کد خبر : 40402

این کارها را انجام دهید تا گیربکس اتوماتیک خودرویتان خراب شود!

این کارها را انجام دهید تا گیربکس اتوماتیک خودرویتان خراب شود!

خراب شدن گیربکس اتوماتیک هزینه‌های زیادی را روی دست راننده خواهد گذاشت، پس با رعایت چند نکته ساده می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان ،  گیربکس دنده اتوماتیک خودرو‌ها ممکن است دچار خرابی یا مشکل شود که هزینه‌های زیادی نیز برای راننده دارد، در صورت استفاده صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس خودرو را تا دو برابر تضمین نمود.

عدم تعویض حالت گیربکس در زمان حرکت

هنگام حرکت خودرو، از تعویض حالت گیربکس خودداری کنید و زمانی اقدام به این کار کنید که خودرو کاملا ایستاده و پدال ترمز را فشرده اید.

در حالت خلاص (N) رانندگی نکنید

خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودرو نمی‌شود و خودرو‌های دنده اتوماتیک پیشرفته‌تر به اندازه‌ای هوشمند هستند که در سرازیری سوخت رسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت شوند.

هنگام گاز دادن حالت (D) را انتخاب نکنید

هرگز به بهانه‌ی شتاب اولیه بیشتر، هنگام گاز دادن حالت (D) را انتخاب نکنید، نگه داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن می‌تواند خسارت و آسیب جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید.

عدم توجه به سرویس‌های دوره‌ای گیربکس

اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می‌رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه، احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد، در حالت ایده آل بهتر است پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به وسیله‌ی گیج تعبیه شده بررسی شود و توصیه می‌شود برای خودرو‌های عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر ۲۴ ماه یا ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها