کد خبر : 5170

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف سوخت

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف سوخت

قیمت سوخت ماشین برای بسیاری از ما یک مسئله جدی در زندگی می باشد. بسیاری از افراد نگران مصرف سوخت بالای خودرو خود هستند و به دنبال راهی برای کاهش آن. چند راه کار وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مصرف سوخت خودرو خود را کم کنید. در این مقاله به برخی از این راه کار ها می پردازیم.

به گزارش خودروتک، بسیاری از افراد از ماشین برای سفر رفتن و تفریح استفاده می کنند اما می توان استفاده از ماشین را در موارد غیر ضروری کنسل کرد. برای مثال شما نیاز ندارید برای رفتن به سوپر مارکت و یا فروشگاه و جاهای غیر ضروری از خودرو خود استفاده کنید.

در ساعات شلوغ تردد نکنید

وقتی در ساعات اوج شلوغی و ترافیک هستید، هر بار که خودرو شما متوقف می شود و شما نیاز دارید به دنده 1 بروید و مجددا حرکت کنید، مقدار زیادی سوخت مصرف می کنید.  دنده 2 هم خیلی وضعیت بهتری ندارد. بنابراین سعی کنید کمتر در ساعات شلوغی تردد کنید.چگونه مصرف سوخت ماشین را کاهش دهیم؟

پنجره را ببندید

هنگامی که در شهر رانندگی می کنید این قضیه خیلی حائز اهمیت نیست، اما زمانی که در بزرگراه یا اتوبان حرکت می کنید وضعیتی که خودرو شما در آن دارد بسیار مهم است. کارشناسان به این مسئله ایرودینامیک می گویند. هر حرکتی که باعث جریان پیدا کردن هوا در داخل خودرو شود، منجر به افزایش مصرف سوخت خودرو شما می شود.چگونه مصرف سوخت ماشین را کاهش دهیم؟

وزن غیر ضروری سوار ماشین خود نکنید

ماشین شما مثل بدن شما ست، بدن شما هرچه وزن بیشتری داشته باشد به غذای بیشتری نیاز دارد. خودرو شما هرچقدر بار و وزن بیشتری حمل کند به سوخت بیشتری نیاز دارد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان وزن خودرو خود را کم کنید و از قرار دادن وسایل و بار غیر ضروری در ماشین خود خودداری کنیدچگونه مصرف سوخت ماشین را کاهش دهیم؟

به آرامی شتاب بگیرید

بهترین راه برای راندن ماشین، حرکت با سرعت یکنواخت است (معمولا 50 mph) و با دنده ی پنج. بنابراین اگر شما راننده صبوری هستید احتمالا مصرف سوخت شما کمتر خواهد بود.

سیستم تهویه هوا را خاموش کنید

ما نمی توانیم سیستم تهویه هوا را همیشه خاموش کنیم. این سیستم کاربرد های زیادی دارد. این سیستم در زمستان جلوی بخار کردن شیشه ها را می گیرد و همچنین کاربرد های دیگری دارد. اما استفاده مکرر از این سیستم می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شما شود. بنابراین سعی کنید در زمانی که نیاز ندارید برای مثال زمانی که هوا بسیار گرم است ، از این سیتم استفاده نکنید.

از حداکثر سرعت مجاز بیشتر نرانید

اگر خیلی اهل رعایت قانون نیستید، احتمالا همیشه بیشتر از سرعت مجاز رانندگی می کنید، به خصوص زمانی که در اوتوبان هستید. برای مثال اگر شما به جای سرعت 70 با سرعت 80 حرکت کنید، 20 دقیقه زود تر به مقصد خود خواهید رسید اما این 20 دقیقه زود تر رسیدن باعث می شود شما 7 دلار بیشتر سوخت مصرف کنید.چگونه مصرف سوخت ماشین را کاهش دهیم؟

تایر های خود را مداوم چک کنید

اگر فشار هوای داخل تایر های شما مناسب نباشد، مصرف سوخت شما افزایش خواهد یافت. پیشنهاد ما به شما این است که شب قبل از رانندگی خود 5 دقیقه صرف چک کردن تایر ها کنید. اگر نمی دانید که فشار هوای داخل تایر ها چقدر باید باشد می توانید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.چگونه مصرف سوخت ماشین را کاهش دهیم؟

با به کار گیری این نکات می توانید در مصرف سوخت خود تا حدی صرفه جویی کنید و آن را کاهش دهید.

منبع: چگانه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها