کد خبر : 40611

نکات ساده برای پارک خودروهای دنده اتوماتیک

نکات ساده برای پارک خودروهای دنده اتوماتیک

هنگامی که قصد توقف و پارک کردن با خودرو دنده اتوماتیک را داریم، باید اصولی را رعایت کرد؛ در غیر این صورت ممکن است جعبه دنده دچار آسیب شود که برخی از رانندگان به این موضوع توجهی ندارند.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان، در هنگام پارک کردن با یک خودرو دارای گیربکس اتوماتیک، باید ابتدا اجازه دهید خودرو به طور کامل متوقف شود، سپس دنده را در وضعیت خلاص (N) قرار دهید.

پس از این کار ابتدا باید ترمز دستی را بکشید تا خودرو بدون حرکت باقی بماند و بعد از آن دنده را بر روی حالت پارک (P) قرار دهید.

لازم به ذکر است که برخی از رانندگان پس از ایست کامل دنده را از حالت درایو (D) مستقیما بر روی حالت (P) قرار می‌دهند و بعد از آن به سراغ ترمز دستی می‌روند.

اگر در سربالایی و سرپایینی اینگونه عمل کنیم، پس از تعویض دنده به حالت پارک و برداشتن پا از روی پدال ترمز، یک صدای "تقه" به گوش می‌رسد. این صدا نشانه خوبی نیست و در بلند مدت موجب آسیب‌های جدی گیربکس خودرو می‌شود.

گیربکس دستی و اتوماتیک

همچنین اگر مدت زمان چراغ قرمز کمتر از یک دقیقه بود توصیه می‌شود که تا اتمام زمان چراغ قرمز پا را بر روی ترمز قرار دهید، اما اگر این زمان طولانی‌تر از یک دقیقه است، توصیه می‌شود که دنده را در حالت خلاص قرار داده و ترمز دستی را فعال کنید.

بسیاری از رانندگان برای توقف پشت چراغ قرمز، بدون انجام مراحل قبل، دنده مستقیما را بر روی حالت P قرار می‌دهند که این کار به دلیل ایجاد آسیب‌های جدی به گیربکس توصیه نمی‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها