کد خبر : 71331

باتری کمکی خودرو چیست؟

باتری کمکی خودرو چیست؟

در حالی که خرابی باتری کمکی مانع از رانندگی وسیله نقلیه نمی‌شود، می‌تواند عوارض مهمی از جمله خرابی یا عدم کارکرد لوازم جانبی مهم را ایجاد کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه مسافربری در جاده‌ها تنها یک باتری بزرگ دارند که معمولاً در زیر کاپوت قرار دارد؛ اگرچه برخی از مدل‌های باتری در برخی از خودروها در صندوق عقب و نزدیک لاستیک زاپاس قرار دارند. کار این باتری ساده است، الکتریسیته مورد نیاز برای راه اندازی موتور را تامین می‌کند.

تمام نیروی دیگری که در حین کار برای تغذیه رادیو، چراغ‌های سیگنال و سایر لوازم جانبی تولید می‌شود از دینام تامین می‌شود. با این حال، برخی از خودرو‌ها (مخصوصاً وارداتی‌های اروپایی سطح بالاتر) بیش از یک باتری دارند. باتری اصلی زیر کاپوت وجود دارد، اما یک باتری کمکی نیز وجود دارد.

از این‌ها برای تغذیه سیستم‌های دیگر روی ماشین استفاده می‌شود که به برق 12 ولت نیاز دارند و دینام قادر به تغذیه مستقیم آن‌ها نیست. در این موارد دینام وظیفه شارژ باتری اصلی و کمکی را بر عهده دارد. باتری اولیه ولتاژ را در هنگام چرخش میل لنگ تامین می‌کند و باتری کمکی برخی یا بیشتر لوازم جانبی خودرو را اجرا می‌کند.

مانند همه باتری ها، باتری‌های کمکی نیز در نهایت فرسوده می‌شوند یا از کار می‌افتند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آن‌ها باید جایگزین شوند.

یادتان باشد باتری‌های کمکی را می‌توان در حین تعمیر و نگهداری بررسی کرد، اما لازم است با مکانیکی که با تنظیمات وسیله نقلیه خود آشناست کار کنید.

خرابی باتری کمکی به طور کلی مانع از رانندگی شما نمی‌شود، اما عوارضی مانند کار نکردن عملکرد لوازم جانبی ایجاد می‌کند.اندازه، مکان و هزینه باتری از خودرویی به خودروی دیگر به شدت متفاوت است.

با گذشت زمان و استفاده معمولی، باتری خراب می‌شود. عمر بیشتر آن‌ها حدود پنج تا هفت سال است، اما این فقط یک تخمین است. هنگامی که باتری کمکی از کار بیفتد، به بقیه سیستم شما فشار وارد می‌کند و ممکن است برخی از لوازم جانبی به درستی یا اصلاً کار نکنند.

در حالی که خرابی باتری کمکی مانع از رانندگی وسیله نقلیه نمی‌شود، می‌تواند عوارض مهمی از جمله خرابی یا عدم کارکرد لوازم جانبی مهم را ایجاد کند. همچنین می‌تواند فشار بیشتری را بر بقیه اجزای سیستم شارژ شما وارد کند. در اسرع وقت باتری کمکی را تعویض کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها