کد خبر : 55254

7 کاری که برای نگهداری از خودرو در زمستان باید انجام بدهیم

7 کاری که برای نگهداری از خودرو در زمستان باید انجام بدهیم

رانندگان با بررسی این موارد در زمستان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که رانندگی امن‌تری را با خودروی خود تجربه می‌کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از از باشگاه خبرنگاران جوان، از راه رسیدن زمستان یعنی شب‌های طولانی‌تر، روز‌های سردتر و شرایط سخت‌تر رانندگی که ممکن است حتی کوچکترین سفر‌ها را هم برای انسان به سخت‌ترین آن‌ها تبدیل کند.

خرابی‌ها در فصل زمستان بیشتر می‌شود و به طور بالقوه این خرابی‌ها خطرناک‌تر هستند و علاوه بر این، باران، برف و یخ می‌تواند مسیر‌هایی را برای عبور و مرور ناهموارتر و دشوارتر کند.

به همین دلیل، فهرستی از مواردی تهیه کرده‌ایم که هر راننده‌ای باید این زمستان آن‌ها را روی خودرو بررسی کند تا از خراب شدن ماشینش جلوگیری کند و این فهرست از باطری تا برف‌پاک‌کن‌های خودرو را در بر می‌گیرد.

۱ – لاستیک‌ها

لاستیک‌ های خودرو جزو ضروری برای افزایش امنیت رانندگان در جاده‌ها به خصوص در برف و یخبندان زمستان هستند و رانندگان باید لاستیک‌های خود را طبق سه مؤلفه فشار، عمق آج و آسیب خارجی بررسی کنند.

نگه داشتن فشار مناسب روی لاستیک‌ها بنا به دلایل زیادی باید رعایت شود و مهم‌ترین آن‌ها امنیت است و رانندگان می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای خودروی خود فشار مناسب لاستیک‌های خود را دریافت کنند.

آج لاستیک مناسب در هنگام ترمز کردن بسیار ضروری است، چراکه چسبندگی لاستیک و زمین با همین مقوله سنجیده می‌شود، اما باید توجه داشت که آج مناسب لاستیک، ۳ میلیمتر است.

خودرو در زمستان

نکته بعدی که در لاستیک خودرو بسیار حائز اهمیت است، اطمینان حاصل کردن از نداشتن آسیب‌های خارجی مانند بریدگی، فرورفتگی یا برآمدگی‌های غیر متعارف است که بهترین راه تشخیص آن‌ها هم دیدن است و در هر صورت، پس از دیده شدن هر کدام از این گونه آسیب‌ها، لاستیک‌ها باید مورد بررسی یک متخصص قرار گیرند.

۲ – ترمز‌ها

با این احتمال که در فصل زمستان برف و باران زیادی را شاهد هستیم، مهم است که قبل از حرکت در جاده‌ها باید ترمز‌ها به خوبی بررسی شوند تا از درست کار کردن آن‌ها مطمئن شویم.

اگر هنگام ترمز کردن، ترمز‌ها صدای جیر جیر کردن می‌دهند و سخت ترمز می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که این مسئله می‌تواند به دیسک‌های ترمز آسیب بزند، اما اگر این صدا‌ها بیش از حد بودند و ترمز‌ها سخت کار می‌کردند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به لنت‌های ترمز خودرویتان اقدام کنید.

هنگامی که با ترمز گرفتن، احساس می‌کنید که خودرو کمی به جلو می‌پرد، بدانید که دیسک ترمز به دلیل گرمای بیش از حد تاب برداشته است و باید تعویض شود، اما اگر خودرویتان در هنگام ترمز کردن کمی به راست یا چپ کشیده می‌شود، چسبندگی هیدرولیک در ترمزتان تشکیل شده است.

علاوه بر این، اگر پدال ترمز کمی شل است و ترمز‌ها به خوبی کار نمی‌کنند، ممکن است کمی هوا وارد خط ترمز شده باشد و مانع کارکرد درست مایع ترمز شود.

۳ – باطری

خرابی باطری در زمستان بنا به دلایلی بیشتر دیده می‌شود.

اول، واکنش‌های شیمیایی درون باطری در دمای سرد کندتر صورت می‌گیرند و منجر به کاهش عملکرد باطری می‌شوند و در صبح‌های بسیار سرد، یک باطری کامل شارژ شده، حدود ۳۵ درصد از انرژی ذخیره شده خود را از دست می‌دهد.

لاستیک زمستانی

دوم، رانندگان به احتمال زیاد در زمستان از اجزای الکتریکی مانند وسایل گرمایشی یا چراغ استفاده می‌کنند که میزان بیشتری از شارژ باطری را مصرف می‌کنند، پس اگر نمی‌خواهید در فصل زمستان به مشکل زیادی بر بخورید، در اولین روز‌های زمستان از سلامت باطری خودرو اطمینان حاصل کنید.

۷ مورد درباره خودرو که هر راننده‌ای باید در زمستان چک کند

۴ – ضد یخ

از آنجا که درجه حرارت هوا در طول زمستان به زیر صفر می‌رسد، مهم است که اطمینان حاصل کنید سطح مایعات داخل رادیاتور اتومبیل شما بالا رفته و دارای میزان مناسبی ضد یخ است.

اگرچه این ماده دو نام متفاوت دارد، اما ضد یخ و ضد جوش در واقع یک چیز هستند و یک مزیت دوگانه برای خودرو دارد و به تنظیم دمای موتور شما کمک می‌کند. این ماده در زمستان مانع یخ زدن آب داخل رادیاتور می‌شود و در زمستان هم از جوش آمدن آب جلوگیری می‌کند.

بسیاری از اتومبیل‌های مدرن برای ضد یخ دارای یک چراغ هشدا در داشبورد خود هستند و اگر میزان این مایع در خودرو کم باشد، چراغ مورد نظر به شما اطلاع خواهد داد.

۵ – چراغ‌ها

با وجود شب‌های طولانی و روز‌های کوتاه در زمستان جای تعجب ندارد که ما در این فصل بیشتر از چراغ‌ها استفاده می‌کنیم. چراغ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چراکه امنیت شما و سایر افرادی را که در جاده هستند تأمین می‌کند، اما ساده‌ترین راه برای بررسی آن‌ها دیدن است، پس از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید که در هنگام روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و استفاده از ترمز، چراغ‌ها را ببیند و بررسی کند.

۶ – برف‌پاک‌کن‌ها

روز‌های کوتاه‌تر و همچنین آب و هوای بد باعث می‌شوند که دید انسان در زمستان در بدترین حالت خود قرار گیرد و علاوه بر این، گل و لایی که با عبور ماشین‌های دیگر روی شیشه ماشین شما می‌پرند، می‌تواند که میدان دید شما را کمتر کند.

خودرو زمستان

بنابراین، حتی بیشتر از همیشه مهم است که مطمئن شوید تیغه‌های بر‌ف‌ پاک‌کن و سیستم شست‌وشوی جلوی خودرو خوب کار می‌کند و در نهایت، می‌توانید منظره خوب و روشنی از جاده پیش رو داشته باشید.

۷ – ملزومات اتومبیل

علاوه بر اطمینان از اینکه خودروی شما به خوبی کار می‌کند و از وضعیت خوبی برخوردار است، مهم این است که به آنچه در داخل خودرو قرار می‌دهید نیز توجه کنید که در ادامه، چند مورد ضروری برای شما آورده شده که ممکن است بخواهید برای خودروی خود تهیه کنید.

یخ شکن

کابل برق

شارژر فندکی

مثلث خطر شبرنگ

پتو و لباس گرم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها