کد خبر : 43074

نکات طلایی برای خرید باتری خودرو

نکات طلایی برای خرید باتری خودرو

پیش از خرید بهترین باطری ماشین، باید به کتابچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید که در آن اندازه و ابعاد باطری مورد نیاز برای خودروی شما مشخص شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، قبل از خرید بهترین باطری ماشین ، باید به کتابچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید ، زیرا معمولا ًاندازه و ابعاد باتری مورد نیاز را مشخص میکند. پس از تعیین اندازه ی باطری ماشین ، موارد دیگری وجود دارد که شما باید حتما در نظر داشته باشید. اکثر باتری های ماشین با توجه به ماهیت سفرها وشرایط آب وهوایی دارای طول عمر 2-5 ساله می باشند.

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که هنگام خرید باطری ماشین باید به آنها توجه کنید . باطری ماشین شما جریان الکتریسیته مورد نیاز برای کار با قطعات الکتریکی را تأمین میکند. همچنین انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و ولتاژ را به استارت میرساند. از دیگر قابلیت های باطری ماشین می توان به تثبیت ولتاژ موتور اشاره کرد. با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم در خرید باطری ماشین بویژه باتری سمند آشنا کنیم.

اندازه باتری را در نظر داشته باشید

باطری ماشین بر اساس طول، عرض و ارتفاع تقسیم بندی می شود. شما می توانید بر اساس manual باطری ماشین خود را تشخیص بدهید و خریداری کنید. گاهی اگر به manual  دسترسی ندارید می توانید از مکانیک های مجرب در این حرفه کمک بگیرید. اندازه ی باتری سمند تاثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب در اثر لرزش دارد.

سیلد یا غیر سیلد بودن باتری را مد نظر قرار دهید

اگر به دنبال خرید باطری خودرو هستید، بدون شک با اسم باتری سیلد یا خشک و باتری غیر سیلد یا همان تر روبرو می شوید. امروزه در صنعت خودروسازی، معمولا از باتری سیلد بیشتر از غیر سیلد استفاده می شود زیرا مزایای این باتری نسبت به رقیبش بیشتر می باشد. از مزایای باتری سیلد می توان به خشک بودن این نوع باتری اشاره کرد که باعث عدم ریختن مایع اسید روی وسایل اطراف می شود. این نوع باطری ماشین نوسانات ولتاژی کمتری دارد و در نتیجه از عمر طولاتی تری برخوردار است. گفته می شود که عمر باتری خشک یا همان اتمی بین 3 تا 5 سال می باشد ولی برای باطری غیر اتمی نهایتا 2 سال می باشد. از دیگر برتری های باطری خشک می توان به این نکته اشاره کرد که نیازی به نگهداری و دقت ندارند اما باطری های غیر اتمی یا تر را باید مرتب بررسی کرد و سطح الکترولیت را چک کرد.

اهمیت بالای ظرفیت ذخیره باطری خودرو

این گزینه  که در قبل از خرید باطری ماشین باید در نظر گرفته شود مربوط به مدت زمانی است که باتری بدون موتور و قبل از تخلیه میتواند با قدرت همچنان کارکند. برخورداری از ظرفیت بالای ذخیره باطری ماشین این قابلیت را دارد تا درشرایط سخت به تنهایی بطور مثال چراغ های ماشین را روشن کند.

آمپراژ باطری خودرو

آمپراژ باطری ماشین به میزان برق باتری اشاره دارد. آمپراژ بالا به معنی  این است که باتری می تواند بار زیادی را حفظ کند و زمان بیشتری برق دهی کند. برای هر نوع باطری ماشین ، حد مجاز آمپراژ مشخص می شود. اگر شما قصد دارید تجهیزات اضافی روی ماشین خود نصب کنید باید میزان آمپراژ باطری ماشین را بالا ببرید. بنابراین انتخاب باطری ماشین با چه میزان آمپر روی سیستم برقی ماشین تاثیر دارد. سیستم ها صوتی با اسپیکرهای غول پیکر و همچنین لامپهای اضافی از جمله مواردی هستند که روی آمپر باطری ماشین تاثیر دارند.

باطری ماشین
 

عمر باطری ماشین نقطه قوت باتری است

عمر باطری ماشین تاثیر بسزایی در زمان تعویض مجدد باتری دارد. باطری ماشین وقتی در کارخانه تولید می شود، عمرش آغاز می شود. بنابراین تلاش کنید تا باطری ماشین با نزدیک ترین تاریخ خریداری کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد. یک سال پس از تولید هر باتری، صفحات آن سولفات می شوند. بنابراین سعی کنید از خرید باطری ماشین که یک سال از تاریخ تولید آن گذشته است خودداری کنید. اگر باتری ضمانتی خریداری می کنید، بدون شک تاریخ تولید در ضمانت نامه ذکر شده است.

شرایط آب و هوایی تاثیر بسزایی در نوع باطری ماشین دارد

اگر شما در اقلیم سرد سکونت دارید با ماشین شما در این نواحی تردد می کند، باید از باتری استفاده کنید که روی آن برچسب "N" مهر شده است. این برچسب به معنی North یا همان شمال می باشد که نشانگر قابلیت و توانایی این نوع باتری در مناطق سردسیری می باشد. از سوی دیگر، باتری هایی با برچسب  " S" یعنی South مناسب مناطق گرمسیری هستند. ناگفته نماند که شما باید از مقاومت پوسته ی باتری در هر شرایط آب و هوایی اطمینان کسب کنید. امروزه در صنعت خودروسازی باتری ها را از نوع پلاستیکی تولید می کنند که ظرفیت مقاومت تفاوت دمای 50 درجه ی سانتیگراد را دارند.

برند باطری ماشین

از آنجایی که اروپا تابع قوانین محیط زیست می باشد از توزیع باتریهای اتمی و غیر اتمی خودداری کرده است. صنعت خودروسازی در هر کجای جهان از باتری های برند کره جنوبی، چین، ترکیه و ایران هستند. طبق گفته ها و تجربیات، باطری ماشین با برند کره جنوبی از بهترین باتری ها می باشد. باتریهای کره جنوبی با برند کارخانه دلکور از کیفیت و قابلیت های بالایی برخوردار هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها