کد خبر : 61257

کارهایی که باید بعد از خالی کردن باتری خودرو انجام دهید

کارهایی که باید بعد از خالی کردن باتری خودرو انجام دهید

گاهی اوقات بدون اینکه صاحب خودرو متوجه شود باتری تمام شده و او را در جاده یا خیابان رها می کند، اما راهکار هایی وجود دارد که می توان این مشکل را حل کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، حتما برای شما هم پیش آمده وقت رفتن به سفر یا سرکار سوار خودروی خود شده اید، سوئیچ را چرخانده، ولی خودرو روشن نمی‌شود، چندبار امتحان می‌کنید، ولی باز هم اتومبیل کار نمی‌کند.

درست حدس زدید، باتری خودروی شما تمام و خراب شده است.

ماندگاری باتری‌ خودرو در حدود 4-6 سال است. گاهی اوقات ممکن است باتری خیلی قدیمی و نیاز به تعویض داشته باشد، اما گاهی اوقات نیز می‌توان همان باتری خراب فعلی را با انجام کار‌هایی دوباره نوسازی کرد.

تماس با نمایندگی خدمات پس از فروش

اگر بیمه اتومبیل شما خدمات کنار جاده‌ای را ارائه می‌دهد می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید. آن‌ها یک کامیون یدک‌کش برای بردن اتومبیل شما به تعمیرگاه می‌فرستند. اینکار یکی از توصیه‌های خوبی است که هر راننده‌ای در صورت داشتن خدمات پس از فروش می‌تواند از آن استفاده کند.

استفاده از یک تقویت کننده باتری

بسته تقویت کننده باتری به راننده اجازه می‌دهد، کاملاً مستقل باشد و دیگر نیازی به آمدن مکانیک و تعمیرکار نیست و در هر جایی که باتری تمام شود می‌توان دوباره آن را درست کرد و به سفر ادامه داد. همانطور که احتمالاً می‌دانید اکثر اتومبیل‌های جدید (هر خودرویی که بعد از سال 2000 ساخته شده باشد دارای رایانه‌ها و الکترونیک بسیار پیشرفته‌ای هستند. یک بسته تقویت کننده ولتاژ مطمئنی را به باتری شما می‌رساند و احتمال سوزاندن وسایل الکترونیکی خودرو را نیز کاهش می‌دهد.)

چگونه می‌توان از بسته تقویت کننده برای راه اندازی مجدد ماشین خود استفاده کرد؟

این یک فرآیند نسبتاً آسان است که هرکسی می‌تواند انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که بسته تقویت کننده شما شارژ شده باشد، ماشین و تمام وسایل الکترونیکی موجود در ماشین خود را خاموش کنید.

هر شارژر USB یا هر چیزی را که به خودرو متصل است را جدا کنید. هود خود را پاپ کنید باتری را پیدا کرده و ترمینال‌ها را در معرض دید قرار دهید، ترمینال‌های باتری معمولاً قرمز (مثبت +) و سیاه (منفی -) هستند.

ترمینال‌ها باید تمیز باشند تا بتوان اتصال خوبی برقرار کرد، برای تمیز کردن پایانه‌ها می‌توانید از پاک کننده ترمینال باتری استفاده کنید.

بسته تقویت کننده را در یک مکان امن قرار دهید. CLAMP RED و CLAMP سیاه را لمس نکنید، آن‌ها جرقه می‌زنند و ذوب می‌شوند، گیره قرمز را به ترمینال باتری مثبت (قرمز) وصل کنید.

گیره سیاه را به یک قطعه فلز بدون رنگ و نزدیک وصل کنید. یک مهره روی بلوک موتور دیده می‌شود. بسته تقویت کننده را روشن کرده و منتظر بمانید (برای مدت زمان توصیه شده به مدل خاص خود مراجعه کنید)، کلید را بچرخانید و ماشین شما باید روشن شود. بسته تقویت کننده را جدا کنید، اجازه دهید ماشین 15-20 دقیقه کار کند تا باتری شارژ شود.

اگر باتری شما به دلیل روشن ماندن چراغ یا موارد جزئی مانند آن از بین رفته و باتری شما جدید است. پس باید کاملاً آماده باشید. دینام باتری شما را شارژ می‌کند و دیگر نباید مشکلی داشته باشید. در صورت عدم موفقیت در این موضوع، خودرو مشکلات بزرگتری دارد و برای ادامه کار باید ماشین را باتری به باتری کرده یا یک باتری جدید تهیه کنید.

باتری به باتری کردن اتومبیل با استفاده از کابل‌های جامپر

وسایل نقلیه جدیدتر (یعنی بعد از سال 2000)، علاوه بر وسایل نقلیه با احتراق الکترونیکی و اتومبیل‌های سوخت دار جایگزین، در باتری به باتری کردن با وسیله نقلیه دیگر ممکن است آسیب ببینند. قبل از ادامه، مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما می‌تواند با اتومبیل دیگری شروع به حرکت کند. شروع باتری به باتری با این ممکن است روش جریان الکتریکی متناقضی ایجاد کند که می‌تواند به الکترونیک خودرو‌های جدید آسیب برساند.

اولین مورد این است که شما باید مجموعه‌ای از کابل‌های جامپر را داشته باشید. در مرحله بعدی، باید خودرویی که حاضر باشد اینکار را انجام دهد را پیدا کنید. در اینجا پیدا کردن شخصی که خودرویی قدیمی داشته باشد بهتر است. در مرحله بعد ماشین‌ها را به هم نزدیک کنید.

وسایل نقلیه را خاموش کرده و ترمز‌های پارک را تنظیم کنید. در آخر، تمام وسایل الکترونیکی خارجی را از برق بکشید. شارژر‌های USB، مبدل‌های برق، هرچیزی که در فندک سیگار باشد.

تنظیمات این روش بسیار شبیه به استفاده از بسته تقویت کننده است.

ترمینال‌های باتری را پیدا کرده و از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

گیره قرمز (مثبت) را به ترمینال مثبت (نشان داده شده توسط +) روی باتری خاموش وصل کنید.

سپس گیره قرمز (مثبت) را به ترمینال مثبت باتری در حال کار وصل کنید.

گیره سیاه (منفی) را به ترمینال منفی (نشان داده شده توسط (-) روی باتری در حال کار وصل کنید.

گیره سیاه و سفید دیگر را به یک قطعه فلز تمیز و بدون رنگ وصل کنید (دوباره یک مهره روی بلوک موتور انجام می‌شود). در این مرحله یک یا دو دقیقه صبر کنید. بکسل اتومبیل به این روش ممکن است باعث ناسازگاری در ولتاژ شده و منجر به سوختن وسایل الکترونیکی شود. اگر باتری خالی شده خیلی خالی نباشد، ممکن است بتوانید بدون نیاز به روشن کردن ماشین اهدا کننده، ماشین را پر کنید. این به شما کمک می‌کند تا از افزایش سن ولتاژ جلوگیری کنید. اگر بعد از یک یا دو دقیقه به نتیجه‌ای نرسیدید، به مرحله بعدی بروید.

ماشین اهدا کننده را روشن کنید و اجازه دهید دوباره برای یک یا دو دقیقه کار کند.

ماشین خراب را روشن کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود ماشین خراب روشن می‌شود. اگر اینگونه نبود، بگذارید یکی دو دقیقه دیگر بماند.

بعد از روشن شدن ماشین، به مدت 10 -15 دقیقه رانندگی کنید. این زمان به باتری کمک می‌کند تا دوباره شارژ شود.

باز هم، اگر با باتری به باتری کردن مشکل از بین نرفت، مشکلات بزرگتری دارید که باید با آن‌ها کنار بیایید و یا باید ماشین را بکشید تا بفهمید چه مشکلی دارد یا باتری جدیدی تهیه می‌کنید.

روشن کردن با سرعت زیاد

این روش برای خودرو‌هایی با دنده دستی مناسب است. شما می‌توانید کلاچ را پاپ کنید و ماشین خود را بدون منبع قدرت خارج، غیر از نیروی جاذبه یا فشار، دوباره روشن کنید.

همانطور که گفته شد شما باید ماشین خود را در بالای تپه قرار دهید یا چند دوست داشته باشید که می‌توانند به شما کمک کنند. باید سرعت ماشین را به حدود 10 MPH برسانید. ترمز دستی خود را بکشید و سوئیچ را بچرخانید، خودرو را در دنده دو قرار داده، کلاچ را فشار دهید و پای خود را از روی ترمز بردارید. ترمز دستی را رها کنید و پای خود را از روی ترمز بردارید، همزمان کلاچ را به داخل فشار دهید، هرطور شده باید سرعت را به حدود 10 MPH برسانید.

هنگامی که به نقطه رسیدید، فشار را برای یک SPLIT SECOND بر روی کلاچ آزاد کنید و سپس کلاچ را به داخل فشار دهید. اگر موفق باشید ماشین شروع به کار می‌کند. راه اندازی ماشین از این طریق مهارت و تمرین می‌خواهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها