کد خبر : 42560

راهکارهای نگهداری از خودرو در قرنطینه خانگی

راهکارهای نگهداری از خودرو در قرنطینه خانگی

شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان موجب شده تا بسیاری از مردم در خانه‌های خود محبوس شوند. بنابراین افراد همانند گذشته از خودروهای خود استفاده نمی‌کنند و این وسایل نقلیه این مدت را در پارکنیگ سپری می کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا، با این وجود نباید خیال کنید که استفاده نکردن از خودروها برای سلامتی آن‌ها مضر نیست. در ادامه با روش‌هایی برای مراقبت از خودرو طی اپیدمی شیوع کرونا آشنا خواهید شد.

پیشنهاد می‌شود طی زمان همه‌گیری ویروس کرونا، از خودرو خود برای رانندگی تا فروشگاه نزدیک خانه و تهیه مایحتاج خود استفاده کنید. این روش هم شما را از آسیب‌های احتمالی ویروس در امان می‌دارد و هم آن‌که برای افزایش طول عمر خودرو مفید خواهد بود. قطعات موتورهای درون‌سوز همواره باید آغشته به روغن باشند، چرا که اصطکاک آن‌ها را از بین خواهد برد. اگر خودرو برای مدت طولانی در یک مکان پارک باشد، جاذبه زمین به آرامی روغن‌ها را به پایین می‌کشد.

یکی از راهکارها برای پیشگیری از آسیب دیدن قطعات داخلی خودرو، روشن کردن آن برای مدت محدودی است. طی این زمان دمای خودرو به حد مناسب خود رسیده و روانکارها در بین قطعات به حرکت خواهند افتاد. اگر این امکان وجود دارد، بهتر است تا خودرو را از پارکینگ درآورده و با آن در محله خود گردشی کوتاه داشته باشید. در غیر این‌صورت می‌بایست خودرو را در حالت درجا روشن کرده و به آن اندکی گاز بدهید تا روغن به جریان افتد. حرکت روغن مابین میان گیربکس، دیفرانسیل، محورها و دیگر قطعات آن‌ها را از آسیب در امان نگه می‌دارد. همچنین باعث فعالیت دینام و شارژ شدن باتری نیز می‌شود. پیشنهاد می‌شود خودرو خود را هر هفته یکبار روشن کنید تا سلامت آن تضمین شود.

نگهداری از خودرو

 خودرو را حرکت بدهید، حتی برای مدتی کوتاه!

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در این دوره که خودروها برای مدت طولانی بی‌حرکت هستند، تمام شدن شارژ باتری خودروست. خالی بودن باتری به دینام خودرو فشار آورده و عمر مفید این قطعه را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است تا خودرو هر چند وقت یکبار از جایگاه خود به حرکت درآید یا حداقل در حالت ایستا روشن باشد. همچنین بهتر است یک محافظ باتری نه چندان گران‌قیمت را برای شارژ نگه داشتن همیشگی باتری تهیه کنید.

بسیاری از رانندگان خودروهای خود را در فصول سرد به تایرهای زمستانی مجهز می‌کنند. با توجه به آن‌که بهار در نیمکره شمالی از راه رسیده، بنابراین رانندگان تصمیم می‌گیرند تا تایرهای زمستانی را با تایرهای تابستانی تعویض کنند. با توجه به بسته بودن بسیاری از مراکز خدمات خودرو، ممکن است رانندگان به دنبال انجام عمل تعویض تایرها در منزل باشند که این مورد توصیه نمی‌شود.

 

یکی دیگر از مسائل به زمان تعویض روغن موتور مربوط می‌شود. اگر موعد تعویض روغن موتور فرا رسیده، لزومی ندارد این کار را در خانه انجام دهید و می‌توان برای مراجعه به مراکز سرویس تا مدتی صبر کرد. به طور معمول عقب انداختن زمان تعویض روغن تا ۱۰۰۰ کیلومتر مشکل خاصی را برای خودرو ایجاد نخواهد کرد.

با این وجود اگر خودرو شما دچار مشکلات بسیاری است، بهتر است تا در اولین فرصت به یکی از مراکز تعمیرگاهی مراجعه کنید. برخی از تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها هنوز به ارائه سرویس می‌پردازند ولی ساعت کاری آن‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است. در خانه ماندن موجب شده تا بسیاری از افراد بی‌حوصله شوند. به علاقمندان خودرو پیشنهاد می‌شود برای فرار از روزمرگی در این دوران، نسبت به نصب لوازم جانبی روی خودرو خود اقدام کرده و بیشتر با پیچیدگی‌های وسیله نقلیه خود آشنا شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها