کد خبر : 41120

دلایل لاستیک سایی

دلایل لاستیک سایی

اگر باد لاستیک‌ها را چک کردید و تنظیم بودند ممکن است میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی می‌پیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان، سائیدگی غیر عادی لاستیک‌ها نشانه خوبی است برای اینکه متوجه شویم که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است، اما آیا این موضوع هشداری برای وجود نقص در سایر بخش‌ها مانند فرمان، جلوبندی و فنر بندی آن باشد.

فرمان خودرو‌ها

اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود به ویژه زمانی که فرمان را رها می‌کنید نخستین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک‌ها را چک کنید.

فنربندی

فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که همراستایی چرخ‌ها و یاتاقان‌های آن‌ها و بوش و میله تعادل و بازو‌های کنترل فنر و خود فنر‌ها را بررسی کنید، اگر بخش‌هایی از فنر‌ها دچار سائیدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند و اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش‌های سیستم فنر بندی و خودرو می‌شود.

همراستایی

برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیک ها؛ لازم است که چرخ‌ها هم راستا باشند، این کار باعث می‌شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخ‌ها جلوگیری شود، ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می‌یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می‌شود و هدایت خودرو بهتر صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها