کد خبر : 79627

ایرادات رایج خودروها در فصل گرما به روایت اداره هواشناسی انگلیس

ایرادات رایج خودروها در فصل گرما به روایت اداره هواشناسی انگلیس

در فصل گرما ممکن است مشکلاتی برای خودروها به وجود بیاید که جلوگیری از وقوع آنها بسیار مهم است.

به گزارش خودروتک ، اداره هواشناسی انگلیس هشداری برای موج گرمای شدید در بخش‌هایی از انگلیس و ولز از پنجشنبه تا یکشنبه صادر کرده است. این موج گرما اگرچه به اندازه ماه ژوئیه نیست، اما برای مدت طولانی تری ادامه خواهد داشت. ما هم در فصل تابستان قرار داریم و گرمای زیاد را تجربه می‌کنیم.

وبگاه LeaseCar.uk، هفت مشکل رایج خودرو‌ها در هوای گرم و همینطور راه‌هایی برای جلوگیری از آن‌ها را نام برده است که در ادامه می‌خوانید.

موج گرما می‌تواند مشکلات زیادی را برای خودرو‌های ما ایجاد کند، اما رانندگان می‌توانند با انجام برخی روش‌های ساده، خطرات را به حداقل برسانند.

داغ شدن بیش از حد موتور

مهم است که مراقب داغ شدن بیش از حد موتور خودرو باشید، زیرا گرما می‌تواند به راحتی باعث وقوع این اتفاق شود. به دمای موتور نگاهی بیندازید، همچنین مطمئن شوید که فن خنک کننده سالم است و سطح مایع خنک کننده دقیق است تا موتور حال متعادل خود را حفظ کند.

پنچر شدن لاستیک

جاده‌های داغ به لاستیک‌های خودرو فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود که پنچر شدن چرخ‌ها در دما‌های گرم‌تر به یک ویژگی رایج تبدیل شود. مهم است که به‌عنوان اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از پنچری، فشار لاستیک خودرو را به‌طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که آج لاستیک کمتر از حد مجاز ۱.۶ میلی‌متری نیست. برای سفر‌های جاده‌ای تابستانی، حمل لاستیک زاپاس هم توصیه می‌شود.

آسیب به بدنه

آب و هوای ماه‌های تابستان به کارگران تعمیر و نگهداری جاده فرصت خوبی برای انجام کار‌های جاده‌ای و تعمیر می‌دهد. با این حال، ایجاد زباله‌ها و باقی مانده‌های عملیات تعمیر جاده می‌تواند این یک خطر بالقوه را برای رانندگان جاده به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از آسیب به خودرو، باید در محدوده سرعت مجاز حرکت کنید و در صورت لزوم برای هر گونه نگرانی یا آسیب بدنه به ماشین، به مکانیک مراجعه کنید.

باتری خراب

این فقط ماه‌های سردتر زمستان نیست که باعث ایجاد مشکلات در باتری خودرو می‌شود؛ گرمای زیاد هم روی باتری تاثیر می‌گذارد. در طول گرما، باتری برای حفظ دمای خنک‌تر خودرو به سختی کار می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه پلاستیکی مانع جریان هوا روی باتری خودرو نمی‌شود. نکته مهم این است که بدانید چقدر از عمر باتری گذشته و چه زمانی نیاز به تعویض دارد. شروع آهسته میل لنگ موتور معمولاً نشانه‌ای برای خرید یک باتری جدید است.

ساییدگی کلاچ

در طول هوای گرم و ماه‌های تابستان، فشار بر کلاچ که ناشی از استفاده بیشتر از آن است بیشتر می‌شود. قبل از خراب شدن کلاچ علائم هشدار دهنده‌ای وجود دارد.

خرابی تهویه هوا

هنگامی که گرما افزایش می‌یابد، رانندگان برای کاهش دما می‌خواهند از تهویه هوا استفاده کنند. برای اطمینان از اینکه تهویه مطبوع خودرو در روز‌های گرم کار می‌کند، بررسی کنید که قطعات الکتریکی که سوخت تهویه مطبوع را تامین می‌کنند، سالم هستند و مایعات خودرو در سطح مناسبی قرار دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها