کد خبر : 5227

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم؟

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم؟

هنگام بروز خرابی در خودروی خود معمولا چه تصمیمی می‌گیرید و به کجا برای یافتن یک مکانیک خوب مراجعه می‌کنید؟

به گزارش خودروتک، مشتری تعمیرگاه معینی هستید و برای هرنوع خرابی خودرویتان به آنجا مراجعه می‌کنید؟ یا از یک شخص قابل اعتماد آدرس یک تعمیرگاه مناسب و حرفه‌ای را می‌پرسید؟ جزو افرادی هستید که تنها به نمایندگی‌های مجاز خودرو اعتماد دارند، یا اینکه از طریق گشت‌و‌گذار در خیابان‌های شهر و وب‌گردی به‌طور شانسی به یک تعمیرگاه اعتماد کرده و خودرویتان را برای تعمیر به دست آن مرکز می‌سپارید؟

 

ضمانتی وجود ندارد

خب در بسیاری از این موارد هیچ ضمانتی بابت ارائه صحیح خدمات یا دریافت منصفانه هزینه تعمیرات خودرو شما وجود ندارد و در اغلب موارد هیچ مرجع نظارتی نیز پاسخگوی واقعی ضرر و زیان‌های احتمالی تحمیل‌شده به شما نخواهد بود.

نمایندگی‌های مجاز تعمیرات خودرو

بیشتر شرکت‌های تولیدکننده خودرو در داخل و نمایندگی‌های انحصاری خودروهای خارجی دارای شبکه گسترده تعمیرگاهی در سطح کشور هستند و امکان انجام خدمات تعمیرگاهی خودروهای تحت پوشش گارانتی یا خارج از گارانتی را فراهم می‌کنند.

این مراکز به دلیل دارابودن سطح استاندارد قابل گزینش و ارزیابی، برخورداری از کادر تعمیرکاران متخصص و نیز استفاده از قطعات مورد تایید سازندگان خودروهای عرضه شده توسط خودشان، برای دارندگان خودرو از مطلوبیت بالاتری برخوردار هستند.

 

اما در برخی موارد دلایلی مانند پراکندگی جغرافیایی نامناسب در سطح شهر، بالاتر بودن هزینه ارائه خدمات نسبت به تعمیرگاه‌های خصوصی یا شلوغی و محدودیت امکان گزینش روزانه خودروها، موجب عدم استقبال گسترده مردم به‌خصوص دارندگان خودروهای فاقد گارانتی از این مراکز می‌شود.

تعمیرگاه‌های خوشنام شهر

گزینه دوم بسیاری از دارندگان خودروهای نیازمند تعمیر، پس از نمایندگی‌های مجاز، تعمیرگاه‌های خوشنام و قابل اطمینان سطح شهرها هستند. جایی که بتوانید خودرویتان را با اطمینان بیشتری نسبت به سایر تعمیرگاه‌ها برای تعمیر به آنجا بسپارید.

 

معمولا وسعت تعمیرگاه، تجهیزات موجود در آن، تعداد پرسنل و نیز سابقه فعالیت آن تعمیرگاه در منطقه از عواملی است که سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود.

تعمیرگاه‌های معرفی شده

در بسیاری از موارد مراجعه مشتریان به تعمیرگاه‌ها توسط تبلیغات دهان به دهان یا معرفی افراد قابل اعتماد صورت می‌پذیرد. عواملی مانند تشخیص صحیح عیب به دلیل تبحر مکانیک خوب، منصف بودن و دریافت هزینه منصفانه، سرعت در ارایه خدمات یا خوشرویی و برخورد مناسب پرسنل تعمیرگاه موجب خواهد شد مردم به معرفی و توصیه این تعمیرگاه‌ها به یکدیگر اقدام کنند.

 

هزینه تعمیر خودرو

گروهی از دارندگان خودرو نیز فارغ از کیفیت خدمات قابل ارائه، تنها به دنبال دریافت ارزان‌ترین خدمات تعمیرگاهی هستند. برای این گروه معمولا هزینه ارائه خدمات تنها ملاک انتخاب تعمیرگاه خواهد بود. متقاضیان دریافت گواهی معاینه فنی و فروشندگان خودرو را می‌توان در زمره این گروه قرار داد.

 

تصمیم‌گیری نهایی

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید هریک از تعمیرگاه‌های موجود در دسته‌بندی‌های فوق دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود هستند. بنابراین یافتن تعمیرگاهی با تمام خصوصیات ارزشمند مانند ارایه خدمات استاندارد، برخورداری از تعمیرکاران دوره دیده و متخصص و مکانیک خوب، سرعت در ارائه خدمات، نزدیک بودن تعمیرگاه به محل کار یا زندگی، برخورد مناسب تعمیرکار و نیز دریافت منصفانه هزینه تعمیر، چندان ساده‌ نیست.

یافتن تعمیرگاهی با این مشخصات در اکثر موارد نیاز به صرف وقت و هزینه‌ زیاد و سعی‌وخطای فراوان دارد.

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها