کد خبر : 4929

طرح آج لاستیک ها به ما چه می گویند؟

طرح آج لاستیک ها به ما چه می گویند؟

شیارهای لاستیک را به منظور اهداف خاصی، متفاوت طراحی می کنند. هشتاد درصد از خریداران از این موضوع بی اطلاع اند و این سبب میشود که هنگام خرید انتخاب درستی نداشته باشند .

به گزارش خودروتک، قبل از خرید لاستیک باید ویژگی هایی که برای شما الویت دارد را مدنظر قرار دهید. دو عاملی که برای اکثر رانندگان اهمیت دارد داشتن عملکرد بالا در جاده های خیس یا عدم ایجاد صدای زیاد توسط لاستیک می باشد. متاسفانه این دو ویژگی نمی تواند به بهترین شکل همزمان در یک لاستیک وجود داشته باشند، یعنی یک لاستیک بی سر وصدا به ندرت در جاده های خیس عملکرد بالایی دارد و بر عکس .

 1.آج  یک جهته (DIRECTIONAL)

هایپر تایر

این نوع لاستیک(تایر) به طوری طراحی شده است که تنها به یک طرف میچرخد.در واقع چرخش لاستیک(تایر) دایرکشنال از جلو به عقب است. میتوان گفت که تنها عیب این نوع لاستیک(تایر) همین حرکت یک جهتی آن است که برای جا به جا کردن لاستیک(تایر) ها محدودیت ایجاد میکند.بنابراین طول عمر این لاستیک(تایر) ها کمی پایین تر از لاستیک(تایر) های دیگر میباشد.

2.آج متقارن (SYMMERTICAL)

هایپر تایر

این طرح آج لاستیک(تایر) رایج ترین نوع آن در اتومبیل های سواری میباشد .دلیل آن هم این است که سواری ای آرام و امنی را برای مسافران ایجاد میکند. طول عمر بالا از مزیت های بارز این نوع لاستیک(تایر) میباشد.

3.آج نامتقارن (ASYMMERTICAL)

هایپر تایر

از این لاستیک(تایر) بیشتر در ماشین های اسپرت و شاسی بلند استفاده میشود.این لاسیتک(تایر) ترکیبی از آج های مختلف دارد که همین ترکیب باعث ترمزگیری بهتر خودرو در هر دو شرایط جاده ،یعنی مرطوب و خشک، میشود.

4.آج جهت دار نا متقارن (DIRECTIONAL-ASYMERTICAL)

هایپر تایر

از این مدل لاستیک(تایر) بیشتر برای ماشین های خیلی حرفه ای استفاده میشود. درست نصب کردن این نوع لاستیک(تایر) بسیار اهمیت دارد.در این مدلها دیواره ی بیرونی و داخلی لاستیک(تایر) توسط سازنده مشخص شده است و باید در زمان نصب مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ماشینو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها