کد خبر : 7947

از تنظیم صحیح آینه خودرو چه می دانید؟

از تنظیم صحیح آینه خودرو چه می دانید؟

چگونه آینه خودرو را تنظیم کنیم؟ روش صحیح تنظیم آینه خودرو چیست؟ امروز در هاو کن یو به شما کاربران به صورت قدم به قدم و تصویری آموزش خواهیم داد که چگونه آینه داخلی خودروی خود را تنظیم کنید. همانطور که می دانید تنظیم دقیق و درست آینه خودرو تا حدود بسیار زیادی از سوانح مختلف می تواند جلوگیری کند پس یاد گرفتن روش صحیح و استاندارد تنظیم آینه خودرو بسیار مهم و ضروری باشد. با ما همراه باشید.

به گزارش خودروتک، اما هنگام رانندگی با ماشین این امر مهم است که تمام ترافیک و ماشین های اطراف خود را کنترل و تحت نظر داشته باشید. این به شما کمک می کند تا اعمال دیگر رانندگان را در نظر داشته باشید. استفاده از آینه عقب همچنین این امکان را به شما می دهد تا در مواقعی که جاده امن است دور زده یا تغییر لاین بدهید. برای تحت نظر داشتن اطراف خود در هنگام رانندگی شما نیاز دارید تا آینه عقب را قبل از حرکت تنظیم کنید و در هنگام رانندگی نیز در مواقع خاص به آینه نگاه کنید.

مرحله اول: تنظیم کردن آینه  داخلی خوردو

۱) صندلی خود را تنظیم کنید

قبل از تنظیم آینه شما باید از تنظیم بودن صندلی خود برای رانندگی اطمینان حاصل کنید. صندلی خود را به جلو یا عقب حرکت دهید یا تکیه گاه آن را بالا یا پایین ببرید و اگر صندلی شما قابلیت بالا آمدن یا پایین رفتن دارد آن را تنظیم کنید. تنظیم صندلی بسیار حائز اهمیت است  و شما میبایست  اطمینان حاصل کنید که پاهایتان به پدال های گاز و ترمز و کلاچ برسد. یکی از روش هایی هم که برای تنظیم صندلی می توانید به کار ببرید این مورد است که خوب و گونه ای به صندلی تکیه دهید که شانه های شما به صندلی برسد حال به راحتی باید قادر باشید تا مچ خود را بر روی فرمان بگذاید.

قبل تر هم در هاو کن یو در قالب یک مقاله کامل بخ نحوه تنظیم آینه های کنار پرداختیم که این مقاله را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید.

۲) کمربند ایمنی را ببندید

با بستن کمربند ایمنی شما در وضعیتی قرار می گیرید که برای مدتی در همین حالت رانندگی خواهید کرد. اگر شما آینه را قبل از بستن کمربند ایمنی تنظیم کنید ممکن است بعد از بستن کمربند در وضعیت متفاوتی قرار بگیرید. برای امنیت شما این امر مهم است که همیشه با کمربند ایمنی بسته رانندگی کنید.

01

۳) آینه عقب را حرکت دهید

شما میبایست اطمینان حاصل کنید که تمام ترافیک پشت سر خود را میبینید برای همین منظور شما کاربران سایت “هاو کن یو” تنها باید  تمام جاده ی پشت سر خود بلکه خط کشی های وسط جاده را نیز به خوبی مشاهده کنید. همچنین در این حالت باید تمام شیشه عقب خودروی شما به راحتی در آینه قابل رویت باشد.

02

  • برای تنظیم آینه داخلی خیلی ساده بدنه ی آینه را به زوایای مختلف تکان دهید. آینه میبایست به راحتی با نیروی دستان شما به اطرافحرکت کند اما نه آنفدر ساده که در تکان های خودرو به خودی خود به اطراف حرکت کند. اگر اینچنین است زمان تعمیر و شاید تعویض ان فرا رسیده است.
  • آینه داخلی  را به گونه ای تنظیم نکنید که یک قسمت از شیشه ی عقب را بیشتر از قسمت دیگر ببینید. گاها مشاهده می شود که آبنه داخلی کج تنظیم شده است به صورتی که سمت راننده بیشتر از سمت دیگر پوشش داده شده است.  این کار فقط دید کلی شما را از جاده محدود می کند و اگر شما نگران دیدن یک قسمت از خودرو هستید می توانید از آینه بغل به این منظور استفاده کنید .
۴) تنظیم های کوچک را در هنگامی که خودرو متوقف است انجام دهید

اگردر هنگام رانندگی احساس می کنید که آینه نیاز به تنظیم کردن دارد این کار را وقتی که توقف کردید انجام دهید. تنظیم آینه در هنگام حرکت می تواند خطر بزرگی باشد در حالی که شما باید تمرکز خود را روی جاده و ترافیک اطراف خود بگذارید.

03

  • در هنگام رانندگی لرزش های ماشین می تواند دلیل تغییر مکان آینه باشد به مکان آینه توجه کنید و در هنگام توقف آنرا تنظیم کنید.
۵) آینه را در هر بار رانندگی تنظیم کنید

قبل از هر رانندگی برای در امان ماندن از سوانح آینه عقب را تنظیم کنید.  این کافی نیست که به حالت رانندگی دفعه ی قبل خود اعتماد کنید. ممکن است دفعه ی قبل شما کمی متفاوت روی صندلی نشسته باشید یا بدون اینکه شما اطلاع داشته یاشید کسی آینه را تنظیم کرده باشد.

04

مرحله دوم:استفاده از آینه در هنگام رانندگی

۱) آینه خود را بصورت مداوم چک کنید

این مهم است که از اطراف ماشین خود خبر داشته باشید حتی اگر مستقیم در آزادراه حرکت می کنید و این به این معنی میباشد که آینه ی خود را هر ۵-۸ ثانیه یکبار میبایست چک کنید.

06

  • این کار به شما این اجازه را می دهد مدام و مستمر از وضعیت خودرو ها و شرایط پشت خودروی خود مطلع باشید.
  • این کار همچنین به شما این اجازه را می دهد تا ماشین هایی که در حال سبقت از شما و همچنین ماشین هایی که پشت سر شما خطرناک رانندگی می کنند را ببینید و شناسای کنید. پس فراموش نکنید هر ۵ تا ۸ ثانیه به صورت کوتاه یک نگاه به آینه عقب خود داشته باشید.
۲) قبل از انجام هر کاری در جاده به آینه نگاه کنید

شما باید قبل از حرکت یا توقف، سبقت گرفتن، دور زدن، جابه جایی بین لاین ها، پارک کردن، یا هرگونه حرکت دیگر به آینه خود نگاه کنید .به طور ساده قبل از انجام هر حرکتی به جز حرکت به جلو شما باید آینه ی خود را چک کنید تا انجام آن حرکت برای شما امن و بدون خطر باشد.

هنگام جا به جایی میان لاین ها در جاده شما از ترکیب آینه بغل و آینه عقب استفاده میکنید .که استنفاده از این ترکیب در هنگام سبقت گرفتن نیز باعث رانندگی ایمن تر می شود.

05

۳.هنگام دنده عقب گرفتن از آینه عقب استفاده کنید

آینه عقب در هنگام دنده عقب گرفتن از اهمیت به سزایی برخوردار است . آینه به ما کمک میکند تا در هنگام دنده عقب با ماشین دیگری برخورد نکنیم و یا به کسی برخورد نکنیم .

درهنگام دنده عقب حرکت کردن این مسئله مهمی است که به چیزهای دیگر به جز آینه عقب اعتماد کنیم. آینه های بغل را چک کنید و به عقب برگردید تا پشت سر خود را با چشم های خود ببینید. همیشه احتیاط بهتر از شرمندگی است.

08
۴) در هنگام رانندگی در ترافیک سنگین به آینه عقب نگاه کنید

آینه عقب در هنگام رانندگی در موقعیت های استرس زا و شلوغ می تواند اطلاعات زیاد و خوبی به شما بدهد برای مثال نگاه کردن در آینه عقب هنگام دنده عقب میتواند شما را از جای تنگ نجات دهد یا حتی میتواند شما را در موقعیت بد تری بیاندازد.

07

۵) در هنگام توقف ناگهانی اگر میتوانید در آینه عقب نگاه کنید

در هنگام ترمز ناگهانی اگر می توانید به آینه عقب نگاه کنید تا اگر ماشینی در پشت سر وجود دارد از لاین خارج شده و اگر نمی توانید از لاین خارج شوید این امکان را به شما می دهد تا خود را برای تصادف آماده کنید .

اگر شما عادت دارید که به طور متداول به آینه عقب نگاه کنید .با انجام این عمل می توانید فاصله خود را با ماشین عقبی حفظ کنید و مانع از برخورد و تصادف شوید.

اگر شما بتوانید فاصله ی خود را با ماشین عقبی حفظ کنید این می تواند به شما این امکان را بدهد تا از یک تصادف خطرناک جلو گیری کنید.

منبع: هاو کن یو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها