کد خبر : 44959

9 نکته برای خرید اولین خودرو

9 نکته برای خرید اولین خودرو

خرید اولین ماشین خیلی هیجان انگیز است، اما خیلی چیزها هست که باید انجام داد.

به گزارش خودروتک به نقل از بازده ، از پیش برنامه‌ریزی کردن می‌تواند به عملکرد آسان‌تر کمک کند و به اینکه نهایتا بهترین خودرو را بتوانید برای خودتان انتخاب کنید.

در این‌مقاله مطالب مهمی هست که هنگام شروع تلاش برای خرید اولین خودروتان باید در ذهن داشته باشید.

توصیه برای خرید اولین ماشین

۱. در مورد نیازهای‌تان صادق باشید

یک خودرو اسپورت رویایی در هوای برفی؟ یک خودرو شاسی بلند برای شما که با قطار آمد و رفت می‌کنید؟ سبک زندگی‌تان را ارزیابی کنید و همچنین شرایط رانندگی را که اغلب با آن مواجه هستید از نظر بگذرانید. به وضعیت مالی‌تان نیز نگاهی صادقعنه بیندازید. با دقت ارزیابی کردن وضعیت‌تان قدم اولیه‌ی عالی و بی‌نظیری برای پیدا کردن خودرو مناسب است.

۲. بودجه‌ی معقولی تعیین کنید

وقتی اولین خودروتان را می‌خرید، خیلی راحت ممکن است تمام هزینه‌هایی که مالکیت خودرو علاوه بر پرداخت‌های ماهانه در بر دارد به دست فراموشی بسپارید. حتما هزینه‌های نگهداری، بیمه، گاز، و تعمیرات را در بودجه‌ی خود لحاظ کنید.

۳. امتیاز اعتباری‌تان را بدانید و بشناسید

امتیاز اعتباری‌تان کمک می‌کند نرخ بهره‌ی پرداختی بابت وام خودروتان تعیین کنید. اعتبار بهتر به شما کمک می‌کند نرخ بهره‌ی مطلوب‌تری داشته باشید، که به نوبه‌ی خود بر بودجه‌ی کل خرید خودروتان تاثیر خواهد گذاشت. احتمالا می‌توانید از طریق موسسه‌ی تامین کننده‌ی کارت اعتباری‌تان نیز به صورت رایگان امتیاز اعتباری‌تان را استعلام کنید.

۴. پیش قسط بپردازید

عموما خرید خودرو به پیش پرداخت نیاز ندارد، اما انجام آن معمولا ایده‌ی خوبی است: مجبور نیست پول چندان زیادی وام بگیرید، و اقساط ماهانه‌تان کمتر خواهد بود.

۵. برای خرید اولین ماشین وام بگیرید

دریافت وام پیش از خرید خودرو ممکن است غیر معمول به نظر برسد اما مفید است. این کار به شما درباره‌ی نحوه‌ی استقراض (و میزان بهره) ایده‌ می‌دهد، که یعنی نیازی نیست سر بزنگاه و دقیقه‌ی نود تصمیم‌های مالی بگیرید. از بانک یا موسسه‌ی مالی شروع کنید، سپس نظرات وام دهندگان دیگر را نیز جویا شوید تا مطمئن شوید بهترین انتخاب را خواهید داشت.

۶. شبکه‌ای گسترده تشکیل دهید

خرید اولین خودرو برای شما بسیار آسان‌تر است از اولین خودرویی که والدین‌تان خریداری کردند. مثلا، ابزارهای جستجوی آنلاین دسترسی خوبی به طیف وسیعی از خودروها در محدوده‌ی قیمت شما فراهم می‌آورند که ممکن است نیازهای شما را برآورده سازند.

۷. خودرو را از نظر رانندگی تست کنید

وقتی چند مورد خودرو را مشخص کردید که روی کاغذ و در پارکینگ خوب به نظر می‌رسند، هر کدام را از نظر رانندگی تست کنید تا ببینید در آن چه احساسی دارید و عملکردش چگونه است. سعی کنید تمام خودروهایی را که مد نظر دارید همان روز تست کنید تا بتوانید به آسانی آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

۸. برای خرید اولین ماشین اطلاعات بگیرید

وقتی به دنبال خودرو جدیدی هستید، از فروشنده‌های متعددی درباره‌ی قیمت آن سوال بپرسید. اگر می‌خواهید خودرو کار کرده بخرید، حتما از یک کارشناس خودرو (مثلا مکانیک خبره) درباره‌ی مشخصات و کیفیت فنی و ظاهری خودرو نظر بخواهید.

۹. قرارداد را ببندید

تحقیقات‌تان را انجام داده‌اید، می‌دانید چه می‌خواهید و امور مالی‌تان را سر وقت انجام داده‌اید. وقتی زمان معامله و قرارداد برسد، این شما هستید که کنترل اوضاع را در دست خواهید داشت. اما پیش از امضاء، حتما مو به مو هر یک از مفاد توافق مالی یا ضمانتی را بررسی کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها