کد خبر : 40299

این کارها را انجام دهید تا شتاب خودرویتان افزایش پیدا کند ( بازنشر )

این کارها را انجام دهید تا شتاب خودرویتان افزایش پیدا کند ( بازنشر )

کارشناسان و متخصصان خودرو به خوبی می دانند که چگونه به کمک افزایش آج و اصطکاک تایر، شتاب خودرو را افزایش دهند. میزان شتاب یک وسیله نقلیه همواره رابطه مستقیم دارد با میزان چسبندگی و اصطکاک تایر. زمانی که ماشین شما دارای تایر های فرسوده است، شک نکنید که شتاب آن کاهش می یابد.

به گزارش خودروتک به نقل از هاو کن یو ، تولیدکنندگان خودروها را برای استفاده طوالنی مدت در جاده می سازند.

به همین دلیل ماشین ها چون ماشین ها برای استفاده روزمره ساخته شده اند، دقیقا همان پتانسیل اسمی را ندارند.

اما شما با انجام چند ترفند به راحتی می توانید شتاب ماشین خود را تقویت کنید. برای آشنایی با این ترفند ها فقط کافیست ما را تا پایان این پست همراهی کنید.

 

1بهبود ECU

 

تولیدکنندگان معمولا از ECU های معمولی استفاده می کنند به دو دلیل، حداکثر بهره وری در مصرف سوخ و کمترین میزان تولید آلودگی. این در حالی است که ECU می تواند به شکلی تنظیم شود تا حداکثر عملکرد را به وجود آورد. پس این به این معنی می باشد که شما باید تراشه قابل برنامه ریزی ECU خودرو را جدید یا بروز کنید. اگر ECU به درستی تنظیم شود، می تواند عملکرد ماشین را به خوبی افزایش دهد. موثرترین روش ارتقا ECU با استفاده از یک ماژول تعویضی یا انجام دیاگ برای بروز کردن نرم افزار ECU خودرو صورت می پذیرد. در برخی موارد نیز از یک دستگاه به نام دیاگ پرتابل استفاده می شود. که استفاده از آن اغلب در موتور های مدرن که دارای پورت های خارجی هستند، امکان پذیر است و باعث افزایش شتاب خودرو می شود.

2کنترل کننده دریچه گاز

 

پیشرفت ثابت در وسایل نقلیه الکترونیکی به این معنی است که کارایی ماشین ها دائما در حال تغییر می باشد. دریچه های گاز وسایل نقلیه که به صورت سنتی و مکانیکی کنترل می شدند، حال در ماشین های مدرن توسط کامپیوتر ماشین کنترل می شوند. این به شکلی می باشد که در ماشین های مدرن با فشار دادن پدال گاز، موقعیت پدال گاز سریعا به صورت الکترونیکی به کامپیوتر ماشین انتقال داده میشود. همین روند باعث شده است تا زمان ارسال دستور به موتور بسیار پایین آمده و شتاب ماشین افزایش یابد. این فرایند باعث میشود که تعدادی از فرایند های کنترل کننده کند و آهسته را دور بزند و کنار بگذارد. این سیستم به صورتی طراحی شده است که کاملا ایمن باشد و در صورت بروز مشکلی سریعا آن را تشخیص دهد. سیستم کامپیوتری ماشین می تواند سیستم کنترل کننده دریچه گاز را در صورت نیاز کنترل کند. این عمل به میزان قابل توجهی شتاب، سرعت و زمان پاسخ دهی را در وسایل نقلیه بهبود می بخشد.

3تعویض چرخ دنده ها برای افزایش شتاب خودرو

چرخ دنده ها در خودرو به دو شکل کوتاه و بلند وجود دارند. خودرو هایی که دارای چرخ دنده بلند می باشند سرعت خوبی دارند اما شتابشان پایین است و همچنین مصرف سوخت در این خودرو ها پایین تر است این در حالی است که خودرو هایی که دارای چرخدنده کوتاه تر می باشند شتاب بسیار بیشتری دارند که در عین حال مصرف بالا تری نیز دارند. اگر قصد این را دارید که شتاب خودرو خود را افزایش دهید می توانید گیربکس و چرخدنده های خودرو خود را تعویض کنید و از چرخ دنده های کوتاه تر استفاده کنید که البته باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد. در ضمن باید توجه داشته باشید این کار را نمی توان دستی و در خانه انجام داد و برای انجام آن باید به یک متخصص مکانیک مراجعه کنید و در مورد مدل ماشین نیز تحقیق کنید.

4آج و اصطکاک لاستیک

 

کارشناسان و متخصصان خودرو به خوبی می دانند که چگونه به کمک افزایش آج و اصطکاک تایر، شتاب خودرو را افزایش دهند. میزان شتاب یک وسیله نقلیه همواره رابطه مستقیم دارد با میزان چسبندگی و اصطکاک تایر. زمانی که ماشین شما دارای تایر های فرسوده است، شک نکنید که شتاب آن کاهش می یابد. مقدار آج تایر می تواند با پیدا کردن میزان نیروی مورد نیاز برای حرکت به جلو محاسبه شود. این کار را می توان با تقسیم نیرو بر روی تایر و وزن تایر انجام داد. با این حال مولفه هایی مانند سرعت و درجه حرارت می تواند بر روی عملکرد تایر ها تاثیر بگذارد. پس با توجه به این موارد همیشه توجه داشته باشید که تعویض تایر های قدیمی و فرسوده، میتواند کمک بسیاری در افزایش شتاب ماشین کند.

5وزن خودرو

 

اشیاء سبکتر سریع تر از اشیاء سنگین تر حرکت می کند. این قاعده در ماشین ها نیز صدق می کند. شما اگر می خواهید شتاب بیشتری را تجربه کنید می توانید نسبت به قدرت موتور ماشین خود وز آن را نیز کاهش دهید. برای مثال برخی از افراد ترمز های فابریک کارخانه را از روی ماشین خود باز میکنند و از سیستم ترمز هایی با روتور های دوتایی سبک تر استفاده می کنند که هم وزن ماشین را کاهش می دهد و هم عملکرد بهتری دارند. پس یکی دیگر از کارهایی که می تواند شتاب خودرو شما را بهبود ببخشد کاهش وزن آن است که باید توجه داشته باشید که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید متناسب با مدل و قدرت موتور خودروتان، وزن آن را کاهش دهید.

6بهبود آیرودینامیک

 

مقاومت هوا علاوه بر افزایش مصرف سوخت، می تواند شتاب خودرو را کاهش دهد. آیرودینامیک و حرکت باد از ماشین تاثیر بسیاری بر روی مصرف سوخت و شتاب ماشین دارد. برای این که بتوانید شتاب خودرو را افزایش دهید باید تمامی عوامل و آپشن هایی مانند باربند و غیره که باعث جلوگیری از حرکت باد و تغییر در حالت آیرودینامیکی ماشین می شوند را از روی خودرو حذف کنید. همچنین یکی دیگر از عوامل که بر شتاب تاثیر دارد ارتفاع ماشین نسبت به سطح زمین است. هر چه ارتفاع ماشین کمتر باشد، باد کمتر می تواند از زیر ماشین حرکت کند که این باعث رانندگی نرم تر و پر شتاب تر می شود. شما می توانید با حرارت دادن، بریدن و یا تعویض فنر های خودرو، فاصله خودرو با سطح زمین را کاهش دهید تا شتاب بیشتری را تجربه کنید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها