کد خبر : 79832

آشنایی با انواع ایرادات موتور خودرو و روش تعمیر

آشنایی با انواع ایرادات موتور خودرو و روش تعمیر

​موتور اتومبیل مانند قلب آن می باشد و وسایل بدون موتور قادر به حرکت نمی باشد، اگر این قطعه مهم خراب شود و ایراد پیدا کند می تواند هزینه های سنگینی رو دست صاحب اتومبیل بگذارد برای همین می بایست برای حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین؛ اولین کاری که حین خراب شدن موتور خودرو باید انجام دهید این است که با پیدا کرد یک مکانیک خوب اقدام به تعمیر موتور خودرو کنید.

برای این کار می توانید به کسانی رجوع کنید که در آموزشگاه های مکانیک خودرو و آموزشگاه برق خودرو تعلیم دیده اند استفاده کنید تا انواع مشکلات رایج خودرو را برطرف کنید.

قلب اتومبیل دارای سیم کشی هایی می باشد که با خراب شدن آنها کارکرد قلب خودرو از بین می رود و می بایست تا به سرعت آن را برطرف کرد.

 

انواع ایرادات موتور خودرو

ایرادات رایج موتور خودرو و تعمیر آن

موتور خود را می توانید ایراد های بسیار متفاوتی داشته باشد که هر کدام از آنها علائم مربوط به خود را دارند. از انواع ایراد های موتور خودرو می توانید به خرابی سیستم برقی آن اشاره کنیم.

هنگامی که سیستم برقی خودرو دچار اختلال می شود می توانید با استفاده از دوره های آموزش برق خودرو استفاده کنید.

در این دوره ها به شما آموزش های لازم را درباره چگونگی تعمیر سیستم برق موتور می دهند.

در سیستم برقی موتور سیم کشی بسیار اهمیت دارد، این سیم کشی در سر تا سر خودرو امتداد دارد و معمولا از باتری و دینام تغذیه میکند. اگر سیم کشی موتور خودرو باعث خرابی شده باشد برای تعمیر موتور خودرو می بایست سیم کشی را دنبال کنید که یک کار بسیار دشوار است ولی راحت ترین کار این می باشد که بفهمید آن قسمت از سیم کشی برای چه قطعه ای می باشد. بعد از این که متوجه شدید سیم کشی برای کدام قطعه است می توانید سیم کشی آن قطعه را به طور کلی تعویض نمایید.

آچار کشی موتور خودرو

ایرادات رایج موتور خودرو و تعمیر آن

بعد از ایرادات برقی به ایرادات مکانیکی میرسیم ایرادات مکانیکی موتور خودرو می تواند به هر دلیلی اتفاق بی افتد و می بایست برای جلوگیری از این ایرادات مرتب موتور خودرو را مورد چک آپ و سرویس قرار دهید.

از ایرادات مکانیکی رایج می توان به تولید صدا های ناهنجار اشاره کرد، این مورد می تواند عوامل زیادی داشته باشد که می بایست حتما برای تعمیر موتور آن را به یک مکانیک خوب نشان دهید.

از عوامل تولید صدای ناهنجار می توان به خراب شدن میل لنگ، کج شدن پیستون ها، درست کار نکردن شمع ها و خرابی سر سیلندر ها شاره کرد.

در صورت خرابی میل لنگ می بایست موتور باز شود و میل لنگ کوبیده شود یا آن را تعویض کنند.

اگر پیستون ها دچار مشکل شده باشند معمولا آنها را تراش می دهند.

در صورت خرابی شمع می بایست شمع های نو استفاده کنید.

در صورت خرابی سر سیلندر می بایست آن را تعویض کنید.

مشکلات برقی موتور خودرو چیست؟

ایرادات رایج موتور خودرو و تعمیر آن

اگر در دوره های آموزش برق خودرو شرکت کرده باشید متوجه می شوید که سیم کشی موتور خودرو از باتری و دینام به کل اتومبیل متصل می شود و از آنجا به یک بورد در قسمت جلویی اتاق متصل می شود.

این بورد وظیفه دارد تا تمام سیستم برقی را کنترل کند و به آن فیوز هایی متصل می شود که با استفاده از آن فیوز ها می توانید برق قسمت های خودرو قطع و وصل کنید.

در بسیاری از موارد پیش می آید که هنگام استارت زدن اتومبیل شما استارت نمی خورد. برای تعمیر این مشکل ابتدا مغزیه سوئیچ را تعویض کنید اگر مشکل برطرف نشد سپس فیوز ها را چک کنید ممکن است فیوض استارت خراب شده باشد.

در صورت خراب شدن فیوز آن را تعویض کنید، این گونه می توانید به تعمیر موتور بپردازید و به راحتی استارت بزنید.

اگر خودرو را روشن کردید سپس بعد از گذشت مدت کوتاهی اتومبیل خاموش شد می بایست دینام را چک کنید چرا که برق به از باتری به دینام می رود و تقویت می شود و اگر دینام موتور خودرو دچار مشکل شده باشد نمی تواند برق را به درستی انتقال دهد و بنابراین اتومبیل خاموش می شود.

برای تعمیر موتور خودرو و دینام آن می بایست آن را به مکانیک نشان دهید سپس مکانیک یک دینام جدید برای شما وصل خواهد کرد اما قبل از وصل کردن آن را یک دور شارژ میکند. این کار را شما نیز خودتان می توانید انجام دهید اگر دوره آموزش برق خودرو را دیده باشید.

رفع ایرادات رایج موتور چقدر هزینه دارد؟

ایرادات رایج موتور خودرو و تعمیر آن

بسیاری از ایرادات رایج را می توانید خودتان به راحتی برطرف کنید و هزینه چندانی برای شما ندارد  مثلا اگر آموزش برق خودرو و مکانیک خودرو را دیده باشید می توانید خودتان به راحتی مشکلات خودرو را برطرف کنید. در صورتی این مشکلات برای شما هزینه در بر خواهد داشت که نتوانید آن ها را خودتان برطرف کنید و نیاز است که به تعمیرگاه بروید و یک مکانیک این کار ها را برای شما انجام دهید.

هزینه رفع ایرادات بستگی به نوع مشکل دارد و برای تعمیر موتور خودرو و رفع هر گونه مشکل امروزه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان دریافت نمی کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت ها و همچنین دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید تا شما را راهنمایی کنند.

سخن آخر

در نهایت می بایست گفت که تعمیر موتور خودرو می تواند راه های مختلفی داشته باشد و همچنین برق موتور یکی از عوامل اصلی می باشد که باید به آن توجه کرد. اگر برق موتور دچار مشکل شود معمولا اتومبیل اصلا روشن نمی شود یا اینکه دمای موتور بالا می رود و… که برای رفع ایرادات موتور می بایست از آموزش برق خودرو استفاده کنید یا آن را به مکانیک نشان دهید اما اگر این مشکلات اتومبیل از ایرادات رایج برق موتور باشد خودتان می توانید به راحتی آن را تعمیر کنید.

منبع: carworks
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها