کد خبر : 70714

سیم کلاچ خودرو چیست و چه کاری انجام می دهد؟

سیم کلاچ خودرو چیست و چه کاری انجام می دهد؟

کابل کلاچ ارتباطی بین کلاچ و سایر قسمت‌های گیربکس ایجاد می‌کند که به موجب آن کابل نیروی موتور را به گیربکس منتقل می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر بار که کلاچ را فشار می‌دهید، در حین انتخاب دنده مناسب، انتقال را برای مدت کوتاهی قطع می‌کند. هنگام حرکت از حالت ثابت به حالت متحرک یا هنگام رانندگی در جاده، دنده را تعویض می‌کنید. کابل کلاچ به شما این امکان را می‌دهد که کلاچ را فشار داده و آن انتقال را به آرامی انجام دهید.

کابل کلاچ از یک هسته سیم فولادی کشویی ساخته شده است که درون یک پوسته بیرونی قرار گرفته است. تحت فشار بالایی که روی پدال کلاچ وارد می‌کنید کار می‌کند و مستعد فرسودگی و شکستگی است.

کابل کلاچ ممکن است فقط به یک تنظیم جزئی نیاز داشته باشد تا همانطور که در نظر گرفته شده است کار کند.

 

برخی از خودرو‌ها دارای یک سیستم تنظیم خودکار هستند که در مکانیزم دنده تعبیه شده است در حالی که برخی دیگر نیاز به تنظیم دستی دارند.

اگر کلاچ به دلیل معیوب بودن کابل کلاچ نتواند به درستی درگیر یا آزاد شود، خطر آسیب به سیستم انتقال وجود دارد.

به یاد داشته باشید که هنگام رانندگی کلاچ را کاملا رها کنید و از قرار دادن پای خود روی آن خودداری کنید.

به یاد داشته باشید که وسیله نقلیه بر روی پایه‌های جک بلند شده و پشتیبانی می‌شود. کابل معیوب از روی گیربکس و پدال کلاچ برداشته می‌شود.

کابل کلاچ جدید نصب شده و به گیربکس و پدال کلاچ متصل شده است. کلاچ تنظیم و تمرین می‌شود تا بدون اتصال به نرمی کار کند. وسیله نقلیه از پایه‌های جک خارج می‌شود و برای عملکرد صحیح جاده آزمایش می‌شود.

 

 

در حالی که کابل کلاچ باید حداقل دو سال برای شما کار کند، هر بار که ماشین خود را برای تعمیر و نگهداری معمول برنامه ریزی می‌کنید، از مکانیک متخصص بخواهید آن را بررسی کند.

از آنجایی که کابل‌های کلاچ کاملاً الاستیک هستند و به تدریج فرسوده می‌شوند، بدون تعمیر و نگهداری، ممکن است کابل کلاچ خودرو به‌طور ناگهانی پاره شود و منجر به تعمیرات پرهزینه شود.

چه علائم رایجی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به تعویض کابل کلاچ داشته باشید؟: پدال کلاچ پاسخ نمی‌دهد مگر اینکه تحت فشار بیش از حد باشد، پدال کلاچ فشرده می‌ماند و موقعیت مناسب خود را به دست نمی‌آورد و انتقال به سختی تغییر می‌کند.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟ اگر کابل کلاچ خودروی شما به خوبی کار نکند، کلاچ ممکن است بلغزد. هنگامی که هنگام رانندگی شتاب می‌گیرید، با رها کردن پدال کلاچ، دور موتور بیشتر می‌شود، اما سرعت ماشین به نسبت افزایش نمی‌یابد.

اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه یابد، ممکن است به کیت کامل کلاچ آسیب برساند. توصیه می‌شود کابل کلاچ را در وضعیت خوبی نگه دارید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها