کد خبر : 69429

نحوه دقیق ضدعفونی کردن خودرو در دوران کرونا

نحوه دقیق ضدعفونی کردن خودرو در دوران کرونا

همه گیری بیماری کرونا باعث شده ضدعفونی کردن محیط داخل خودرو به نسبت قبل از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شود.

به  گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، موضوع ضدعفونی کردن سطوح بسیار مهم شده است. در شرایط اکنونی نیاز به ضدعفونی کردن فضا‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم است.

یکی از فضاهایی که نیاز به ضدعفونی مداوم دارد، خودرو است. به دلیل وجود گوشه ها و شکاف‌های زیاد در داخل خودرو، انجام یک کار مناسب بدون صرف زمان و تلاش بی رویه می‌تواند دشوار باشد که استفاده از عوامل و تجهیزات مناسب می تواند این کار را راحت تر کند.

اشعه ماوراء بنفش خورشید را می توان یک ویروس کش مناسب دانتسد اما در صورتی که شیشه‌ها با فناوری UV پوشیده شده باشند، حتی پارک کردن آن در زیر نور خورشید هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس نخواهد گذاشت.

برخی فکر می کنند تمیز کردن خودرو همان مانند ضدعقونی کردن است که اینگونه نیست؛ این 2 کاملا با یکدیگر متفاوت است و کاربرد یکسانی ندارند. تمیز کردن با آب و صابون اصولا کثیفی، زباله و گرد و غبار را پاک می‌کند، اما لزوما آن‌ها را از بین نمی‌برد و تنها خطر گسترش عفونت را کاهش می‌دهد.

اما ضدعفونی کردن، میکروب ها، باکتری ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها را کاهش می‌دهد که به کاهش گسترش عفونت کمک می‌کند که برای انجام این کار از مواد شیمیایی و مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌شود. ضدعفونی برای فضای داخلی خودرو مناسب است، به خصوص برای سطوحی که مکرراً لمس می‌شوند.

ویروس‌ها چه مدت روی سطوح فعال می‌مانند؟

به عنوان یک قاعده، ویروس‌ها برای مدت طولانی روی سطوح سخت‌تر مانند پلاستیک یا فولاد نسبت به سطوح نرم‌تر مانند پارچه یا خز زنده می‌مانند. وقتی صحبت از ویروس کرونا COVID-۱۹ می‌شود، پاسخ دقیقی در خصوص ماندگاری آن نمی‌دانیم، همچنین عوامل متعددی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دما و میزان جذب سطح وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

آخرین تجزیه و تحلیل مجله پزشکی نیوانگلند نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند تا ۷۲ ساعت روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ زنده بماند. با توجه به اینکه اجزای اصلی خودرو بیشتر از پلاستیک و فلز تشکیل شده است، انجام برخی اقدامات احتیاطی بیشتر منطقی است.

هر بار که از سفر به خانه می‌رسید، اقدام به ضدعفونی کردن فضای داخلی از جمله فرمان، تعویض دنده اتومبیل، ترمز دستی، کلید‌های نور، داشبورد، دستگیره در، همه دستگیره‌ها و دکمه‌ها، تمام صفحات لمسی، کلید و کنترلرهای از راه دور ،کمربند ایمنی و سگک،  صندلی، دسته محفظه دستکش، آینه دید عقب کنید. 

برای فضای خارجی، نیاز است اقدام به ضدعفونی کردن دستگیره در، درپوش سوخت کنید. همیشه دفترچه راهنمای ماشین را در خصوص استفاده از  محلول‌های تمیزکننده بخوانید. برخی خودرو‌ها ممکن است در استفاده از هر چیزی به جز آب ساده و پارچه تمیز را ممنوع کرده باشند؛ بهتر است از مواد شیمیایی سخت و مواد شوینده قوی دوری کنید.

صابون از نظر شیمیایی باعث از بین رفتن ویروس می شود باعث از بین رفتن آن می شود و برای شستن خودرو توجه کنید از صابونی استفاده کنید که با pH خنثی است. اسپری ضد عفونی کننده بدون عطر استفاده کنید. ایزوپروپیل الکل یا اتیل الکل (۷۰ درصد) می‌تواند برای ضدعفونی سطوح پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی در ماشین استفاده شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها