کد خبر : 63947

سقف سانروف با سقف پانوراما چه فرقی دارد؟

سقف سانروف با سقف پانوراما چه فرقی دارد؟

سانروف به صفحه‌ای در سقف اتومبیل گفته می‌شود که معمولاً دارای موتور‌های الکترونیکی است که با لمس یک دکمه امکان باز شدن آن فراهم می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا همه ما می‌دانیم سانروف چیست؟

اما سقف پانورامیک یا پانوراما مانند سانروف چندان شناخته شده نیست و بیشتر افراد هر ۳ موارد را سانروف می‌نامند اما حقیقت این است که این موارد با یکدیگر تفاوت دارند.

اگر دوست دارید نور خورشید را روی صورت خود احساس کنید یا یک نسیم خنک در یک روز گرم تابستان را حس کنید، سقف سانروف یا پانوراما می‌تواند هر دو را به شما ارائه دهد.

تفاوت سانروف با سانروف پانوراما

وقتی نوبت به تعیین سانروف یا سانروف پانوراما می‌رسد، اندازه آن مهم است. سانروف جمع و جور است و بالای صندلی‌های جلو نصب می‌شود. با این وجود یک سقف پانوراما می‌تواند تقریباً تمام طول سقف اتومبیل شما را بپوشاند.

سانروف چیست؟ سانروف به صفحه‌ای در سقف اتومبیل گفته می‌شود که معمولاً دارای موتور‌های الکترونیکی است که با لمس یک دکمه امکان باز شدن آن فراهم می‌شود. دو نوع سانروف وجود دارد؛ یکی از فولاد و دیگری از شیشه؛ سانروف معمولاً  به عقب کشیده می شوند تا نور و هوا زیادی وارد خودرو شود.

سانروف پانوراما چیست؟ سقف پانوراما معمولاً از شیشه‌های چند لایه ساخته می‌شود و اصولا از ۲ یا یک تکه تشکیل شده است. اگر سانروف پانوراما دو قطعه باشد، می‌توانید قسمت جلویی آن را در روز‌های گرم باز کنید و قسمت عقبی بسته باشد، اما اگر یک تکه باشد باید کل آن  باز یا بسته باشد.

تفاوت قیمت سانروف با سانروف پانوراما

مبلغی که برای یک سانروف یا سانروف پانوراما باید پرداخت کنید از یک ماشین با ماشین دیگر متفاوت است و می‌تواند به باز شدن سقف یا عدم باز شدن آن بستگی دارد.

نکات منفی داشتن سقف سانروف یا پانوراما در چیست؟ همانند هر ویژگی، نصب سقف سانروف یا سقف پانوراما می‌تواند نکات منفی هم داشته باشد. سقف سانروف یا سقف پانوراما وزن اضافی که به قسمت بالای ماشین اضافه می‌کنند ممکن است باعث برهم زدن تعادل رانندگی شود به علاوه کشش اضافی که هنگام باز بودن سقف، ایجاد می شود، مصرف سوخت را افزایش می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها