کد خبر : 69759

5 دلیل اصلی خاموش شدن ماشین در حال رانندگی

5 دلیل اصلی خاموش شدن ماشین در حال رانندگی

شایع‌ترین مشکلی که با عث می شود خودرو در حین رانندگی خاموش شود، خرابی سنسور موقعیت میل‌ لنگ است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اگر موتور خودرو، هنگام رانندگی خاموش شود، می‌تواند یک نشانه هشدار دهنده برای راننده باشد که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

نکته کلیدی این است که این موضوع را نباید نادیده گرفت. اگر در حین رانندگی خودرو خاموش می‌شود، باید به طور مستقیم به این مشکل رسیدگی کنید.

در این گزارش به برخی از دلایل رخ دادن این موضوع پرداخته ایم و بررسی کرده ایم که چرا خودرو ممکن است در حین رانندگی خاموش شود.

۱. اتمام بنزین: یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خودرو در حین رانندگی خاموش شود، این است که سوخت تمام شده است. گاهی پیش می آید که یادمان برود باک خودرو را بررسی کنیم و در جاده با باک خالی برخورد کنیم، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید است که اگر ماشین در حین رانندگی خاموش شد، مطمئن شوید که نشانگر بنزین بالاتر از "E" است.

اگر نشانگر کمتر از «E» است، توضیح واضحی در مورد علت خاموش شدن ماشین دارید. یک دلیل کمتر رایج این است که نشانگر بنزین معیوب است و نمی توان فهمید که بنزین تمام شده است.

۲. دینام آسیب دیده: دینام نیروگاه ماشین است؛ اگر دینام به درستی کار نکند، خودرو در نهایت متوقف و خاموش می‌شود. اکثر مردم متوجه نمی‌شوند که باتری ماشین کار نمی‌کند، این نکته را فراموش نکنید که باتری فقط برای روشن کردن ماشین طراحی شده است. دینام باتری را شارژ می‌کند و برق مصرفی ماشین را در حین رانندگی فراهم می‌کند.

مهم است که توجه داشته باشید که ماشین می‌تواند بدون دینام کار کند، بنابراین ممکن است بلافاصله متوجه مشکلی نشوید. اگر باتری پس از خاموش شدن دینام به درستی کار می‌کند، باتری برای تامین برق وارد عمل می‌شود. خودرو فقط برای مدت کوتاهی می‌توانند این کار را انجام دهند. باتری برای تامین انرژی کل ماشین طراحی نشده است؛ ماشین فقط می‌تواند مدت کوتاهی در حالی که با باتری کار می‌کند دوام بیاورد. هنگامی که باتری تمام می‌شود، ماشین متوقف و در نهایت خاموش می‌شود.

۳. شکستگی سنسور موقعیت میل لنگ: اگر سنسور موقعیت میل لنگ معیوب باشد ماشین نمی تواند حرکت کند و خاموش می شود. سنسور موقعیت میل لنگ، به مدیریت موتور کمک می‌کند. سرعت و مکان میل لنگ را برای کمک به تسهیل زمان تزریق سوخت و سیستم جرقه زنی ردیابی می‌کند و اگر سنسور معیوب باشد، این سیستم‌ها در موتور هماهنگ کار نمی‌کنند. این کار باعث از کار افتادن و خاموش شدن موتور می‌شود.

۴. واحد کنترل موتور معیوب (ECU): واحد کنترل موتور یا ECU یک سری مکانیسم‌ها را در داخل موتور برای عملکرد بهینه موتور کنترل می‌کند؛ ECU برای عملکرد ماشین بسیار مهم است. بدون ECU ، ماشین به درستی کار نخواهد کرد. اگر ECU معیوب باشد، ممکن است برای مدت کوتاهی رانندگی کنید، اما ماشین شما پس از خرابی غیرقابل رانندگی است.

یکی از علائم رایج ECU معیوب، توقف و تکان خوردن خودرو در حین رانندگی است. همچنین ممکن است ماشین به طور تصادفی خاموش شود و دوباره روشن شود. این مشکل به این دلیل است که ECU می‌تواند باعث کاهش ناگهانی قدرت، راندمان سوخت و از دست دادن جرقه شود. این‌ها می‌توانند باعث خاموش شدن و روشن شدن مجدد خودروی شما در هنگام خرابی ECU شوند.

۵. سیستم سوخت آسیب دیده: سیستم سوخت معیوب یا خراب یکی دیگر از دلایل رایج خاموش شدن خودرو‌ها در حین رانندگی است. وظیفه اصلی سیستم سوخت، ذخیره و تامین سوخت موتور است. اگر آن سیستم سوخت به هر دلیلی سوخت موتور را تامین نکند، ماشین خاموش می‌شود. این بسیار شبیه به تمام شدن سوخت است. بدون بنزین ساده است، ماشین شما کار نمی‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها