کد خبر : 68626

دلایل فعال نشدن کیسه هوا خودرو

دلایل فعال نشدن کیسه هوا خودرو

ممکن است در برخی از تصادفات کیسه‌های هوا باز نشوند که علت این موضوع را در این گزارش بررسی کرده ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کیسه‌های هوا قرار نیست در هر حادثه‌ای فعال شوند. حتی یک کیسه هوا که درست کار می‌کند فقط در هنگام انواع تصادفات مانند تصادف هایی که از مستقیم به خودرو وارد می شود، باز می شود.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، کیسه‌های هوای جلویی به طور کلی برای استقرار در تصادفات متوسط ​​یا شدید از جلو طراحی شده اند، هنگامی که تصادف متوسط ​​تا شدید رخ می‌دهد، سیگنالی از واحد کنترل الکترونیکی سیستم کیسه هوا به یک بادکننده در ماژول کیسه هوا ارسال می‌شود.

یک احتراق کننده در باد کننده یک واکنش شیمیایی را آغاز می‌کند که یک گاز بی ضرر تولید می‌کند و کیسه هوا را در یک چشم بر هم زدن یا کمتر از ۱/۲۰ ثانیه متورم می‌کند. فعال شدن کیسه هوا در هنگام تصادف به چندین عامل مهم بستگی دارد که از جمله می توان به ویژگی‌های تصادف به عنوان مثال، سرعت، سایر وسایل نقلیه درگیر، جهت برخورد اشاره کرد.

از آنجا که کیسه‌های هوا در همه تصادفات قرار ندارند، ممکن است شرایطی پیش بیاید که کیسه هوا باز نشود. در این گزارش دلایلی مطرح شده است که به شما کمک می‌کند بفهمید چرا ممکن است کیسه هوا باز نشده باشد.

گفته شد کیسه های هوا در شرایطی باز می شوند که تصادف عمیق باشد، پس اگر تصادف جزئی رخ داده باشد کیسه های هوا باز نمی شوند و  کمربند ایمنی در چنین  تصادفاتی از آسیب سر یا قفسه سینه محافظت کافی می کند.

 بسته به محل برخورد خودرو، سنسور‌های کیسه هوا ممکن است روشن نشده باشند. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که کیسه‌های هوای جلویی در انواع خاصی از برخورد‌ها واژگون نشوند یا هنگام تصادفات جانبی یا عقب دچار شلیک نشوند.

برخی از سیستم‌های کیسه هوای جلو پیشرفته و برخی از سیستم‌های کیسه هوای جانبی زمانی که در خودرو کودک یا شخص قد کوتاه باشد،  تشخیص می‌دهد و در این زمان کیسه هوای سرنشین به طور خودکار خاموش می شود.

مانند سایر قطعات خودرو، ممکن است سنسور‌های کیسه هوا در نتیجه طراحی نامناسب، آزمایش یا نصب سنسور‌ها، یا به دلیل خرابی نرم افزار، در تشخیص صحیح ضربه یا بازکردن کیسه هوا موفق نشوند. قطعات الکتریکی معیوب یا سیم کشی قطع شده می‌تواند ارتباط سیگنال ضربه بین سنسور‌ها و کیسه‌های هوا را مختل کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها