کد خبر : 70434

صفر تا صد خرید خودروی صفر کیلومتر

صفر تا صد خرید خودروی صفر کیلومتر

امروزه خودرو‌های داخلی و بیشتر از آن خودرو‌های خارجی نیاز به منابع مالی سنگین برای خرید خواهند داشت؛ بنابراین بهتر است با نکاتی آشنا شوید تا در هنگام انتخاب، خرید و سپس تحویل خودرو دچار مشکلات نشوید.

به گزارش خودروتک به نقل از صدا و سیما ، در این مقاله نکات مهمی که هنگام خرید خودرو صفر باید رعایت شود بطور کامل ارائه داده می‌شود.

خرید خودرو صفر یکی از کار‌هایی است که در قبال آن باید حساسیت‌های زیادی داشته باشید و بسیار با دقت عمل کنید. نیاز به این حساسیت و دقت بالا با توجه به گران‌تر شدن خودرو‌ها بسیار افزایش یافته است؛ چراکه امکان دارد خرید یک خودرو نیاز به پس‌انداز طولانی یا اخذ وام‌های سنگینی داشته باشد و درصورت وجود مشکلاتی می‌تواند شما را دچار ضرر‌های جبران‌ناپذیری کند.

امروزه خودرو‌های داخلی و بیشتر از آن خودرو‌های خارجی نیاز به منابع مالی سنگین برای خرید خواهند داشت؛ بنابراین بهتر است با نکاتی آشنا شوید تا در هنگام انتخاب، خرید و سپس تحویل خودرو دچار مشکلات نشوید. نکات خرید خودروی صفر می‌تواند از مراحل انتخاب خودرو شروع شده و در مرحله خرید و سپس تحویل گرفتن آن ادامه یابد.

در برخی از شرکت‌ها با توجه به خدمات پس از فروش نکات خرید خودروی صفر می‌تواند تا مراحل بعدی یعنی در سال‌های بعدی استفاده و ارتباط با شرکت خودروسازی برای انجام خدمات و سرویس‌های پس از فروش ادامه داشته باشد. در نتیجه اگر برخی از موارد را در خرید و تحویل و موارد دیگر رعایت نکنید ممکن است مجبور باشید که برای حقوق تضییع‌شده خود، راه دادگاه‌ها و دادسرا‌ها را پیش بگیرید.

در ادامه به ذکر برخی از نکات خواهیم پرداخت که می‌تواند در خرید خودروی صفر برای شما کارگشا و شاید حیاتی باشد.

۱- بررسی مشخصات فنی و میزان سوخت خودرو

یکی از ۹ نکته مهم خرید خودرو صفر بررسی مشخصات فنی آن است؛ به‌طوری که برای خرید خودروی صفر باید پیش از خرید مشخصات فنی خودرو مانند حجم و نوع موتور، نوع گیربکس و همچنین سیستم تعلیق و موارد مشابه آن را بدانید.

یکی از مواردی که در بخش فنی خودرو باید به‌آن توجه کنید، میزان مصرف سوخت خودرو در سفر‌های شهری و سفر‌های بین‌شهری است.

۲- حتما پیش از خرید با خودروی موردنظر رانندگی کنید.

حتما پیش از خرید با خودروی موردنظر رانندگی کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات از ۹ نکته مهم برای خرید خودرو صفر، رانندگی با آن پیش از خرید خودرو است.

بزرگ‌نمایی در مزایا و امکانات خودرو و همچنین نگفتن بعضی معایب خودرو از توانایی‌های یک سیستم تبلیغات هوشمند و قوی است؛ بنابراین تنها به دفترچه‌هایی که توسط سازندگان خودرو ارائه می‌شود و همچنین تبلیغات آن اکتفا نکنید و برای بررسی بیشتر و اطمینان از اینکه خودروی موردنظر برای شما می‌تواند مناسب باشد یا نه بهتر است با آن تست رانندگی انجام دهید.

با یه کلیک میتونی هر نوع ماشینی رو چه صفر کیلومتر چه صد هزار کیلومتر از بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین در کشور کارشناسی شده و با شرایط ویژه بخری! [/inbound_button]بسیاری از سازندگان خودرو در نمایندگی‌های مختلف خود این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا با خودروی موردنظر رانندگی کنید و ممکن است خودرو را برای مدت‌زمان کوتاهی در اختیار شما قرار دهند تا قسمت‌های مختلف آن را بررسی کرده و در صورت نیاز و پسندیدن، خرید کنید.

۳- در انتخاب خودرو بین خودرو‌های داخلی و خودرو‌های خارجی دقت کافی داشته باشید.

ممکن است برای خرید خودرو فکر کنید درصورت خرید خودروی خارجی، این خودرو‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود و بنابراین هزینه‌های استهلاک کمتری را برای شما ایجاد خواهند کرد. باید بدانید همیشه و در همه تولیدات خارجی شرایط این‌گونه نیست. برای مثال بسیاری از خودروساز‌های چینی در سال‌های اولیه تولید خود به سر می‌برند و قطعات آن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و ممکن است شما را به دردسر بیندازد. این خودروساز‌ها به‌طورمعمول خودرو‌های خود را با شرایط فروش مناسبی به بازار عرضه می‌کنند تا در عین تطمیع خریداران بتوانند محصولات خود را به‌صورت گسترده به بازار عرضه کنند.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در مورد خودروساز‌های خارجی باید به آن دقت کافی داشته باشید، سیستم خدمات پس از فروش و تأمین قطعات این شرکت‌های خودروسازی است. ممکن است خودروی خارجی خریداری‌شده توسط شما در اولین سری ورود آن متوقف‌شده و دیگر نه خودرو و قطعات آن وارد نشود. در این حالت شما پس از یک خرابی به‌احتمال‌زیاد با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد؛ همچنین دقت داشته باشید که برخی از شرکت‌های خودروسازی خارجی در روند تحریم‌های ایران از بازار‌های داخلی خارج شده‌اند و ممکن است در سیستم خدمات پس از فروش این خودرو‌ها نیز دچار مشکل‌های عدیده‌ای شوید.

بنابراین اگر تصمیم به خرید خودرو‌های خارجی دارید باید از خدمات پس از فروش و همچنین قطعات موجود در بازار آن‌ها اطمینان داشته باشید. یکی دیگر از مسائلی که باید در این زمینه به آن دقت کافی داشته باشید هزینه تأمین قطعات است که می‌تواند برای شما بسیار دارای اهمیت باشد.

 

۴- در خرید خودرو شرایط و نحوه پرداخت را به‌دقت بررسی کنید.

بسیاری از شرکت‌های فروشنده خودرو ممکن است شرایط شفاف و واضحی را برای شما اعلام نکرده باشند و پس از خرید متوجه شوید که شرایط با آن چیزی که در ذهن‌تان به محاسبه آن پرداخته‌اید تفاوت دارد. برای پیشگیری از این شرایط بهتر است از شرایط کافی این نمایندگی‌ها مطمئن شوید و همچنین تمامی بند‌های قرارداد را جز به جز بررسی کرده و پس از آن امضا کنید.

علاوه بر شرایط پرداخت که از طرف شما باید به آن عمل شود، شرایط تحویل خودرو نیز یکی از مواردی است که در سال‌های گذشته باعث ایجاد مشکل و دردسر برای بسیاری از مشتریان خودرو شده‌است؛ بنابراین سعی کنید از امضای قرارداد‌هایی که شرایط تحویل خودرو در آن‌ها از شفافیت و وضوح کافی برخوردار نیستند اجتناب کنید.

۵- به شرایط حقوقی تنظیم سند قرارداد دقت داشته باشید.

مهم‌ترین نکته از ۹ نکته مهم خرید خودرو صفر شرایط حقیقی تنظیم سند است.

قراردادی که بین شما و شرکت سازنده خودرو امضا می‌شود یک نوع سند رسمی و قابل‌پیگیری در محاکم قانونی است؛ بنابراین سعی کنید پیش از امضای قرارداد با شرکت‌های خودروسازی از شرایط این قرارداد‌ها اطلاع کافی به‌دست آورید. همچنین دقت داشته باشید که پس از امضای قرارداد ممکن است شرایط برای شما آن‌چنان مناسب تنظیم نشود و از کلمات فنی استفاده شده باشد که شما از آن‌ها بی‌اطلاع هستید؛ بنابراین بهتر است با یک مشاور حقوقی در این زمینه مشورت کنید و سپس امضای قرارداد را انجام دهید.

برخی از قرارداد‌های تنظیم‌شده برای خرید خودروی صفر دارای شرایط انتقال به غیر و اصطلاحاً امکان صلح هستند. درصورتی‌که امکان می‌دهید تا پیش از تحویل خودرو نیاز به فروش آن پیدا خواهید کرد، بهتر است از قرارداد‌هایی استفاده کنید که امکان صلح در آن‌ها وجود داشته و شرکت سازنده شما را از این اختیار منع نکرده باشد.

چنانچه در قرارداد این اختیار از شما گرفته شده باشد، باید اجباراً تا زمان تحویل خودرو صبر کرده و سپس خودروی تحویلی را به فرد دیگری واگذار کنید. ممکن است این مدت زمان اندکی طولانی باشد یا شما نیاز به پول داشته باشید که درصورت عدم وجود امکان صلح، نمی‌توانید خودرو را قبل از تحویل به فروش برسانید.

۶-زمان تحویل خودرو مهم است

در زمان تحویل خودرو پیش از ظهر به نمایندگی‌ها مراجعه کنید؛ در این زمان شما شرایط بهتری از لحاظ نور خواهی داشت و می‌توانید در آن رنگ بدنه خودرو و دیگر تجهیزات را به‌طور کامل بررسی کرده و سپس خودرو را تحویل بگیرید. همچنین با رسیدن به مدت‌زمان پایان کار نمایندگی‌ها یعنی ساعات آخر کار آن‌ها ممکن است زمان کافی برای تحویل خودرو در اختیار نداشته باشید و بدون بررسی کافی و جزئی مجبور به تحویل خودرو شوید که ممکن است برخی از تجهیزات یا قسمت‌های آن دچار مشکل یا کمبود باشد.

۷-بررسی بدنه خودرو

در زمان تحویل خودرو بدنه خودرو را به‌طور کامل وارسی کرده تا درصورت مشاهده هرگونه ایراد از تحویل آن خودداری کنید.

۸-بررسی صدای موتور و جعبه‌دنده

اگرچه مسائل و مشکلات در نمایندگی شرکت‌های خودروساز ایرانی معمولاً به دوره‌های سرویس موکول می‌شوند، اما بهتر است در زمان تحویل نیز پس از استارت زدن، موتور خودرو و صدای آن را در حین حرکت با دنده‌های ۱ و ۲ امتحان کنید.

۹-بررسی کولر خودرو

کولر خودرو یکی از قسمت‌هایی است که درصورت وجود مشکل فنی می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را به شما تحمیل کند؛ بنابراین بهتر است در زمان تحویل خودرو با اندکی صبر و حوصله دریافت هوای سرد از کولر خودرو را چک کنید.

وجود تجهیزات مطابق چک‌لیست

یکی از مهم‌ترین نکات خرید خودرو صفر که باید بدانید وجود تجهیزات خودرو است.

در نمایندگی‌های خودرو برای تحویل هر خودرو چک‌لیست‌های وجود دارد که مطابق آن‌ها بخش‌ها، قطعات و تجهیزات موردنیاز را به شما تحویل خواهد داد. بهتر است شما نیز پیش از امضای این چک‌لیست‌ها، قطعات و تجهیزات را طبق آن‌ها بررسی کرده و تحویل بگیرید. درصورتی‌که بدون دقت این چک‌لیست‌ها را امضا کنید به‌منزله تحویل آن‌ها بدون هیچ‌گونه ایراد و کم و کسری است و نمایندگی از تحویل مجدد آن‌ها خودداری خواهد کرد.

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها