کد خبر : 69577

با این روش ها از خرابی خودرو در مسافرت پیشگیری کنید

با این روش ها از خرابی خودرو در مسافرت پیشگیری کنید

اصولا زمانی که تعطیلاتی پیش رو داریم، خود را برای سفر آماده و مقدمات آن را فراهم می کنیم و مطمئن شویم همه چیز به خوبی پیش می‌رود، اما ممکن است این بین یک چیز غیر منتظره اتفاق بیفتد، به خصوص اگر خودرو خود را به طور منظم نگهداری و سرویس نکرده باشید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، خرابی خودرو احتمالاً یکی از بدترین ترس‌های هر راننده ای در یک سفر است، اما مقداری آمادگی و دانش می‌تواند تا حدودی ترس را کم کرده و شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر در مسیر خود قرار دهد.

برخی دلایل متداول برای خرابی ماشین وجود دارد و تعدادی از آنها را در این گزارش بررسی کرده ایم و همچنین در خصوص کار‌هایی که باید انجام داد توضیحاتی داده ایم.

در قدم اول باید از خطرات احتمالی خرابی که ممکن است برای خودرو رخ دهد را در نظر بگیرید، در بسیاری از مواقع می توان با اقدامات پیشگیرانه از خرابی خودرو جلوگیری کرد.

روش های ساده برای جلوگیری از خرابی خودرو در سفر

قبل از رفتن به یک سفر طولانی، باتری خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید اتصال الکتریکی ایمن برقرار است، پایانه‌ها فاقد خوردگی هستند و هیچ نقصی وجود ندارد که باعث تخلیه باتری شود. دینام خودرو را نیز بررسی کنید، زیرا یک ایراد می‌تواند روی باتری شما نیز تأثیر بگذارد.

قبل از سفر برخی لوازم ضروری را با خود به همراه داشته باشید، از جمله وسایل ضروری یک کیت پنچر است که باید همیشه در ماشین خود به همراه داشته باشید و همچنین بررسی کنید که چرخ یدکی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که همه لاستیک‌ها به درستی باد شده اند. قبل از رفتن وضعیت فرسودگی لاستیک خودرو را بررسی کنید.

در برخی خودروها دما به شدت افزایش می یابد که این نشان دهنده یک هشدار است؛ گرمای بیش از حد خودرو موضوع جدی است و می‌تواند مشکلی در سیستم خنک کننده باشد.

اگر موتور بیش از حد گرم شد بخاری را روشن کنید تا گرما از موتور خارج شود، اگر چراغ هشدار دما خاموش نشد موتور را خاموش کنید و به هیچ عنوان کاپوت را باز نکنید، صبر کنید تا موتور و مایع خنک کننده خنک شوند.

بعد از گذشت زمانی مشخص، با دستکش، کاپوت را باز کنید، با یک حوله، درپوش رادیاتور را بپوشانید و به آرامی باز کنید تا فشار آزاد شود. مایع خنک کننده و آب را به نسبت مساوی اضافه کنید و درپوش را تعویض کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها