کد خبر : 60082

وقتی خودرویتان پنچر شد، این کار را انجام ندهید

وقتی خودرویتان پنچر شد، این کار را انجام ندهید

در اغلب لحظات ترسناک رانندگی، مانند ترکیدن لاستیک، اغلب بدترین کار کوبیدن روی پدال ترمز است.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا، شما هم مطمئنا وقتی با ماشین در حال رانندگی بوده اید، ناگهان لاستیک ماشینتان پنچر شده است. در این مواقع چه کاری انجام می دهید؟ خب در حالت معمول سریعا ترمز کرده و مانع از از آسیب دیدن رینگ‌های ماشین می شوید. اما باید بگوییم که این کار ممکن است در مواقعی به راحتی به شما آسیب بزند؛ و لازم است حتما نکاتی را در حالت رعایت کنید و تا جلوی آسیب بیشتر هم به خود و هم به ماشینتان شوید.

در اینجا ما یک راهنمایی فنی به شما ارائه می دهیم که می‌تواند در این مواقع به شما کمک کند. در اغلب لحظات ترسناک رانندگی، مانند ترکیدن لاستیک، اغلب بدترین کار کوبیدن روی پدال ترمز است. تصور کنید که با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در حرکت هستید و ناگهان صدای ترکیدن تایر را می‌شنوید. خودرویتان تکانی می‌خورد انگار که روی یک مین کوچک رفته باشد و بعد به نظر می‌رسد خیلی زود کنترلش از دست شما خارج می‌شود.

اگر از غریزه پیروی کنید احتمالا ترمز می‌کنید، اما غریزه در این مورد اشتباه می‌گوید. تایر ترکیده به بند کفشی می‌ماند که زیر پا گیر می‌کند و شما را به زمین می‌زند؛ بنابراین ترمز کردن در آن سرعت، یعنی چپ شدن خودرو، غلت خوردن آن و برخورد با خودرو‌های دیگر.

درست آن است کاری را کنید که شاید دیوانگی به نظر برسد: فشردن پدال گاز، اما نه با شدت، تنها دو یا سه بار، به صورت مقطع و نه چندان با فشار. خودرو کم کم مهار می‌شود و بعد فرصت دارید به احتیاط آن را به کناری بکشید. اگر خوش شانس باشید تایر ترکیده خود خودرو را متوقف می‌کند و نیازی به مهارت‌های بدلکاری نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها