کد خبر : 52852

تشخیص دستکاری کیلومتر خودرو

تشخیص دستکاری کیلومتر خودرو

کیلومتر شمار خودرو گاهی اوقات توسط افراد دستکاری می‌شود، اگر قصد خرید ماشین کارکرده دارید باید بتوانید کارکرد واقعی خودرو را تشخیص دهید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،برخی از افراد برای فروش خودرو دست دوم خود به قیمت بالاتر اقدام به انجام برخی کار‌ها از جمله دستکاری کیلومتر شمار می‌کنند. دستکاری کیلومتر شمار کاری غیر قانونی و کلاهبرداری محسوب می‌شود، این کار نه تنها در کشور ما  بلکه در اکثر کشور‌های دنیا رخ می دهد.

روش های زیادی وجود دارد که به خریدار خودرو کمک می‌کند به میزان دقیق کیلومتر پیموده شده خودرو  پی ببرد.

در زمان خرید خودروی دست دوم از نزدیک به اعداد روی کیلومتر شمار خودرو نگاه کنید. برخی از سازندگان خودرو کیلومتر شمار را طوری طراحی می‌کنند که در صورت تغییر مسافت پیموده شده، یک ستاره نشان دهد.

کیلومتر شمار مکانیکی برخی از خودرو‌ها یک فضای سیاه بین اعداد دارند. اگر به جای رنگ سیاه بین اعداد، رنگ سفید یا نقره‌ای مشاهده کردید، کیلومتر شمار احتمالاً دستکاری شده است.

در زمان خرید خودرو از فروشنده بخواهید رسید‌های سرویس خودرو را به شما نشان دهد؛ مسافت پیموده شده در رسید‌ها و برچسب‌های بازرسی درج می شود.

پدال ترمز و کفی خودرو را بررسی کنید. اگر هر یک از آن‌ها فرسودگی زیادی داشته باشد، اما کیلومتر شمار مسافت پیموده شده کمی را نشان دهد، ممکن است کیلومتر شمار دستکاری شده باشند.

اگر جای پای راننده روی کفی ماشین مانده اما کیلومترشمار همچنان عدد پایینی را نشان می دهد ، احتمال دستکاری شدن کیلومترشمار وجود دارد.

چگونه تشخیص دهیم کارکرد کیلومترخودرو واقعی میباشد یا دستکاری شده است؟

ساییدگی بیش از حد ماشین؛ فرسودگی بیشتر

وسیله نقلیه را به یک مکانیک نشان دهید و از او بخواهید که ماشین را از نظر ساییدگی بررسی کند. یک مکانیک می‌تواند تشخیص دهد چه قطعاتی در اتومبیل قدیمی‌تر هستند. در بعضی از خودرو‌ها کیلومتر اصلی خودرو در کامپیوتر مرکزی آن ثبت می‌شود. می‌توانید با استفاده از دستگاه دیاگ، کیلومتر خودرو را بررسی کنید و بدانید در کیلومتر شمار واقعی چه عددی ثبت شده است، به عنوان مثال در پژو پارس های ساخت قبل از سال ۹۱ می‌توان با استفاده از دیاگ کیلومتر واقعی را تشخیص داد.

 ظاهر کلی خودرو تا حدودی وضعیت میزان کارکرد آن خبر نشان می‌دهد. می‌توانید با بررسی پدال گاز، غربیلک فرمان و رادیاتور به میزان کارکرد خودرو پی ببرید.

در زمان خرید خودرو عمق آج لاستیک‌های ماشین را اندازه بگیرید. اگر کیلومتر شمار ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد، ماشین هنوز باید لاستیک‌های اصلی خود را داشته باشد. از مکانیک بخواهید آج لاستیک را با اندازه گیری دقیق بررسی کند.

اگر مایل به خرید خودروی دست دوم هستید، بررسی کنید که آیا فروشنده دلال خودرو است یا اینکه واقعاً مصرف کننده بوده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها