کد خبر : 80407

با این کارها مصرف سوخت را نصف کنید

با این کارها مصرف سوخت را نصف کنید

با توجه به شرایط بازار و رویدادهای جهانی، قیمت بنزین همیشه در حال افزایش است، مصرف سوخت موتور این روزها دغدغه اکثر رانندگان در جاده ها است.

به گزارش خودروتک ، با توجه به شرایط بازار و رویدادهای جهانی، قیمت بنزین همیشه در حال افزایش است، مصرف سوخت موتور این روزها دغدغه اکثر رانندگان در جاده ها است.

از آنجایی که قیمت بنزین هر روز بر افراد بیشتری تأثیر می گذارد، بسیاری به دنبال راه هایی برای کاهش مصرف و هزینه هستند. در این مقاله نکاتی برای به حداقل رساندن مصرف سوخت به شما آموزش می دهیم:

۱-فقط در صورت نیاز رانندگی کنید

موثرترین راه برای کاهش مصرف سوخت این است که ماشین خود را فقط زمانی که واقعاً نیاز دارید رانندگی کنید. اگر فقط باید مسیر کوتاهی بروید، پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری را در نظر بگیرید. نه تنها در مصرف بنزین صرفه جویی می کنید، بلکه ورزش مطمئناً برای شما مفید خواهد بود.

۲-از توقف بیجا در حالی که ماشین روشن است خودداری کنید

هنگامی که نیاز به رانندگی با ماشین خود دارید، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان از روشن بودن بیخود ماشین خودداری کنید. اگر ماشین شما بیش از یک دقیقه یا بیشتر ثابت می ماند، موتور را خاموش کنید.

 
 

۳-به طور پیوسته شتاب بگیرید (و ترمز کنید)

در حین رانندگی، همیشه فشار ثابت به پدال گاز خودروی خود وارد کنید. ترمز و گاز بیجا همیشه باعث مصرف ضعیف سوخت می شود. سعی کنید با سرعت مجاز یا نزدیک به آن رانندگی کنید. سرعت بهینه سفر برای هر خودرومتفاوت است. با این حال، هر چه سریعتر رانندگی کنید، مصرف سوخت شما بدتر خواهد بود. برای حفظ سرعت رانندگی ایمن با همان سرعتی که نیاز دارید رانندگی کنید.

۴- از کروز کنترل در بزرگراه استفاده کنید

کروز کنترل به این معنی است که ماشین شما با سرعت ثابت حرکت می کند. کنترل شتاب میزان کار موتور شما را کاهش می دهد و بنابراین بنزین کمتری مصرف می کند. استفاده از کروز کنترل بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف بنزین است.

۵- باربند را باز کنید

آیا در اطراف شهر یا در بزرگراه با جعبه سقف یا باربری رانندگی می کنید در حالی که مجبور نیستید؟ این یک شرط مطمئن است که با کشیدن غیرضروری اجسام از ارقام مصرف سوخت خود کم کنید. این نوع لوازم جانبی می توانند تاثیر زیادی بر آیرودینامیک خودروی شما داشته باشند.

۶- پنجره ها را بسته نگه دارید

پایین نگه داشتن شیشه ها در حین رانندگی مقاومت بیشتری در برابر کشش و باد برای خودرو شما ایجاد می کند. اگر با سرعت پایین رانندگی می کنید، معمولاً پایین نگه داشتن شیشه ها مشکلی ندارد. با این حال، در سرعت های بالاتر، برای کاهش کشش و بهبود مصرف سوخت، باید شیشه ها را بالا نگه دارید.

۷-تهویه مطبوع را به حداقل برسانید

البته زمانی وجود خواهد داشت که گرمای تابستان باعث می شود از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید. با این حال، در صورت امکان، از AC در حد اعتدال استفاده کنید. از طرف دیگر، تنظیمات منظم فن وسیله نقلیه شما می تواند تهویه را برای شما فراهم کند تا راحت باشید.

۸- فیلترهای هوای کثیف را تعویض کنید

فیلترهای هوای کثیف موتور شما را مجبور می کند بسیار سخت تر از آنچه که باید کار کند و در نتیجه مصرف سوخت کمتری دارد. بنابراین، مطمئن شوید که توصیه سازنده را برای تعویض دوره ای فیلتر هوا دنبال می کنید. فیلتر هوای تمیز به موتور شما امکان می دهد کارآمدتر عمل کند و همچنین به شما در صرفه جویی در هزینه بنزین کمک می کند.

۹- باد لاستیک را مناسب نگه دارید

دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید و همیشه اطمینان حاصل کنید که لاستیک های شما مناسب باد شده اند. باد کردن نادرست لاستیک ها می تواند در برخی موارد مصرف سوخت خودروی شما را تا پنج درصد کاهش دهد.

۱۰-کاهش وزن در خودرو

وسایل غیر ضروری در صندوق عقب خودرو یا سایر قسمت های خودرو را از بین ببرید. به ازای هر ۴۵ کیلوگرم کاهش وزن در وسیله نقلیه، مصرف سوخت خودروی شما حدود یک یا دو درصد کاهش می یابد. با اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما تا حد امکان سبک باقی می ماند، می توانید مصرف سوخت وسیله نقلیه خود را کاهش دهید.

منبع: سایت طلا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها