کد خبر : 79050

چرا سوئیچ ماشین گیر می کند؟ + راه حل

چرا سوئیچ ماشین گیر می کند؟ + راه حل

برخی اوقات ممکن است با گیر کردن سوئیچ داخل استارتر مواجه شوید که در این زمان باید عجله نکنید و نسبت به بررسی دلایل آن و برطرف کردن مشکل اقدام کنید که شامل: قفل شدن فرمان، قرار نگرفتن دنده در حالت خلاص و پارک و خاموش نشدن ماشین و... باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، دقت داشته باشید  که اگر سوئیچ یدکی هم داخل استارتر گذاشتید و باز هم گیر کرد احتمال  خرابی مغزی استارتر ماشین وجود دارد که در این زمان باید نسبت به تعویض مغزی و توپی قفل استارتر ماشین توسط کلیدساز معتبر اقدام کنید.

امروز با استفاده از وسایل نقلیه علاوه بر جابجایی افراد و مسافرت، انواع مواد غذایی، سوخت و حتی لباس و پوشاک از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر جابجا می شود. خودرو یک وسیله کاربردی برای انسان ها می باشد که در اشکال و برندهای مختلف وجود دارد که البته باید با دقت از آن نگهداری کنید و در صورت خراب شدن آن نسبت به تعمیر ماشین اقدام کنید.

سیستم ایموبلایزر یک فناوری و تکنولوژی ویژه برای ماشین است که باعث می شود با وارد کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر تنها زمانی کد آن با کد دسترسی ماشین مطابقت داشته باشد روشن شود اما برخی اوقات ممکن است گیر کند و در این مواقع به جای فشار دادن بهتر است به دنبال دلایل اصلی گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر بگردید که شامل قفل شدن فرمان، خلاص نشدن دنده در حالت پارک و یا خاموش نشدن ماشین باشد.

 

استارت ماشینت گیر میکنه چون ...

 

هنگام گیر کردن و نچرخیدن سوئیچ خودرو چکار کنیم؟

دقت داشته باشید که گیر کردن سوئیچ خودرو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. دقت داشته باشید که اگر به فشار متوسل شوید ممکن است سوئیچ شکسته شود که در این مواقع باید با تماس با کلید ساز علاوه بر در آوردن سوئیچ شکسته نسبت به ساخت سوئیچ یدکی ماشین هزینه ای پرداخت کنید. بنابراین با گیر کردن سوئیچ و نچرخیدن آن به بررسی دلایل آن یعنی قفل شدن فرمان، قرار نگرفتن خودرو در حالت پارک، خاموش نشدن ماشین توجه کنید و اگر مشکل برطرف نشد سریعا با کلیدساز شبانه روزی شهر خود تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

1-قرار گرفتن خودرو در حالت پارک یا دنده خلاص

برخی اوقات به خاطر عجله زیاد یا فراموش کردن شما ممکن است در هنگام خاموش کردن ماشین دقت نکنید و دنده را در حالت پارک یا خاموش نگذارید از این رو باعث می شود که سوئیچ خودرو گیر کند. دقت داشته باشید که برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید باید حتما دنده را در حالت P یا N قرار دهید.

2-خاموش نشدن ماشین

اگر روی استارتر خودرو را با دقت نگاه کنید حالت های مختلفی روی آن نوشته شده است و هیچ خبری از حالت Off یا خاموش کردن خودرو نیست و شما برای خاموش کردن خودرو باید سوئیچ خوودرو را روی حالت قفل (Lock) بگذارید در غیر اینصورت امکان گیر کردن سوئیچ وجود دارد.

3-قفل شدن فرمان خودرو

یکی دیگر از عوامل اصلی برای گیر کردن سوئیچ خودرو قفل شدن فرمان خودرو است که در این مواقع باید با تکان دادن فرمان به سمت راست و چپ باعث رفع گیر سوئیچ خودرو شوید. در صورت بررسی موارد بالا اگر مشکل گیر کردن سوئیچ خودرو حل نشد شک نکنید که فرمان قفل شده است و باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

قفل شدن فرمان یک حالت ایمن برای خودرو است که باعث می شود بدون وارد کردن سوئیچ خودرو نتوان فرمان را حرکت داد و حتی اگر سوئیچ خودروی دیگر روی ماشین بذارید به طور حتما ماشین روشن نخواهد شد.

4–سوراخ استارت خودرو را تمیز کنید

برخی اوقات کثیف شدن استارتر خودرو و وارد شدن هر گونه گرد وغبار داخل آن باعث می شود که سوئیچ به هنگام گذاشتن داخل آن گیر کند و نچرخد از این رو باید از اسپری WD40 برای تمیز کردن استارتر استفاده کنید.

برخی از موارد استفاده WD40 در وسایل نقلیه و خودرو :

  • روانکاری سوراخ کلید
  • با استفاده از این اسپری هر گونه جرم، کثیفی و زنگ زدگی داخل کلیه قطعات داخلی و خارجی خودرو برطرف می شود.
  • بهترین وسیله برای روغن کاری لوله های درب خودرو

شکستن سوئیچ خودرو داخل قفل

برخی اوقات اطلاع نداشتن راننده از اینکه چرا سوئیچ داخل استارتر گیر کرده است باعث می شود عجله کند و به آن فشار وارد کند و سوئیچ داخل استارتر بشکند که در این صورت اگر لوازمی چون دم باریک، موچین، انبردست دارید به راحتی می توانید آنرا در بیاورید در غیر اینصورت باید با کلید سازی سیار شهر خود تماس بگیرید تا علاوه بر در آوردن سوئیچ شکسته نسبت به درست کردن و ساخت سوئیچ یدکی ماشین شما اقدام کند.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته خودرو

با استفاده از یک فلچه سیمی ابتدا روی استارتر را تمیز کنید.

اگر روغن روان کننده در کنار خود دارید کمی از آن را داخل استارتر ماشین اسپری کنید.

با یک قلاب بافتنی، پیچ گوشتی یا ابزاری چون دم باریک، انبردست و یا موچین باقیمانده سوئیچ خودرو را در بیاورید.

بیشترین شکستگی سوئیچ خودرو مربوط به سوئیچ یدکی و کپی است به خاطر مقاومت کم آن سریع شکسته می شود.

از سلامت باتری خودرو مطمئن شوید

برخی اوقات ممکن است به خاطر نرسیدن برق به کامپیوتر خودرو که به آن ECU  می گویند باعث شود که سوئیچ داخل قفل گیر کند در این مواقع باید هر چند وقت یکبار باتری خودرو را چک کنید.

اگر ولت متر دارید خیلی راحت می توانید مطمئن شوید که باتری خودرو سالم است یا خیر.

تعویض کلید خودرو و قفل های سوئیچ

چنانچه تمام موارد بالا را بررسی کردید و باز هم سوئیچ خودرو در نیامد احتمال خرابی مغزی و قفل استارتر خودرو وجود دارد که باید نسبت به تعویض آن توسط کلید ساز اقدام کنید.

در صورت شکستن سوئیچ و در آوردن آن باید توسط کلید ساز حتما کلید خام تهیه شود و با استفاده از چیپ الکترونیکی یک سوئیچ یدکی درست شود تا با گذاشتن داخل ماشین مجددا روشن شود.

چناچه اگر مجددا با گذاشتن سوئیچ یدکی داخل استارتر آن هم گیر کرد احتما خرابی مغزی قفل و استارتر وجود دارد که باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها