کد خبر : 69437

نکات جالب برای نگهداری از تیغه برف پاک کن

نکات جالب برای نگهداری از تیغه برف پاک کن

در گذشته نبود تیغه برف پاک کن باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی برای رانندگان می‌شد در این گزارش روش های مختلف را برای نگهداری از برف پاک کن های شیشه جلوی خودرو را شرح داده ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه تیغه‌های برف پاک کن شیشه جلو بادوام هستند، اما می‌توانید با رعایت چند نکته معقول، طول عمر آن‌ها را بیشتر کنید. بارندگی و متعاقب آن استفاده زیاد از تیغه‌های برف پاک کن باعث از بین رفتن آن‌ها نمی‌شود.

با این حال، آن‌ها ممکن است به دلیل اشعه ماوراء بنفش، وجود گرد و غبار، استفاده از مواد ساینده، باران اسیدی، آب نمک و بقایای حشرات باقی مانده روی شیشه جلو، آسیب بینند. این موضوعات باعث می‌شود انعطاف پذیری آن‌ها از دست برود و آنها خراب شوند.

بررسی‌های اولیه در تعمیر و نگهداری از  برف پاک کن: با حفظ تیغه‌های برف پاک کن و بررسی مکرر آن‌ها از حداکثر کارایی اطمینان حاصل کنید. یعنی باید تیغه‌های جلو و عقب، پمپ شوینده شیشه جلو، شیلنگ‌ها و مایع را بررسی کنید. برف پاک کن‌های شیشه جلو را هر 6 ماه یا زمانی که برف پاک کن‌ها سفت یا قدیمی می‌شوند، تعویض کنید.

نکاتی در مورد استفاده از تیغه‌های برف پاک کن: به خاطر داشته باشید که از برف پاک کن برای پاک کردن شن، گل یا کثیفی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند. در روز‌های برفی به علت باریدن برف و بعد آب شدن برف روی شیشه بخاطر سرمای هوا باعث می‌شود که برف پاک کن یخ زده و هنگام استفاده، کنده شود یا از بین برود. سعی کنید در روز‌های برفی برف پاک کن خود را بالا داده تا از شیشه فاصله بگیرد تا دچار یخ زدگی نشود.

سعی کنید وسیله نقلیه خود را زیر سایه پارک کنید، به خصوص در شرایط آب و هوایی شدید و جایی که نور‌خورشید و گرمای زیادی وجود دارد چرا که آنها باعث از بین رفتن حالت نرمی و لاستیکی برف پاک کن شده و آن را خشک و شکننده می‌کند و کارایی خود را از دست می‌دهد.

پارک کردن خودرو زیر سایه به محافظت از تیغه‌های برف پاک کن در برابر سرما و آفتاب سوزان کمک می‌کند. اگر شیشه جلو یخ می‌زند، از برف پاک کن‌های شیشه جلو برای پاک کردن یخ استفاده نکنید. به جای آن، از یخ‌خراش استفاده کنید.

در نهایت سعی کنید که هنگام رانندگی در جاده ایمن بمانید. تیغه‌های برف پاک کن را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید؛ همچنین بعضی مواقع سعی کنید برف پاک کن را تمیز کنید چون آلودگی و گرد و غبار هم باعث از بین رفتن و فرسایش برف پاک کن می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها