کد خبر : 68785

این نشانه ها می گویند که دینام خودرو خراب است

این نشانه ها می گویند که دینام خودرو خراب است

دینام، یکی از اجزای حیاتی سیستم شارژ خودرو است. این قطعه به همراه باتری، این اطمینان را ایجاد می کند که خودرو به درستی کار می کند و مشکلی در روند کار وجود ندارد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ماشین برای انجام همه کار‌ها، از روشن کردن رادیو تا چرخاندن موتور به باتری نیاز دارد. اگر باتری یا دینام در خودرو خراب شده باشد می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

دینام یک جزء ضروری است که باتری خودرو را کاملا شارژ نگه می‌دارد. همانطور که موتور کار می‌کند، دینام مانند یک ژنراتور عمل می‌کند تا برای رادیو، برف پاک کن‌ها، چراغ‌های جلو و موارد دیگر برق تولید کند و بدون دینام یا باتری، ماشین نمی‌تواند هیچ یک از این کار‌ها را انجام دهد.

وسایل نقلیه مدرن همچنین از برق برای راه اندازی خودرو استفاده می‌کنند، بنابراین اگر باتری خودرو خالی شده باشد خودرو دیگر نمی تواند حرکت کند.

اجازه ندهید باتری تمام شده یا دینام خراب شما را در کنار جاده گیر کند. در اینجا برخی از علائم یک بدتر بد وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید:

نشانه‌هایی که خبر از تعمیر دینام خودرو می دهند

روشن شدن نشانگر هشدار چراغ باتری، مشکل در راه اندازی خودرو، چراغ‌های جلو کم رنگ یا کم نور از نشانه هایی هستند که می گویند دینام خودرو نیاز به تعمیر دارد.

هریک از این علائم ممکن است ناشی از فرسوده شدن باتری یا مشکل در دینام باشد، بنابراین از یک مکانیک حرفه‌ای بخواهید خودرو را بررسی کند.

روش‌های پیشگیری از خرابی دینام

برای پیشگیری از خرابی دینام خودرو رعایت نکات زیر توصیه می‌شود: از باتری‌هایی که دارای ظرفیت بیشتر (آمپرساعت حداقل 65 آمپر) است، استفاده کنید؛ دور فن کولر را حتی الامکان در پایین‌ترین درجه آن قرار دهید. در صورتی که مدت زمان توقف طولانی است، با فشار دادن پدال گاز، دور موتور را تا حدود 2000 دور در دقیقه به صورت متناوب بالا ببرید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها