کد خبر : 62099

تکنیک های ساده رانندگی در باران

تکنیک های ساده رانندگی در باران

۵ نکته برای رانندگی در زیر باران در این گزارش آمده است تا از آماده بودن اتومبیل خود در هنگام شروع باران مطمئن شوید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهار فصلی است که در آن بارندگی زیاد صورت می گیرد و رانندگان مجبور هستند زیر باران رانندگی کنند، اگرچه این مسئله به اندازه رانندگی در هوای زمستانی چالش برانگیز نیست، اما رانندگان باید بدانند در حالتی که جاده خیس  است چگونه باید سبک رانندگی خود را تنظیم کنند.

جاده‌های مرطوب نه تنها لیز و لغزنده هستند، بلکه باران شدید می‌تواند دید را کم کرده و باعث ایجاد ترافیک شود و جاده‌ها را بیشتر شلوغ کند.در این گزارش 5 نکته ساده برای رانندگی در زیر باران آمده است که باعث می شود شما خود را برای رانندگی در این هوا آمده کنید و در مقابل از اتومبیل ایمن خود اطمینان حاصل کنید.

1. برف پاک کن‌های خود را چک کنید:

قبل از شروع باران، تیغه‌های برف پاک کن خود را بررسی کنید. اگر متوجه پارگی یا از بین رفتن لاستیک شدید، وقت آن است که یک جفت جدید بخرید. حتی اگر لاستیک خوب به نظر برسد، اگر برف پاک کن‌ها رگه‌هایی بر روی شیشه جلو اتومبیل بر جای می‌گذارد، وقت آن است که آن را تعویض کنید. از آنجا که میزان دید در هوای بارانی کاهش می‌یابد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که برف پاک کن‌ها می توانند شیشه جلو اتومبیل را تمیز نگه دارند.

2. لاستیک‌های خود را بررسی کنید:

لاستیک‌هایخود را بررسی کنید. هر چند وقت یک بار به آن‌ها یک بازرسی بصری دهید تا ببینید آیا هرگونه ساییدگی ناهموار را مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید دست خود را بر روی سطح لاستیک قرار دهید تا ببینید آیا لکه‌های فرسوده‌ای احساس می‌کنید. تمام سطح، از جمله قسمت‌های داخلی را بررسی کنید، همچنین باید عمق آج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای ایمن بودن بسیار کم نشده است.

3. سرعت خود را کم کنید:

لاستیک‌ها هنگام خشک شدن جاده‌ از جاذبه خوبی برخوردار می‌شوند، اما در مقابل در جاده های بارانی این جاذبه کم می شود بنابراین باید سرعت خود را کم کنید اینگونه در صورت گرفتن ناگهانی ترمز، این احتمال را کاهش می‌دهید که سر بخورید. در صورت شدت گرفتن باران در جاده احتیاط بیشتری داشته باشید، اگر روی یک گودال بی افتید فرمان را کامل از دست خواهید داد.

4. فاصله کافی بین 2 خودرو را کم کنید:

در حالی که کاهش سرعت هنگام ترمز، احتمال سر خوردن را کاهش می‌دهد، اما با ایجاد زمان بیشتر برای ترمزگیری آرام، فضای بیشتری بین خود و اتومبیل پیش رو در ترافیک ایجاد می‌کنید و احتمال تصادف را بیشتر کاهش می‌دهد. هرچه سریعتر رانندگی کنید، فضای بیشتری را باید به عنوان بالشتک اختصاص می دهید.

5. توجه خود را بیشتر کنید:

این توصیه مهمی در هر زمان رانندگی است، اما به ویژه هنگام خیس بودن جاده‌ها بسیار مهم است. هر دو دست خود را روی چرخ نگه دارید،  به تلفن خود دست نزنید و تا جایی که امکان دارد منتظر بمانید هوا روشن شود بعد رانندگی کنید، هنگام خیس بودن جاده باید کاملاً درگیر روند رانندگی باشید تا وقت کافی برای بهترین واکنش داشته باشید.

رانندگی در زیر باران خطرات آن را به همراه دارد، کمی احتیاط بیشتر هنگام رانندگی تمام چیزی است که رانندگی در باران را به یک تجربه ایمن و آسان تبدیل می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها