کد خبر : 8606

آموزش پاک کردن فضولات پرندگان از روی بدنه خودرو

آموزش پاک کردن فضولات پرندگان از روی بدنه خودرو

باقی ماندن فضولات پرندگان بر روی بدنه ممکن است به رنگ خودرو آسیب رساند بنابراین برای پاک کردن فضله پرندگان از خودرو باید‌ سریعا اقدام کرد.

به گزارش خودروتک، بر اساس قانون بد شانسی، پس از اینکه خودروی خود را تمیز می کنید یکی از این دو حالت به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد : یا باران می بارد یا پرندگان بر روی خودروی شما فضله می کنند!!! مورد اول معمولا خیلی اهمیت ندارد اما در مورد پرندگان، لکه های فضله ی آنها بر روی بدنه باقی خواهد ماند و حتی در مواردی می تواند به رنگ بدنه ی خودروی شما آسیب رساند بنابراین بهتر است که هر چه سریع تر برای پاک کردن آنها اقدام کنید.

اگر این امکان برای شما وجود دارد، فضولات پرندگان را قبل از اینکه خشک شوند پاک نمایید، حتی اگر فضولات خشک شده باشند نیز در اولین فرصت ممکن باید آنها را پاک کرد زیرا خشک شده ی آنها به رنگ خودرو آسیب می رساند. برای این کار می توانید از محصولات پاک کننده ی معمولی و همیشگی خود استفاده نمایید. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مایع های شستشو ممکن است رنگ خودرو را از بین برد.

چطور فضولات پرندگان را از روی بدنه خودرو پاک کنیم

ترکیبات تشکیل دهنده ی شامپو های مخصوص خودرو شامل عناصری است که از رنگ خودرو نیز محافظت می نمایند. پیشنهاد می کنیم پس از پاک نمودن لکه ها از واکس های مخصوص به منظور بازگرداندن درخشندگی رنگ خودرو و اضافه شدن یک لایه ی محافظ به آن استفاده نمایید.

در مواردی که لکه بر روی شیشه ی خودرو قرار دارد کار شما نیز آسان تر است، در این حالت برای پاک کردن آنها می توانید از اسپری های مخصوص شیشه استفاده نمایید. در ترکیبات این اسپری ها از سرکه استفاده شده است که پس از اتمام کار اثری از خود باقی نمی گذارند.

اگر توجهی به فضولات موجود بر روی بدنه نداشته باشید و آنها را به حال خود رها کنید احتمال اینکه آنها به رنگ خودروی شما آسیب برسانند زیاد است، نیتروژن موجود در فضله ی پرندگان خاصیتی خورنده دارد و می تواند به لایه های رنگ خودرو آسیب وارد کند. مخصوصا در خودرو های امروزی که رنگ آنها از ترکیبات خاصی تولید می شود و نسبت به مواد ذکر شده حساس است، بنابراین اگر به موقع به لکه ها رسیدگی نکنید ممکن است به ترمیم رنگ خودرو محتاج شوید.

چطور فضولات پرندگان را از روی بدنه خودرو پاک کنیم

برای از بین بردن آثار لکه های موجود بر روی رنگ خودرو می توانید از محصولی مانند T-Cut یا پولیش هایی مشابه آن استفاده کنید، پولیش ها را بصورت دایره وار بر روی رنگ خودرو بکار بگیرید. اگر این محصولات مشکل را حل نکردند بسته های تخصصی تری نیز برای از بین بردن لکه ها وجود دارد و یا اینکه می توانید از یک متخصص ترمیم هوشمند خودرو کمک گیرید.


منبع: کاریرا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها