کد خبر : 71507

آموزش بستن زنجیر چرخ به زبان ساده + اینفوگرافیک

آموزش بستن زنجیر چرخ به زبان ساده + اینفوگرافیک

در این مطلب با نحوه بستن زنجیر چرخ آشنا خواهید شد.

به گزارش خودروتک ، ابتدا زمانی که قصد بستن زنجیر چرخ را دارید، به دلیل گل و لای و یا برف، چرخ ماشین شما کثیف شده است، پس در گام اول باید چرخ خودروی خود را تمیزکنید و سپس اقدام به بستن زنجیر چرخ کنید.

قبل از انجام سفر بستن زنجیر چرخ را تمرین کنید، بهتر این است که این کار در زمانی که آب و هوا آفتابی و به اصطلاح چرخ‌ها خشک هستند، انجام شود تا چمو خم کار به خوبی دستتان بی آید.

چگونه زنجیر چرخ ماشین را ببندیم؟

اگر خودروی شما تک دیفرانسیل جلو یا عقب است دو زنجیر چرخ برای استفاده شما کافی است، در دیفرانسیل جلو، زنجیر چرخ را به چرخ‌های جلو و در خودرو‌های دیفرانسیل عقب، زنجیر چرخ را به دو چرخ عقب وصل کنید؛ در خودرو‌هایی که دارای دیفرانسیل در جلو و عقب هستند باید، هر چهار چرخ را به زنجیر چرخ تجهیز کرد.

در زمان بستن زنجیر چرخ در جاده، برقراری امنیت را اولویت کارتان قرار دهید و لایه‌های ضد آب را وصل کنید و از دستکش استفاده کنید.

اگر خودروی شما تک دیفرانسیل (جلو یا عقب) است. استفاده از دو زنجیر چرخ کافی است. در دیفرانسیل جلو، زنجیر چرخ را به چرخ‌های جلو و در خودرو‌های دیفرانسیل عقب، زنجیر چرخ را به دو چرخ عقب وصل می‌کنیم؛ در خودرو‌هایی که دارای دیفرانسیل در جلو و عقب هستند باید، هر چهار چرخ را به زنجیر چرخ تجهیز کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها