کد خبر : 5324

نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو بعد از تصادف

نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو بعد از تصادف

خیلی از رانندگان به علت ناشی بودن یا بی اطلاعی از قوانین، بعد از وقوع تصادف دچار سردرگمی می شوند. البته از این نکته هم نگذریم که چند وقت یکبار قوانین دستخوش تغییراتی می شوند که در بروز این مشکلات بی تاثیر نیست.

به گزارش خودروتک، بعد از وقوع تصادف و رخ دادن حادثه این سوال مطرح می‌ شود که چه کسی باید گرفتن خسارت در تصادفات ناشی از این اتقاق را پرداخت کند؟ بیمه، فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت میکند؛ در حالیکه در عرف جامعه ما، خودروی تصادفی با غیر تصادفی، تفاوت قیمت دارد.

طبق ماده 1 و 2 قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت است.

در این راستا هم شخص متضرر می‌ بایستی برای تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌ شود که ایشان با ملاحظه خودرو و یا در مواردی عکس‌ های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد می‌ کند.

افت قیمت
بعد از برآورد خسارت با توجه به مبلغ خسارت تعیین شده توسط کارشناس، دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌ شود با این توضیح که اگر خسارت بیش از 20 میلیون تومان باشد رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه و اگر کمتر از آن باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف است.
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها