کد خبر : 40539

چند دلیل ساده برای افزایش مصرف سوخت خودرو

چند دلیل ساده برای افزایش مصرف سوخت خودرو

بهترین راه برای پی بردن به مصرف سوخت خودرو این است که باک بنزین را پر و سپس کیلومتر شمار را صفر کنید، پس از خالی شدن باک خواهید فهمید که خودروی شما چند کیلومتر را با یک باک پر طی کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان ، مصرف خودرو‌ها باتوجه به سیستم فنی و قدرت موتور، مصرف سوخت متفاوتی دارند.

گاهی خودرو‌ها خارج از استاندارد و میزان تعریف شده، سوخت مصرف می‌کنند که در ادامه به برخی از اصلی‌ترین دلایل آن اشاره شده است:

نقص در سیستم هوارسانی موتور

فیلتر هوا یکی از اجزای موتور است که با تعویض نکردن به موقع آن، مصرف سوخت از میزان استاندارد بیش‌تر می‌شود، این کار هرچند کم هزینه، اما تاثیر به سزایی در کاهش مصرف سوخت دارد.

نقص در کار پیستون و سوپاپ

همان طور که می‌دانید، بنزین از طریق عمل پیستون ها، سوپاپ‌ها و میل سوپاپ وارد موتور می‌شود و جرقه‌ای رخ می‌دهد که به هر دلیلی ممکن است این عوامل تنظیم نباشند و بر خلاف دستورات تعریف شده عمل کنند.

نا هماهنگی و نقص در کار موتور، مصرف بنزین را تا حدودی افزایش می‌دهد.

نقص در سنسور‌های هشدار دهنده

سنسور اکسیژن، سنسور دمای آب، سنسور فشار هوا و سنسور دور موتور از قسمت‌هایی از خودرو هستند که به طور مستقیم اطلاعات مصرف سوخت به راننده می‌رسانند، نقص در هر کدام از آن‌ها منجر به افزایش مصرف سوخت می‌شود.

به هم خوردن وضعیت آیرودینامیکی خودرو

از جمله مواردی که وضعیت آیرودینامی خودرو را به هم می‌زنند می‌توان به نصب باربند بزرگ، برداشتن سپر جلو، تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها و تنظیم نبودن فرمان اشاره کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها