کد خبر : 4936

چه موقع باید واشر سرسیلندر را تعویض کنیم ؟

چه موقع باید واشر سرسیلندر را تعویض کنیم ؟

تعویض واشر سرسیلندر اما در زمان مناسب آن می تواند یکی از بهترین پیشگیری ها برای جلوگیری از آسیب های بسیار بزرگتر به موتور باشد اما آیا ما می توانیم به موقع تشخیص دهیم که کی زمان مناسبی برای تعویض واشر سرسیلندر است ؟

به گزارش خودروتک، می دانیم که واشر سرسیلندر به دلیل تماس مستقیم با بیشترین حرارت موتور و البته آبی که مدام سرد و گرم می شود به نحوی فرسوده می شود که به پیوست آن ما علائمی مثل دور روشن شدن خودرو - کم شدن غیر عادی آب رادیاتور ؛ نفوذ آب به سیستم احتراق و جرقه زنی ( کاهش قدرت موتور - تغییر صدای موتور - تغییر رنگ شمع های موتور - حضور آب در اگزوز ) و یا ترکیب آب و روغن - کم شدن بیش از حد روغن موتور - سریع تر جوش آمدن خودرو ، خاموش شدن خودرو در زمان روشن کردن کولر و ... را مشاهده خواهیم کرد *** اما واقعیت این است که در صورت مشاهده چنین علائمی شما مدت زیادی بعد از زمان تعویض واشر سرسیلندر خود را سپری کرده اید و با مشاهده علائم ذکر شده ؛ سایر قطعات درگیر در این مجموعه را نیز دستخوش آسیب هایی کرده اید که در نتیجه ی آن قلب خودروی شما در واقع تپش های آخرش را انجام می دهد و اگر آن را به موقع به تعمیرگاه نرسانید حالا که هزینه ای که باید انجام می شد را 7 یا 8 برابر کرده اید باید هزینه های یدک کش و تاکسی برای خودتان را هم متحمل شوید ! و اینها تازه ، سوای از وقت و زمان بیشتری است که به پیوست هدر خواهید داد !

اما راه حل چیست ؟ شما باید واشر سرسیلندر را به عنوان یک قطعه مصرفی در نظر داشته باشید ؛ چیزی مثل روغن موتور ، لاستیک ها و یا مثلاً لنت های ترمز که باید به ازای یک [ میزان کیلومتر مسافت طی شده مشخصی ] آن را تعویض کنید ؛ و قطعاً این نمی تواند برای تمامی خودروها یک عدد ثابت باشد و باید آن را از تعمیرکار مورد اعتمادتان بپرسید و اگر تعمیرکارتان گفت که باید منتظر علائم واشر سوختن باشید قبل از تعمیر خودرو - تعمیرکارتان را تعویض کنید ... و امیدوار باشید که با تعویض دوره ای و سر وقت واشر سرسیلندر از آسیب رسیدن به سرسیلندر و حتی سیلندر ، پولک های آب ، رینگها و پیستون ها ، سوپاپ ها و یا حتی استارت و باطری خودرو - و سایر قطعات موتور خود جلوگیری کنید ...

منبع: گاراژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها