کد خبر : 7656

آموزش پاک کردن خط و خش روی شیشه خودرو

آموزش پاک کردن خط و خش روی شیشه خودرو

شیشه ی اتوموبیل به خصوص شیشه ی جلو یکی از مهم ترین عناصر هر خودرو است. این عنصر وسعت و قدرت دید راننده را به او هدیه میکند اما در عوض بیشتر از هر قسمت دیگری از خودرو در معرض خطر و استهلاک است.

به گزارش خودروتک، یکی از اختلالاتی که برای هر خودرویی در حین رانندگی پیش می آید وجود خط و خش و بعضا ترک شیشه های خودروست. در صورتی که به زودی به این مسئله رسیدگی شود، قابل جبران و تعمیر (حتی در خانه و با تجهیزات کم) خواهد بود. اما در صورتی که این خطو خش پیشرفت کنند بایستی با پرداخت هزینه های بسیار بالاتر نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

 وسایل مورد نیاز

  • پولیش و جلا دهنده ی خودرو (حتما حاوی اکسید سریم باشد)
  • آب
  • مایع شیشه پاک کن
  • یک تکه پارچه ی نخی و نرم

مرحله ی اول

با استفاده از آب ( به تنهایی بدون مواد اضافی) سطح شیشه را به خوبی تمیز کنید به طوری که هیچ گونه گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. فشار دست شما در هنگام شستن شیشه به گونه ای باشد که به خط و خش شیشه اضافه نکند. سعی کنید با حرکت آرام دست و با یک فشار ملایم کل شیشه را به خوبی تمیز و آبکشی کنید.

مرحله ی دوم

در این قسمت بایستی به عمق خش موجود روی شیشه پی ببرید. برای این کار کافیست ناخن خود را به دفعات روی سائیدگی به صورت عمود بر آن بکشید. اگر ناخن دست شما در قسمت سائیدگی گیر کرد یعنی عمق آن زیاد نیست و میتوانید به مرحله ی بعد بروید. اما اگر ناخن دست شما به خش گیر کرد، آن سائیدگی قوی یا حتی ترک است که بایستی توسط فرد متخصص و با تجربه تعمیر یا تعویض شود.

مرحله ی سوم

photo_2016-06-29_17-18-05

مقداری از پولیش را توسط دستکش بر روی دست خود قرار دهید و به آرامی به قسمت سائیده شده بمالید. ماده ی پولیش بایستی تمام برامدگی ها و ترک ها و سائیدگی ها را در بر بگیرد. توجه داشته باشید که ماده ی پولیش خریداری شده توسط شما بایستی حتماً محتوی اکسید سریوم باشد. اکسید سریوم ماده ایست که در صنعت برای آب بندی قطعات استفاده میشود. برای اطلاع از این موضوع می توانید مواد تشکیل دهنده ی بر روی جعبه ی پولیش را بخوانید.

مرحله ی چهارم

مقدار کمی آب به صورت اسپری به قسمت پولیش خورده بزنید و سپس توسط پارچه ی نخی، پولیش را کاملاً روی خط و خش بمالید.

photo_2016-06-29_17-18-10

مرحله ی پنجم

photo_2016-06-29_17-18-13

به مدت ٣٠ دقیقه صبر کنید تا ماده کاملاً بر روی شیشه خشک شود و سپس با آب و پارچه، ناده را پاک کرده و آبکشی کنید. در صورتی که پیشرفتی در کار مشاهده شد و خطو خش کمتر شده بود، چند بار تا از بین رفتن کامل سائیدگی این مراحل را تکرار کنید.

در صورتی که تغییری در کیفیت شیشه حاصل نشد یا اوضاع وخیم تر شد شیشه را برای تعویض به کارگاه های شیشه و نمایندگی خودروی خود ببرید.


منبع: هاو کن یو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها