگر توجه کرده باشید رینگ های براق خودرو های جدید و تازه تحویل گرفته شده از کارخانه نظر همگان را به خود جلب می کند و استایلی خاص را به خودرو می بخشد، در عین حال نیز همین رینگ های زیبا می توانند به راحتی آلودگی ها را به خود جذب کنند و در نتیجه تاثیری منفی در ظاهر خودرو داشته باشند. به دلیل محل قرار گیری رینگ های خودرو، این بخش از آن بیشترین استعداد جذب آلودگی را دارد. همچنین به دلیل دمای بالای تولید شده توسط تایر ها و ترمز خودرو، آلودگی ها به نوعی به خورد رینگ ها رفته و پاک کردن آنها نیز دشوار تر است. در تمیز کردن رینگ آلومینیومی نکات مهمی وجود دارد که به آن می پردازیم.

اگر رینگ های خودرو را با همان مواد شوینده و پاک کننده ای که برای دیگر قسمت های بدنه استفاده می کنید، تمیز نمایید تنها آلودگی های سطحی رینگ را هدف قرار خواهید داد، از این رو برای از بین بردن لکه های عمیق و سخت به یک محصول تخصصی نیازمندید. در حالی که محصولی مانند WD40، که برای پاک کردن لکه های سخت نیز استفاده می شود می تواند این کار را برای شما انجام دهد، محصولات تخصصی تری نیز وجود دارند که می توانند کاملا این لکه ها و آلودگی ها را پاک نمایند و پس از تمام شدن کار نیز به راحتی با آب شستشو می شوند.

رینگ آلومینیومی

اگر در حال پاک کردن رینگ های خودروی خود هستید احتمالا قصد دارید تا دیگر قسمت های بدنه را نیز تمیز نمایید، یکی از روش های پاک کردن آلودگی های بدنه ی خودرو استفاده از فشار آب است، همچنین می توانید این روش را بروی رینگ ها نیز پیاده کنید. اما با این حال استفاده از فشار آب لکه های سخت را از بین نمی برد و برای این کار نیاز به محصولی مختص این کار دارید تا درون لکه های لایه ی پایینی نفوذ کرده و کاملا آنها را از بین برد. همچنین این محصولات از آلیاژ تشکیل دهنده ی رینگ های خودرو نیز محافظت کرده و در حین پروسه ی پاکسازی آنها، آسیبی به رینگ وارد نمی کنند.

تمیز کردن رینگ آلومینیومی

پیشنهاد می کنیم در هنگام تمیز کردن رینگ خودرو از دستکش هایی با جنس لاتکس یا لاستیک به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی به دستانتان و ایجاد حساسیت استفاده نمایید.

بهترین نوع از محصولات پاک کننده، آنهایی هستند که پس از اسپری نیازی به دخالت شخص نداشته و بصورت خودکار لایه های گل و لای را پاک می کنند، همچنین این محصولات معمولا به علت توانایی پاک کنندگی بالا در از بین بردن لایه های آلودگی موجب تغییر رنگ در رینگ خودرو می شوند، و شما کاملا متوجه خواهید شد که چه مقدار آلودگی بر روی رینگ خودرو وجود داشته است. همچنین این محصولات کوچک ترین آسیبی به تایر خودرو ها وارد نمی کنند و پس اتمام کار به راحتی با آب شسته می شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که پس از استفاده از محصولات پاک کننده یک بار دیگر مجددا رینگ های خودرو را تمیز نمایید و مجددا تاکید می کنیم که در هنگام انجام این کار از دستکش های لاستیکی و لاتکس استفاده نمایید (ذرات گرد و غبار موجود بر روی رینگ حاصل از ترمز به راحتی در زیر ناخن های انگشتان نفوذ می کنند).

تمیز کردن رینگ آلومینیومی

همچنین پس از استفاده از محصولات پاک کننده می توانید از واکس های مخصوص رینگ خودرو نیز استفاده نمایید، این محصولات یک لایه محافظ را بر روی رینگ ها اضافه می کنند که از تجمع بیش از حد و سخت شدن لکه ها و آلودگی ها جلوگیری می کند. پس از این مراحل نیز می توانید از براق کننده ی تایر خودرو به منظور درخشان نمودن تایر ها استفاده نمایید.

پس از طی این مراحل رینگ های خودروی شما در بهترین شرایط قرار دارد و از این پس گرد و غبار ناشی از ترمز اثرات سطحی تری بر روی آن می گذارند.

مهم ترین نکات برای تمیز کردن رینگ های آلیاژی :

  • ۱- یکی از محصولات تخصصی پاک کننده ی رینگ خودرو را تهیه کنید.
  • ۲- از فشار آب برای از بین بردن گل و لای موجود در مابین پره های رینگ استفاده کنید.
  • ۳- در هنگام انجام کار از دستکش هایی با جنس لاتکس یا لاستیک استفاده نمایید.
  • ۴- مایع پاک کننده را طبق راهنمایی های صورت گرفته بر روی رینگ خودرو اعمال نمایید.
  • ۵- محصول را برای زمان معینی بر روی رینگ ها قرار دهید.
  • ۶- پس از اتمام کار رینگ را با آب شستشو نمایید.
  • ۷- به منظور اطمینان از پاک شدن رینگ از تمامی آلودگی ها و پاک کننده، مجددا اقدام به شستشوی آن نمایید.
  • ۸- در آخر از واکس رینگ خودرو برای اضافه شدن یک لایه ی محافظ به آن استفاده نمایید.

منبع: کاریرا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها