کد خبر : 80050

۱۰ اشتباه مهم هنگام خرید ماشین کارکرده خارجی و داخلی

۱۰ اشتباه مهم هنگام خرید ماشین کارکرده خارجی و داخلی

خرید خودرو دست دوم فرآیند پیچیده‌ای است و البته اشتباهات هنگام خرید این خودرو‌ها سبب شده تا مردم نسبت به چنین ماشین‌هایی بدبین شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، خرید خودرو می‌تواند به طور کل فرآیندی گیج کننده و زمان بر باشد چه برسد به اینکه دست دوم باشد. با این حال، اجتناب از اشتباهات رایج پیش از خرید خودروی دست‌دوم بسیار مهم و ضروری است.

هنگام خرید باید به سه چیز مهم دقت کنید: وضعیت خودرو، ویژگی‌های ایمنی و وضعیت بیمه خودرو.

در این مطلب مهمترین روش‌هایی که می‌شناسیم را برای جلوگیری از اشتباهات مرسوم هنگام خرید ماشین کارکرده که می‌توانند هزینه‌های خرید و نگهداری شما را افزایش دهند، آورده ایم. برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

 

۱۰ مورد از اشتباهات مهم هنگام خرید اتومبیل کارکرده خارجی و داخلی

خرید ماشین دست دوم کار ساده‌ای نیست. اما نکته مهم این است که در مورد همه چیز فکر کنید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود و همچنین انتظاراتی که از یک اتومبیل دارید داشته باشید. با این حال، هنگام خرید یک ماشین دست دوم، مهم است که یک سری اشتباهات اساسی را به خاطر بسپارید و از انجام آن‌ها خودداری کنید.

خرید فقط بر اساس ظاهر

ظاهر خودرو برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد، اما نباید تنها مبنای شما برای خرید وسیله نقلیه دست دوم باشد. اگر مصر باشید که تنها و تنها بر اساس ظاهر یک ماشین که بهترین به نظر می‌رسد را انتخاب کنید، گزینه‌های قابل قبول زیادی روی میز باقی خواهید گذاشت. حداقل کار این است که سایر وسایل نقلیه موجود در بازار دست دوم را بررسی کنید. شما ممکن است ماشینی پیدا کنید برعکس ظاهر معمولی بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

مسافت پیموده شده غیر واقعی

خرید ماشین دست دوم می‌تواند یک تصمیم آسان و هوشمندانه باشد، اما با این حال، اگر از شخصی غیر از نمایندگی خودرو ماشین می‌خرید، ممکن است گیر افراد کلاهبردار بیفتید. پس مراقب باشید که این اشتباهات رایج را مرتکب نشوید.

غیر ضروری دانستن تست رانندگی

یک اشتباه مهم هنگام خرید ماشین کارکرده عدم انجام رانندگی با آن پیش از خرید است. خرید یک وسیله نقلیه کار کوچکی نیست و شما ممکن است هنگام خرید یک وسیله نقلیه از تست رانندگی آن غافل شوید. اغلب، تا زمانی که واقعاً یک ماشین را نگیرید، نمی‌دانید که واقعاً عاشق یک ماشین هستید یا خیر. تست رانندگی ماشین دست دوم بعد از خرید دیگر ارزشی ندارد. پس این کار را قبل از اینکه دسته چک خود را بیرون بیاورید انجام دهید و تجربه‌ی ارزشمندی کسب کنید.

 

عدم استفاده از یک مکانیک مورد اعتماد

از اشتباهات اساسی هنگام خرید ماشین کارکرده داخلی این است که از مکانیک‌ها برای بررسی خودرو استفاده نمی‌کنند. چون تصور این است که در مورد موتور خودرو همه چیز قابل حل خواهد بود. استفاده از بهترین مکانیکی که می‌شناسید برای بررسی یک ماشین دست دوم اغلب بهترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید. آن‌ها می‌توانند جزئیات مهمی را پیدا کنند که اگر تنها خرید کنید حتی اگر بار‌ها ماشین را بررسی کنید متوجه نمی‌شوید. یک مکانیک مورد اعتماد همچنین می‌تواند به شما بگوید که خودرو در چه وضعیتی است و آیا خرید آن یک حرکت هوشمندانه خواهد بود یا خیر.

عدم بررسی قسمت زیرین ماشین

در این مورد هم وجود یک مکانیک مورد اعتماد معجزه می‌کند. بسیاری از خریداران معمولاً فراموش می‌کنند که قسمت زیرین خودروی دست دوم را بررسی کنند، اما این امر به اندازه هر جنبه دیگری از خرید یک وسیله نقلیه دست دوم بسیار مهم است. چرا که بررسی خودرو را از نظر هرگونه خوردگی، نشتی یا آسیب دیدگی از قسمت زیرین بهترین کار است.

عدم بررسی سابقه خدمات خودرو

ما در جاده‌ها پیوسته در خطر تصادف هستین و این امری اجتناب ناپذیر است حتی با یک رانندگی نرمال. در این حال، ضروری است که از مالک خودرو در مورد سابقه خدماتی خودرو سوال کنیم. آیا هنوز تحت نظر بیمه است؟ آیا دفترچه خدمات دارد؟ آیا خودرو دچار تصادفات بزرگ شده است؟ کدام قطعات در صورت وجود تعویض شده اند؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که باید قبل از خرید هر خودروی دست دومی بپرسید.

در نظر نداشتن انتخاب دومی برای خرید

ممکن است یک ماشین دست دوم بی نقص پیدا کرده باشید، عجله نکنید و گزینه‌های دیگر هم بررسی کنید. این کار شما تضمین می‌کند که وقتی معامله کمتر از حد ایده‌آل به نظر برسد، مشکلات آن بیشتر نمایان شود. همیشه به چندین ماشین نگاه کنید و هرگز به هیچ مدلی متعهد نشوید تا زمانی که برای امضای اوراق سند آماده نشده اید.

عدم تعیین بودجه قبل از انتخاب

ماشین‌های دست دوم تقریباً همیشه ارزان‌تر از ماشین‌های کاملا نو هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید بودجه معقولی را تعیین کنید. تحقیقات خود را انجام دهید و محدودیتی برای آنچه که مایلید برای یک مدل خاص خرج کنید تعیین کنید. این به شما کمک می‌کند تا معامله‌ای متناسب با نیاز‌ها و وضعیت مالی خود پیدا کنید.

بررسی نکردن وضعیت بیمه خودرو

هنگام خرید خودرو‌های دست دوم، تعیین وضعیت بیمه می‌تواند فراموش شود و این مورد از بیشترین اشتباهات هنگام خرید خودرو دست دوم است که اتفاق می‌افتد. با این حال، یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید به آن فکر کنید همین مورد است. همانطور که می‌دانید، نرخ بیمه بسته به عوامل زیادی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، انجام کمی تحقیق از قبل می‌تواند نه تنها به شما در مذاکره برای خرید کمک کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا برای هر گونه هزینه‌ای که ممکن است خودروی کارکرده در آینده ایجاد کند، آماده شوید.

 

بررسی نکردن شماره پلاک از نظر تخلف

و آخرین مورد، بحث تخلفات رانندگی است. ممکن است بدانید که باید قبل از خرید بررسی کنید که آیا وسیله نقلیه با شماره پلاک خود مطابقت دارد یا خیر، اما علاوه بر آن باید بررسی کنید که پلاک مورد نظر دارای تخلف هست یا خیر. VIN مخفف عبارت Vehicle Identification Number و به معنای شناسه خودرو است. شماره Vin پشت کارت خودرو مانند اثر انگشت وسیله نقلیه عمل می‌کند و می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه خودرو به ما بگوید. از طریق این شناسه هر اطلاعاتی شامل شرکت‌های بیمه، حقوقی، سازمان‌های قانونی و راهور ناجا و … در مورد خودرو را می‌توان کسب کرد.

چند نکته مهم هنگام خرید خودرو دست دو

همانطور که اشاره شد اولین اشتباه مهم هنگام خرید ماشین کارکرده چک نکردن وضعیت خودرو است. حل این مشکل می‌تواند به برآورد هزینه‌ای که در ادامه برای تعمیر خودرو متحمل می‌شوید کمک کند. بسیاری از مردم زمانی که ماشین شان قدیمی می‌شود برای خرید یک ماشین جدید عجله می‌کنند. این مورد دیگر اشتباه مهم هنگام خرید ماشین کارکرده است که پرهزینه نیز می‌باشد و اغلب منجر به پشیمانی می‌شود.

هنگام خرید خودروی دست دوم باید به فاکتور‌های زیادی توجه کرد. یکی از مهمترین جنبه‌های خرید خودرو دست دوم فرآیند بازرسی و تایید خودرو است. برخی از اشتباهات که خریداران به طور معمول هنگام خرید خودرو‌های دست دوم مرتکب می‌شوند شامل عدم دقت آن‌ها به ویژگی‌های مهمی مانند موتور خودرو، سیستم گیربکس یا آسیب دیدگی بدنه است. این اشتباهات می‌تواند پرهزینه باشد و خریداران را از خرید خود پشیمان کند. در ادامه خلاصه‌ای از اشتباهاتی که بهتر است برای جلوگیری از خرج اضافی ازآن‌ها اطلاع داشته و شدیدا از آن‌ها اجتناب کنید آورده شده است:

۱) در خرید از فروشنده خصوصی در بیرون نمایشگاه‌ها دقت کنید. آن‌ها نه تنها مجبور به گذراندن بازرسی نیستند، بلکه مجبور نیستند از هیچ گونه مقررات ایمنی پیروی کنند.

۲) مطمئن شوید که مسافت پیموده شده کیلومتر شمار دقیق است

۳) اطمینان حاصل کنید که ماشین خلافی نداشته باشد یا تحت پیگرد قانونی از سمت نیروی پلیس نباشد.

۴) دقت داشته باشید که همه نمایندگی‌ها ضمانت‌نامه‌ای را برای خودرو‌ها به تولیدکنندگان ارائه نمی‌دهند و حتی اگر ضمانت‌نامه را ارائه دهند، همیشه معتبر نخواهد بود.

۵) برخی خودرو‌ها ممکن است تصادف کرده باشند، بنابراین ممکن است صدمات پنهانی وجود داشته باشد.

۶) مطمئن شوید که شناسه VIN را قبل از خرید توسط شخص معتبر بررسی کرده اید.

جمع بندی

خرید از فروشنده خصوصی، عدم انجام بررسی پیش زمینه خودرو، خرید خودرویی که بیمه آن گذشته است سه مورد مهم و اصلی و جز رایج‌ترین اشتباهات هنگام خرید خودرو دست دوم است. عدم توجه به این سه مورد بیشترین آسیب مالی و جانی را برای شما بوجود می‌آورد. بهترین کاری که شما می‌توانید برای جلوگیری از تمامی این مشکلات انجام دهید مشورت با یک فرد با تجربه و یک مکانیک ماهر است. شما با رعایت نکات گفته شده قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها